Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Latvijas uzņēmēji savus transportlīdzekļus arvien biežāk reģistrē Lietuvā

Mazāku izmaksu dēļ Latvijas uzņēmēji transportlīdzekļus reģistrē Lietuvā, turklāt tiek pieļauts, ka šādas tendences var pieņemties spēkā, šodien raksta laikraksts "Dienas Bizness".

"Uzzinot, ka uzņēmumam nepieciešamā piekabe Lietuvā maksā teju par 25% lētāk nekā Latvijā, turklāt tai apskate ir jāiziet tikai pēc trīs gadiem, attiecīgo ražošanas līdzekli ne tikai iegādājās, bet arī reģistrēja šajā kaimiņvalstī," stāsta tirdzniecības kompānijas SIA "Viastor" valdes loceklis Andrejs Paupers.Viņš norāda, ka tādējādi ir izdevies ietaupīt ne tikai tādēļ, ka tādas pašas piekabes cena Lietuvā ir zemāka, bet arī tāpēc, ka nākamā tehniskā apskate šai piekabei būs jāiziet tikai 2011.gadā. "Tas ir būtisks ietaupījums pašreizējos ekonomiskās lejupslīdes apstākļos," stāsta Paupers.Paupers neizslēdz, ka līdzīgi rīkojas vai varētu rīkoties ar citi uzņēmēji, it īpaši, ja Latvijas attiecīgie normatīvi šo jomu padara konkurētnespējīgu ar Lietuvā esošajiem."Tas nozīmē, ka Latvijas normatīvo aktu sistēma šajā jomā ir konkurētnespējīga un līdz ar to loģisks ir rezultāts, kad arvien vairāk kravas pārvadā automašīnas ar dienvidu kaimiņvalsts numurzīmēm," secina Paupers. Viņš neizprot, kāpēc gan Lietuvā, gan arī Krievijā tehniskās apskates transportlīdzekļiem ir jāiziet reizi divos gados (Lietuvā jauniem - pirmo reizi pēc trīs gadiem), bet Latvijā - katru gadu."Parēķinot, ka uzņēmumam ir autoparks ar 20 vienībām, iznāk, ka gadā vidēji tikai tehniskajām apskatēm tiek patērētas vismaz 30-40 stundas, kas ir teju vai vesela darba nedēļa, bet, pārrēķinot visas valsts mērogā, tie jau būs darba gadi, kas tiek neracionāli iztērēti. Savukārt pārvēršot to naudas izteiksmē, iegūstam miljonus, kurus arī pilnībā ietaupīt nav iespējams, bet samazināt gan varētu," atzīst Paupers.Tā kā "Viastor" ir veikali gan Lietuvā, gan Latvijā, gan Igaunijā, pēc Paupera teiktā, arī turpmāk transportlīdzekļi varētu tikt pirkti un reģistrēti Lietuvā, it īpaši, ja Latvijā šajā jomā nekas uz labo pusi nemainīsies."Šobrīd Latvijas autoparks un autoceļi nav apmierinošā kārtībā," norāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas sabiedrisko attiecību speciāliste Alise Kleinberga. Viņa arī norāda, ka ikgadējā tehniskā apskatē vidēji 45% automašīnu nav atbilstošā tehniskā kārtībā, tas ir, tikai 55% automašīnu iziet tehnisko apskati jau pirmajā reizē.Latvijā tehniskā apskate bez transportlīdzekļa tehniskās kontroles ietver arī pārbaudi par nomaksātiem nodokļiem, soda naudām, kā arī veiktu OCTA. Kā uzskata Satiksmes ministrija, Latvijā noteiktā kārtība ir atbilstoša, lai nodrošinātu drošu un ekoloģisku automašīnu dalību ceļu satiksmē, stāsta Kleinberga.

Pievieno komentāru

Citas ziņas