Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Biodegvielas ražotāji gatavi diskutēt par diviem no trim EM piedāvātajiem risinājumiem nozares attīstībai 6

Biodegvielas ražotāji gatavi diskutēt par diviem no trim Ekonomikas ministrijas (EM) piedāvātajiem risinājumiem nozares tālākās attīstības veicināšanai, aģentūrai BNS sacīja Latvijas Biodegvielas un bioenerģijas asociācijas prezidents Daumants Znatnajs.

Viņš atgādināja, ka pirmais un otrais EM piedāvātais risinājums paredz saglabāt obligāto 5% biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai gan dīzeļdegvielai, gan benzīnam, kā arī abos šajos variantos saglabāt esošo akcīzes nodokļa atbrīvojumu biopiejaukumam, kas ir lielāks par 30% periodā līdz 2014.gada 31.decembrim. Savukārt trešais risinājums, ko ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts iepriekš nosaucis par perspektīvāko, paredz palielināt obligāto biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai attiecīgi līdz 7% dīzeļdegvielai un 7% benzīnam no 2015.gada, kā arī saglabāt esošo akcīzes nodokļa atbrīvojumu biopiejaukumam, kas ir lielāks par 30% periodā līdz 2014.gada 31.decembrim, bet no 2015.gada noteikt papildu atbalstu akcīzes nodokļa atbrīvojuma veidā arī par biodegvielas piejaukumu zem 30%."Runājot par trim atbalsta mehānismiem, mēs varam diskutēt par pirmajiem diviem, bet attiecībā par trešo piedāvājam kopīgi ar valsti strādāt pie tā, lai izveidotu otrās paaudzes ražotnes uz pirmās paaudzes rūpnīcu jau esošās infrastruktūras un tehnoloģiskās bāzes. Tas būs lētāk un tādā veidā valsts atbalstīs savus ražotājus, nevis klaji lobēs ārvalstu tehnoloģiju piegādātājus vai degvielas ražotājus. Tiesa, pirms tam ir jāatrisina jautājums par loģisku pārēju no vienas paaudzes [biodegvielas ražošanas paaudzi] uz otru, tāpēc būtu būtiski atbildēt uz jautājumu, kāpēc viennozīmīgi tiek propagandēts atbalsts otrajai paaudzei [ 2G, kas ir atbilstoša ilgtspējības kritērijiem un ko ražotu, piemēram, no koksnes vai salmiem] un kāpēc pirmajai paaudzei [1G, pašreiz Latvijā izmantotā biodegvielas ražošanas paaudze, kurā izmanto tikai rapšus vai graudus] atbalsts tiek uzskatīts par neefektīvu," klāstīja Znatnajs.Viņš arī uzsvēra, ka ekonomikas ministra paustais par to, ka no 2017.gada 1G biodegviela Eiropas Savienībā (ES) vairs nevarēs pastāvēt, nav pareizs. "Ja ministrs uzskata, ka no 2017.gada 1G biodegviela ES vairs nevarēs pastāvēt un tāpēc nav jēgas turpināt guldīt naudu nozarē, tad biodegvielas ražotāji vēlas ministru informēt, ka viņam nav taisnība. No 2017.gada ES varēs realizēt biodegvielu, kas atbilst ilgtspējas kritērijiem un jau pašlaik Latvijas biodegvielas ražotāji izgājuši sertifikāciju, ieguvuši sertifikātu un atbilst visiem ilgtspējas kritērijiem," teica asociācijas prezidents.Pavļuts žurnālistiem iepriekš bija norādījis, ka 1G biodegvielas ražošanas paaudze nav perspektīva un ilgtermiņā labāka ir 2G paaudze.Jau vēstīts, ka EM ir izstrādājusi trīs iespējamos problēmu risinājumu variantus biodegvielas ražošanas un patēriņa veicināšanai.Pirmais un otrais variants paredz saglabāt obligāto 5% biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai gan dīzeļdegvielai, gan benzīnam, kā arī abos šajos variantos saglabāt esošo akcīzes nodokļa atbrīvojumu biopiejaukumam, kas ir lielāks par 30% periodā līdz 2014.gada 31.decembrim.Pirmajā variantā atbalsts tiek piešķirts tiešu dotāciju veidā proporcionāli saražotajam biodegvielas apmēram, savukārt otrajā variantā atbalsts uzņēmumiem tiek noteikts atbilstoši siltumnīcefekta gāzu emisijas ietaupījumiem.Trešais variants paredz palielināt obligāto biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai attiecīgi līdz 7% dīzeļdegvielai un 7% benzīnam no 2015.gada, kā arī saglabāt esošo akcīzes nodokļa atbrīvojumu biopiejaukumam, kas ir lielāks par 30% periodā līdz 2014.gada 31.decembrim, bet no 2015.gada noteikt papildu atbalstu akcīzes nodokļa atbrīvojuma veidā arī par biodegvielas piejaukumu zem 30%.Trešais variants arī paredz pēc 2015.gada izstrādāt nosacījumus tiešajam atbalstam 2G biodegvielas ražošanai vai ilgtspējas kritērijiem atbilstošai biodegvielai.Biodegvielas industrijas pārstāvji izteikuši EM pārmetumus par skaidrības neieviešanu jautājumā par biodegvielas nozares nākotni, kā arī pārmetumus par ministrijas plāniem ieguldīt līdzekļus 2G ražošanā.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Resnais

Muļķibas jūs te runājat, un vecu stereotipu varā. Tieši otrādi, traktorā bio liet nevajag, jo te valsts neatmaksā akcīzes nodokli. Vieglajā var gāzt līdz -10 grādiem 100% bio, zemākām temperatūram vajag 50/50 ar parasto. Tas rakstīts user manual un pierādīts reālajā dzīvē.

pirms 7 gadiem, 2012.02.06 22:45

Andris

Gribu redzēt cik tālu tiksiet ar biodīzeli kaut nelielā salā?Arī vasarā traktora jauda zūd un palielinās patēriņš.

pirms 7 gadiem, 2012.02.06 21:59

šoferis

Resnais.Tīru biodīzeli vari liet savam traktoram,jo tur lētāks remonts dizeļ aparatūras

pirms 7 gadiem, 2012.02.06 12:49

Resnais

Pirmkart jau vajag domāt par tirgu. Ja Jelgavā ir tikai 1 vieta, kur var iegādāties biodīzeli, tad par kādu attīstību var būt runa. B100 ir perspektīva degviela, jādomā, ka latu nemaksās, un vasarā var braukt ar 100% bio bākā. Patreiz pie -20 ir jāšķaida 50/50 ar fosīlo dīzeli. Otrkārt zemāku cenu, un es domāju ka tā lieta aizies.

pirms 7 gadiem, 2012.02.05 22:13

POLITIKIS

VOT TEV BRINUMS---PAMODAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!ATJEDZAS KA IZPOSTITA UN PARDOTA VALSTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pirms 7 gadiem, 2012.02.05 15:34

???

Jūs ar visu savu biodegvielu visu lauksaimniecību esat izpostījuši, tā zaļā vide un lauki bez kūtsmēsliem un dārgā degviela ,tikai kāds uz to uzvārās.

pirms 7 gadiem, 2012.02.05 14:22

Citas ziņas