Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«AMO Plant» cer nākamgad Latvijā izkonkurēt «Mercedes Benz» autobusus; līdz šim visus pircis tikai JAP 5

Autobusu komplektētāja AS «AMO Plant» jaunu autobusu tirgū Latvijā «Mercedes Benz» autobusus pārliecinošāk cer izkonkurēt nākamgad, biznesa portālam nozare.lv sacījis «AMO Plant» komunikācijas direktors Igors Graurs.

Jau ziņots, ka "Amo Plant" tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko "Mercedes-Benz" spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies "Volkswagen" ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.Graurs stāstīja, ka kopumā "Amo Plant" šogad pārdevis 20 jaunus "Ambassador" autobusus Jelgavas pašvaldībai, bet līdz gada beigām ražotnē plānots pabeigt vēl desmit jaunus "Ambassador" autobusus. Pēc Graura sacītā, kopumā no 36 Jelgavas pašvaldības rīcībā esošajiem autobusiem 30 būs "Amo Plant". "Paredzams, ka jaunu autobusu tirgū Latvijā pārliecinošāk izkonkurēsim "Mercedes-Benz" autobusus nākamgad", uzsvēra Graurs."Amo Plant" pārstāvis atzina, ka arī citu lielo pilsētu pašvaldības ir interesējušās par Jelgavā ražotajiem autobusiem, tomēr viņš neatklāja, kuras. Graurs norādīja, ka "Amo Plant" 2013.gada mērķis būs ne tikai iziet ārpus Jelgavas robežām, bet apgūt arī eksporta tirgus.Tāpat Graurs informēja, ja "Amo Plant" lielākais akcionārs Maskavas dome patlaban risina jautājumus par jauna uzņēmuma izveidi "MosAvtoZil" Krievijā, kurā "Amo Plant" tiks iekļauts kā Eiropas meitasuzņēmums. "MosAvtoZil" biznesa plāns būšot gatavs šā gada nogalē, tad arī būšot zināsim vairāk par Jelgavas ražotnes tālāko likteni. "MosAvtoZil" projektu finansēs Krievijas lielākā banka "Sberbank".Graurs arī stāstīja, ka pagājušajā nedēļā "Amo Plant" vadītājs Aleksejs Mahlovs viesojies Nīderlandē autobusu ražotāja "VDL" rūpnīcā, kur tika panākta vienošanās par "VDL" autobusu "Citea" ražošanu Jelgavas rūpnīcā jau šā gada oktobrī, lai gan bija plānots šo autobusu ražošanu sākt nākamgad. Šā gada oktobrī tiks sākta desmit "Citea" autobusu montāža, kas būs gatavi nākamā gada sākumā."Amo Plant" arī saņēmis Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 540 000 latu apmērā kompozītmateriālu ražotnes izveidei Jelgavā. "Tas nozīmē, ka paši ražosim transportlīdzekļu virsbūvi un detaļas. Tas ļaus ne tikai "Amo Plant" autobusu būvniecībā izmantot pašu ražotus kompozītmateriālus, bet arī pārdosim tos citiem auto būvniekiem. Līdzīgas rūpnīcas Baltijā nav, bet kompozītmateriāls ir tas, ko izmanto aizvien vairāk," teica Graurs, piebilstot, ka kopējās projekta izmaksas ir divi miljoni latu.Graurs uzsvēra, ka 2011.gadu, kas uzņēmumam bijis "katastrofāls", ļāva pārdzīvot VAS "Latvijas Hipotēku un zemes banka" ("Hipotēku banka") izsniegtais aizdevums apgrozāmajiem līdzekļiem 3,5 miljonu eiro (2,45 miljonu latu) apmērā. Līdzekļi bija nepieciešami komplektējošo daļu iegādei, lai varētu ražot autobusus."Tiesa, grūtajā laikā mūs nevēlējās atbalstīt neviena komercbanka, bet tagad, redzot, ka uzņēmuma sokas labi, tās arī būtu ar mieru mūs finansēt, tomēr "Amo Plant" paliks uzticīgs "Hipotēku banka". Tāpēc ceram, ka pēc bankas reorganizācijas tā turpinās pildīt tās funkcijas kādas līdz šim - atbalstīt vietējos uzņēmumus," sacīja Graurs.Jau ziņots, ka AS "Amo Plant" ir dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS "Amo zil" (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un AS "Ferrus" (0,3%).Kopējais investīciju apjoms "Amo Plant" ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 79 darbinieki.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

3APA3A

AMO Plant - eto imitacija burnoi dejateljnosti :D

pirms 7 gadiem, 2012.08.22 14:49

ZRP

Viss būtu labi, ja nekorektās politiskās cīņas netraucētu uzņēmējiem - seviški no reģionu alianses, kur mēģina iekļūt oligarhu paliekas.

pirms 7 gadiem, 2012.08.22 10:50

;)

desmit jaunos "Ambassador" autobusus ar pirks tikai JAP

pirms 7 gadiem, 2012.08.21 21:55

Citas ziņas