Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jelgavā tapušos lidaparātus pārdod par 300 000 dolāru

Jelgavā tiek ražoti bezpilota lidaparāti, ko izmanto klienti ASV, Kanādā, Austrālijā, piektdien vēsta laikraksts «Dienas Bizness».

Lidmašīnu ražotājuzņēmuma SIA «UAVFactory» vadītājs Konstantīns Popiks ir rīdzinieks, kurš izvēlējies savu uzņēmējdarbību uzsākt JIC biznesa inkubatorā Jelgavā, tāpēc katru dienu braukā turpu šurpu. «Inkubators dod atspērienu maziņam biznesam. Viņi palīdzēja ar prototipu izstrādāšanu, tāpēc arī sākām darbu Jelgavā,» viņš skaidro.K.Popiks četrus gadus mācījās Liverpūles universitātē, lai kļūtu par diplomētu avioinženieri. «Pasaulē šis virziens strauji attīstās, un bezpilota lidaparāti ir pieprasīti. Un, ja ir pieprasījums, var arī nopelnīt,» tā viņš. Pirms dažiem gadiem uzņēmējs bija iesaistīts līdzīgā projektā, un tāpēc viņam radās doma, ka varētu ražot bezpilota lidaparātus.SIA «UAVFactory» arsenālā ir viens produkts, kam ir daudz dažādu komplektācijas iespēju - viens vai otrs motors, bākas izmērs utt. «Komplektācija mainās atkarībā no tā, ko vajag klientam,» viņš teic. Bezpilota lidaparātam ir daudzi pielietojuma veidi, bet tos var izmantot vien tur, kur gaisa telpa ir atvērta šim aparātam.SIA «UAVFactory» ar gala klientu nestrādā. «Tas ir ļoti liels darbs, un mēs tam neesam gatavi,» skaidro K.Popiks. Līdzīga profila uzņēmumi cenšas pārdot gatavu risinājumu, taču SIA «UAVFactory» izvēlējies to nedarīt un pārdot pusgatavu risinājumu. Šāda veida aparātus parasti izmanto lielas kompānijas, kas tos ražo paši savām vajadzībām. «Mums ir šaura niša, tāpēc konkurence nav liela,» tā K.Popiks.Lidaparāta cena atkarīga no tā, kā klients to izvēlas aprīkot. «Mūsu aparāti ir starpkomponente, kas veido ap 15% no gala cenas. Viens klients Kalifornijā aparātu pārdod nedaudz lētāk par 300 tūkstošiem dolāru,» teic K.Popiks.Uzņēmumā strādā 15 cilvēki, dažviet pat divās maiņās. K.Popiks teic, ka visu laiku meklē jaunus darbiniekus, bet ir ļoti grūti viņus atrast. «Tie, kas te strādā, ir labākie. Cilvēki, kuri var ātri mācīties un strādāt. «Tas ir ļoti precīzs un atbildīgs darbs, jo stikla auduma detaļas nekad neremontē - ja sabojā, tās vienkārši jāmet ārā,» stāsta uzņēmējs.

Pievieno komentāru

Citas ziņas