Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Inkubatora vadītājs: Produkta izstrādāšana un ražošana bieži ir atšķirīgas jomas

Produkta izstrādāšana un ražošana ne vienmēr ir jāveic vienam uzņēmumam, - tās bieži ir atšķirīgas jomas, - izvērtējot uzņēmumu tendences un panākumus, aģentūrai LETA pauda pilnsabiedrības «JIC biznesa inkubators« izpilddirektors Agris Ķipurs.

Viņš pauda uzskatu, ka ne vienmēr izstrādātājam jākļūst par ražotāju. «Bieži maldīgs ir klasiskais domu gājiens, ka jebkuram produktu izstrādātājam būtu jākļūst par ražotāju, un, kad viņš ražo, tad ir patiesi izaudzis. Dzīvē ir tā, ka ražošana, produktu izstrāde un zīmola attīstība ir ļoti dažādas lietas,» skaidroja Ķipurs.Visbiežāk biznesa inkubatoru praksē novērots, ka vai nu ir uzņēmumi, kas ražo, vai ir uzņēmumi, kas attīsta produktus un strādā pie augstākas pievienotās vērtības radīšanas produktiem. Retāk uzņēmums spēj gan ražot, gan attīstīt zīmolu.«Piemēram, starp pakalpojumu sniedzējiem mums ir tāds uzņēmums «Spals». Tas ir mēbeļu ražotājs ar senu vēsturi. Viņi ražo mēbeles ļoti daudziem zīmoliem. Mums varbūt šķiet, ka tie zīmoli ražo, bet viņi paši neražo, jo tās ražo «Spals», kas koncentrējas uz to, lai lietderīgi izmantotu mašīnstundas, lietderīgi patērētu materiālu, izmantotu darbaspēku, un tā ir īpaša prasme šīs lietas saplānot un optimizēt tā, lai beigās cena konkrētai vienībai ir konkurētspējīga,» skaidroja biznesa inkubatora vadītājs.Tāpat esot tādi uzņēmumi kā, piemēram, «JIC biznesa inkubatora» uzņēmums «My Place» ar «Kukuu» bērnu mēbelēm, kas nekad nevarētu ražot paši, jo viņiem nāktos ļoti neefektīvi izmantot materiālu, mašīnstundas, un viņi nespētu optimāli noslogot darbaspēku. Rezultātā viņu mēbelēm būtu tāda cena, ka nāktos fantastiski strādāt ar zīmolu, lai vispār kaut ko notirgotu, skaidroja Ķipurs.Viņš uzzināja, ka «Spals» pa visiem šiem gadiem ir domājis par saviem produktiem, bet nekad līdz tam nav nonācis, jo ir sapratis, ka tas ir stipri atšķirīgs process, un viņi fokusējas uz to, lai būtu labi ražotāji. Praksē bieži ir tā, ka viena ražotne var apkalpot vairākus zīmolus, jo tai ir svarīga optimāla iekārtu un darbaspēka noslodze, kas tāda nebūs, ja ražo vienu savu produktu līniju.Vajag vairāk produktu līniju, lai ražotnes mašīna strādātu diennakti, nevis vienu dienu nedēļā. Lai domātu par savu ražotni, ir jābūt arī ļoti lieliem apjomiem. Tāpēc starp produktu izstrādātājiem liela daļa līdz pašu ražotnei nenonāks vēl ilgi, un lielai daļai to arī nekad nevajadzētu darīt. Faktiski tie ir dažādi biznesi, skaidroja Ķipurs.Viņš pauda prieku, ka SIA «My Place», kas ir bērnu mēbeļu ražotājs ar zīmolu «Kukuu», ieguva «Deko» dizaina balvu, bet pērn viņi ieguva «Gada balvu dizainā 2011».Uzņēmumā patlaban komplektē pirmo sūtījumu ar mēbelēm, kas tiks nogādāts Austrālijā. Arī viņiem ir visas iespējas kļūt par pietiekami atpazīstu zīmolu savā nozarē, informēja Ķipurs.Par piemēru viņš minēja, ka arī inkubatora uzņēmums «Felici» ar bioloģiskā musli produkta zīmolu «Graci», kas patlaban pamazām nonākot arī Latvijas lielveikalos, saskārās ar to, ka ir svarīgi piemeklēt efektīvu ražotāju ar atbilstošu jaudu.

Pievieno komentāru

Citas ziņas