Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Biļešu cenas nākamajā gadā var augt par 5 – 7 procentiem 6

Lai budžeta dotācijas pasažieru pārvadājumiem nākamgad konsolidētu par aptuveni pieciem miljoniem latu, valsts plāno atteikties no virknes pakalpojumu finansēšanas. Konkrētākas ieceres tiek solītas nākamajā nedēļā, bet kā izdevumu samazināšanas varianti tiek apspriesti autoostu skaita samazināšana, biļešu cenu kāpums un atteikšanās subsidēt sociāli mazaizsargāto iedzīvotāju pārvadājumus.

Kā zz.lv pastāstīja Pasažieru pārvadātāju asociācijas priekšsēdētājs un SIA «Jelgavas Autobusu parks» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs, valsts iecerējusi par nepilniem pieciem miljoniem samazināt dotācijas pasažieru pārvadājumiem. Uz kā rēķina tiks savilktas jostas, patlaban vēl precīzi pateikt nevarot, jo līdz pat nākamās nedēļas sākumam asociācija, pašvaldības un nozares ministrija cer vienoties par subsīdiju samazinājuma avotiem.«Tā būs vairāk virtuāla naudas konsolidācija nekā fiziska – reisi netiks samazināti, un arī biļešu cenu necels,» apgalvo P.Salkazanovs. Pēc viņa teiktā, lielāko ietaupījuma daļu varētu sniegt neadekvāto autoostu iebraukšanas maksu jautājuma sakārtošana. Latvijā ir 38 autoostas, Vācijā trīs, bet Lietuvā – četras. Tāpēc domāts arī mūsu valstī lielākajai daļai autoostu atņemt to statusu, līdz ar to atsakoties arī no trīs līdz sešu latu maksas par katru reizi, kad tajā iebrauc autobuss pasažieru uzņemšanai.Arī Pašvaldību savienības padomnieks Aino Salmiņš galveno ekonomiju saredz autoostu problēmas sakārtošanā. Tādas varētu palikt vairs tikai deviņās republikas pilsētās, bet pārējās sniegtu tikai daļu pakalpojumu. «Valsts varētu maksāt kaut kādu naudu par minimālu pakalpojumu apjomu, bet citās pilsētās pārvadātājs varētu izvēlēties – iebraukt autoostā vai ne,» prāto A.Salmiņš. Problēmas gan rada biļešu tirdzniecība, jo ne visi gatavi tās pirkt internetā vai pie šofera autobusā. «Lai nopirktu biļeti, nevajag obligāti autoostu. Šī ideja nav slikta, tomēr kārtējo reizi sasteigta,» atzīst A.Salmiņš.Taču pretēji P.Salkazanova teiktajam Pašvaldību savienības pārstāvis pieļauj, ka nākamgad pavasarī vai gada otrajā pusē varētu tikt palielinātas biļešu cenas dzelzceļa un starppilsētu maršrutos. Kāpums gan nepārsniegšot septiņus procentus. Paaugstinājuma mērķis ir vienādot cenas dažādos pārvadājumu veidos.Pašlaik arī tiek apsvērta doma nākamgad prasīt maksu par braukšanu skolēnu autobusos no tiem, kas nav skolēni. Sarunās ar Satiksmes ministriju uzsvērts cīņas trūkums pret nelegālajiem pārvadājumiem, kas valstij rada vismaz 1,2 miljonu latu zaudējumus.P.Salkazanovs piebilst, ka pagaidām nav skaidrības, vai valsts arī nākamā gada otrajā pusē finansēs pirmsskolas vecuma bērnu, invalīdu, bāreņu un represēto pārvadājumus.Skaidrību par konsolidācijas ceļiem asociācija un Pašvaldību savienība sola nākamnedēļ pēc sarunām ar Satiksmes ministriju un premjeru.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Taisnība

Kamēr valsts būs spiesta tik lielu daļu no sava budžeta atdot pašvaldībām, tikmēr sociālos pabalstus Rīgas un citu bagāto pašvaldību iedzīvotāji saņems vairāk.

pirms 6 gadiem, 2011.11.15 10:02

Jelgava ir vienīgā pilsēta Latvijā, kur bāreņi brauc par maksu, kaunējušies būtu.

pirms 6 gadiem, 2011.11.15 09:56

Vernons

Ar ko Pilsonis Rīgā labāks par pilsoni laukos? Kāpēc jāsoda pilsoņi, kuri apdzīvo Latviju tālāk no Rīgas? Tas ir tāds sava veida genocīds, lai uz centru nevarētu aizbraukt un netraucētu ierēdņiem dzert kafiju? Tad likvidējam transportu un valdību!

pirms 6 gadiem, 2011.11.15 09:54

WW

Nu un kad tad runa būs par algu pieaugumu,kā ,lai dzīvo ar minimālo algu- ja visam atkal ceļ cenas?

pirms 6 gadiem, 2011.11.15 08:31

Citas ziņas