Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

KP: nepārtikas precēm ir augsti uzcenojumi; kosmētikai - pat 1000 procentu 2

Konkurences padome (KP) nav atklājusi konkurences normu pārkāpumus vairāku nepārtikas preču grupu tirgū, taču secinājusi, ka šīm precēm Latvijā ir raksturīgi lieli uzcenojumi, informēja KP pārstāve Inita Kabanova.

KP pārbaudīja trikotāžas piederumu, sadzīves ķīmijas un tamlīdzīgu preču tirgu, aplūkojot tā struktūru un cenu veidošanās principus, atklājot, ka, piemēram, trikotāžas piederumu uzcenojums vidēji pārsniedz 200 procentus, salīdzinot ar ražotāja cenu, bet atsevišķām kosmētikas precēm uzcenojums pārsniedz pat 1000 procentus.KP atzīst, ka uzcenojumu iemesls ir Latvijas nelielais tirgus, kā arī augstās loģistikas un mārketinga izmaksas, kas īpaši būtiskas ne pirmās nepieciešamības precēm. Tirgum raksturīga arī vēsturiski izveidojusies lielāku uzcenojumu noteikšana importētajām precēm, ziņo Delfi.lv.Secināts, ka cenu līmeni tirgus dalībnieki noteikuši neatkarīgi, bez aizliegtas vienošanās - vienādu preču zīmju cenas dažādos veikalos atšķiras līdz pat 40 procentiem. Atsevišķu, it īpaši lētāko preču zīmju cenas veikalos mēdz būt identiskas, tomēr tas galvenokārt skaidrojams ar mazumtirdzniecības tīklu piemēroto cenu sekošanas praksi.Uzraudzības laikā KP secināja, ka 2007., 2008. un 2009.gadā ražotāju un ārzemju izplatītāju noteiktās cenas aplūkotajām precēm nav būtiski mainījušās. Attiecīgi šajā laikā Latvijā vērojamo veikala cenu pieaugumu galvenokārt noteicis vietējo vairumtirgotāju un mazumtirgotāju uzcenojuma pieaugums, kas šajos divos tirdzniecības līmeņos bijis līdzīgs.Tā kā augstie uzcenojumu noteikti, ievērojot spēkā esošos normatīvos aktus, cenu pazemināšanos var veicināt konkurences pieaugums - jaunu uzņēmumu ienākšana tirgū - vai pieprasījuma samazinājums, kas pagaidām arī ekonomiskas recesijas laikā nav bijis pietiekami liels, tādējādi, iespējams, norādot uz «ēnu ekonomiku», kas uztur patēriņa līmeni.Ierobežota konkurence konstatēta populārāko zīmolu vairumtirdzniecības līmenī - tirgū darbojas tikai daži lieli vairumtirgotāji, kuri izplata populārāko starptautisko zīmolu preces. Tādējādi šim tirgum ir attīstības potenciāls un uzņēmumi varētu izdarīt izvēli par labu investīcijām Latvijā.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Jonix

Mūsu nabaga biznesmeņi(zagļi un krāpnieki) taču dzīvo vēl sliktāk nekā pensionāri !?! Varu droši apgalvot, ka darba algas aploksnēs maksā 90%privātuzņēmēju, pret darbiniekiem izturas kā pret vergiem, aizmirstot par sociālajam garantijām, nodokļus maksā tikai LOHI !!! Protams, tā ir arī valsts nodokļu politikas vaina,bet ja turpināsim nemaksāt nodokļus, šaubos vai šī valsts izlīdīs no parādiem. Mūsu valstī valda uzskats, ka jāpaliek bagātam viena mēneša laikā, nevar tie nabadziņi paciesties gadu, tādēļ arī tādi uzcenojumi. Katrā ziņā, es sen jau cenšos rūpniecības preces nepirkt LR, jo tā ir sevis apzagšana, priekš tam pastāv "ebay.com" un citi interneta veikali. Arī pārtiku drīz būs izdevīgāk ievest no citām ES valstīm!!!

pirms 8 gadiem, 2010.06.30 08:47

Ivars Jakovels

Diemžēl mūsu valsts nodokļu likumdošana neveicina pašmāju ražošanu. Laik labot to!

pirms 8 gadiem, 2010.06.29 16:49

Citas ziņas