Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«AMO Plant» būvniecība tuvojas beigām; importēto autobusu pieprasījums ir neliels

Autobusu rūpnīcas «AMO Plant» būvniecība Jelgavā tuvojas beigām. Tikmēr testēti daži ievesto autobusu paraugi, taču, par spīti labām atsauksmēm, interese par to iegādi krīzes dēļ esot maza.

«AMO Plant» Eiropas Savienības struktūrfondu projektu vadītājs Armands Krūze informēja, ka visi lielie būvdarbi jaunajā ražotnē ir beigušies, bet turpinās apdares darbi, kā arī sākta ražošanas iekārtu iepirkšana un uzstādīšana. Savukārt uzņēmuma mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs pavēstīja, ka ir testēti ievestie «VDL» autobusi, kas dažos eksemplāros bija piešķirti pasažieru pārvadātājiem testēšanai gan pilsētas, gan starppilsētu maršrutos.«Sabiedriskā transporta maršrutos testēja pilsētas autobusu «Ambassador», un jāsaka, ka pārsvarā esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes. Varētu teikt, ka sliktu nav vispār, taču, par spīti tam, pieprasījums pagaidām pēc tiem ir ļoti mazs. No «VDL» autobusiem pa visu gadu esam pārdevuši 21 vienību. Protams, tas saistīts ar krīzi, un arī mēs ar to bijām rēķinājušies. Turklāt pagaidām pārdodam ievestos autobusus, savukārt Latvijā ražotie pavisam droši būs lētāki, » pastāstīja Graurs.Viņš informēja, ka daudziem ir pagaidām ieintriģēta un piesardzīga attieksme pret «VDL» skolas autobusu «Jonckheere». Interesi un vienlaikus piesardzību rosina tā tehniskais risinājums, kas priekš Latvijas ir neparasts - neliels autobuss uz kravas automašīnas bāzes. Taču tie ir Francijā, Beļģijā un Holandē teicami aprobēti autobusi, - un ražotājs lēš, ka ar laiku tie iegūs lielas simpātijas arī Latvijā.«Pilnīgi noteikti zinām, ka Jelgavā ražotie autobusi būs ievērojami lētāki. Tas saistīts ne tikai ar darbaspēka izmaksām, bet holandieši neiebilst, ja daudzās komponentēs mēs pāriesim uz detaļām, kuras ražos tepat, uz vietas,» skaidroja Graurs. Ar pašlaik izjūtamo krīzes ietekmi ražotājs ir rēķinājies jau iepriekš, tāpēc satraukuma neesot, bet pirmos autobusus Jelgavā, visticamāk, sāks salikt rudenī - tieši tā, kā iepriekš plānots.Šajā gadā varētu tikt pabeigti varbūt pāris pirmie autobusi demonstrācijai, bet sērijveida ražošana notiks 2010.gadā, un arī tad rūpnīca neplāno lielu ražošanas jaudu, rēķinoties ar ekonomiskajiem apstākļiem, sacīja Graurs.Kā iepriekš ziņots, 5.jūnijā Krievijas un Latvijas automobiļu ražošanas kopuzņēmuma «AMO Plant» teritorijā Jelgavā Latvijas autobūves 100 gadu jubilejai veltītajā pasākumā uzņēmuma valdes loceklis Aleksejs Maslovs savā uzrunā klātesošos informēja par plāniem, ka jau 2010.gada janvārī plānots izlaist pirmos gatavos autobusus.Maslovs pavēstīja, ka pirmie autobusi, ko jaunā rūpnīca ražos, būs pēc Nīderlandes koncerna «VDL» licences gatavotie divi modeļi, no kuriem «Ambassador» markas autobusi maršruta transporta vajadzībām nodoti testēšanai «Jelgavas autobusu parkam», bet otrs modelis ir «VDL» ražotais skolas autobuss, ar kuru tiks iepazīstināti Latvijas skolēni.Maslovs klātesošos informēja, ka gadā plānots ražot ap 250 dažādu modifikāciju autobusu. Sākotnēji rūpnīcā Jelgavā tos saliks no gatavām piegādātām komponentēm, bet drīzā perspektīvā ražotājs iecerējis attīstīt komplektāciju Latvijā, lai pēc iespējas mazāk komponenšu būtu jāieved.Līdzās patlaban topošajiem «AMO Plant» korpusiem plānots būvēt vēl vienu rūpnīcas korpusu, kurā uz vietas ražos plastmasas detaļas.«AMO Plant» Eiropas Savienības struktūrfondu projektu vadītājs Armands Krūze pavēstīja, ka īpaši lolots ir skolēnu autobuss, jo tas iemieso «AMO Plant» raksturu - uz kravas automašīnas bāzes būvēts autobuss. Ja rūpnīcas teritorijā apskatāmais «VDL» skolēnu busiņš bija būvēts uz «DAF» zīmola kravas auto bāzes, tad perspektīvā šo autobusu varētu veidot uz «ZIL» bāzes, tā to padarot atbilstošāku reģiona apstākļiem.Patlaban visi rūpnīcas sagatavošanas darbi rit saskaņā ar plāniem, un ražotājs cer rūpnīcu atklāt valsts svētkos - 18.novembrī, un gada nogalē rūpnīca sāks ražošanu. Pirmais Latvijā ražotais autobuss no tās izbraukšot nākamā gada janvārī.

Pievieno komentāru

Citas ziņas