Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Finanšu ministrija: nākamajos mēnešos Latvijā patērētāju noskaņojums varētu kļūt pozitīvāks

Nākamajos mēnešos Latvijā patērētāju noskaņojums varētu kļūt pozitīvāks, taču par tirdzniecību ierobežojošu faktoru var attīstīties augošā inflācija, komentējot piektdien publiskotos jaunākos datus par mazumtirdzniecības apgrozījumu, aģentūrai BNS atzina Finanšu ministrijas (FM) Komunikācijas nodaļas vadītāja Baiba Melnace.

Viņa norādīja, ka martā atšķirībā no iepriekšējiem mēnešiem kopējā mazumtirdzniecības apgrozījuma izmaiņas mazāk ietekmēja svārstīgie degvielas tirdzniecības apmēri un kopējā apgrozījuma pieaugumu nodrošinājis pārtikas preču tirdzniecības pieaugums par 0,8%, kā arī nepārtikas preču, atskaitot degvielu, tirdzniecības pieaugums par 0,7%.«Nepārtikas preču tirdzniecības pieaugumu martā lielā mērā noteicis pieaugums apģērbu un apavu tirdzniecībā, metālizstrādājumu, mēbeļu, apgaismes ierīču, citu mājsaimniecības preču tirdzniecībā. Savukārt degvielas tirdzniecības apmērs salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi samazinājies par 0,4%, uzrādot daudz mazāku svārstīgumu nekā iepriekšējos divos mēnešos, kad degvielas tirdzniecības izmaiņas bija apmēram 10% līmenī,» pastāstīja Melnace.Viņa sacīja, ka mazumtirdzniecības gada pieauguma temps martā sarucis līdz 1,3%, jo pagājušā gada martā mazumtirdzniecība salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesī bija uzrādījusi strauju pieaugumu. Savukārt mēnesi iepriekš ‒ šogad februārī – mazumtirdzniecības apgrozījums, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, bija pieaudzis par 3,6%.Melnace klāstīja, ka gada laikā stabilu pieaugumu uzrādījušas tādas preču grupas kā datori, audio un videotehnika, kosmētikas un tualetes preces, metālizstrādājumi un būvniecības preces, palielinājusies arī apģērbu un apavu tirdzniecība. Savukārt pārtikas tirdzniecības apmēri turpina samazināties – salīdzinājumā ar pagājušā gada martu tie sarukuši par 1,4%.FM pārstāve atzina, kaa marta mazumtirdzniecības dati rāda, ka iekšzemes patēriņš Latvijā turpina palielināties, neraugoties uz pēdējos mēnešos fiksēto patērētāju noskaņojuma pasliktināšanos, ko uzrādīja arī jaunākie Eiropas Komisijas (EK) ekonomiskās pārliecības indeksa (ESI) rādītāji. Tomēr negatīvais noskaņojums lielā mērā ir noteicis to, ka šie pieauguma tempi ir zemi un svārstīgi salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, kur patērētāju uzticības indeksi pēdējos mēnešos nav uzrādījuši būtisku patērētāju noskaņojuma pasliktinājumu.«Nākamajos mēnešos, arvien lielākai sabiedrības daļai sākot izjust uz ārējo tirgu strādājošo nozaru attīstību, patērētāju noskaņojums varētu kļūt pozitīvāks. Tomēr par tālāku tirdzniecību ierobežojošu faktoru var attīstīties augošā inflācija, samazinot iedzīvotāju rīcībā paliekošos ienākumus,» minēja Melnace.Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī salīdzināmās cenās palielinājies par 1,7% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu. 2011.gada pirmajos trijos mēnešos salīdzinājumā ar 2010.gada attiecīgo laika periodu pārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums sarucis par 1,4%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumos apgrozījuma kāpums bijis par 3,4%.

Pievieno komentāru

Citas ziņas