Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Līdz ar jauno rūpnīcu plāno sākt tiešu sadarbību ar Krievijas veikalu tīkliem 1

Latvijas piena pārstrādātājs «Trikātas siers» līdz ar jaunās rūpnīcas «Latvijas piens» darbības sākšanu plāno sākt tiešu sadarbību ar Krievijas veikalu tīkliem, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» sacīja «Trikātas siera» valdes priekšsēdētājs, kooperatīva «Trikāta KS» direktors, kā arī jaundibinātā piena pārstrādes uzņēmuma «Latvijas piens» projekta vadītājs Raimonds Freimanis.

Viņš norādīja, ka pēdējo divu gadu laikā «Trikātas siers» uzsvaru licis uz eksporta tirgu apgūšanu. «2010.gads pagāja ļoti ātri, attīstot eksporta tirgus, jo vēl 2010.gada februārī martā eksports bija samērā niecīgs. Protams, ir jāņem vērā, ka jaunu tirgu apgūšana uzņēmumam arī rada kaut kādus zaudējumus. 2010.gada budžetā paredzējām gadu beigt praktiski pa nullēm. To arī izdevās izdarīt. Līdz ar to 2011.gadā esam šo situāciju tikai nostabilizējuši,» klāstīja «Trikātas siera» vadītājs.Pēc viņa teiktā, pašlaik no kopējā «Trikātas siera» eksporta apmēra 20‒25% aizņem Rietumu tirgi, bet Krievijas ‒ 75%. Tomēr Freimanis uzsvēra, ka salīdzinoši lielais eksporta apmērs uz Krieviju nav skaidrojams ar lielāku pieprasījumu Krievijas tirgos pēc uzņēmuma produkcijas. «Tas ir mūsu darbs. Mums kā jebkuram Latvijas uzņēmumam vajadzēja atrast eksporta tirgu, jo uz vietējo tirgu vien tolaik strādāt praktiski nebija iespējams. Mums visi budžeti un aprēķini rādīja, ka eksports ir burtiski nepieciešams tūlīt un ātri, jo pretējā gadījumā uzņēmums rentabli strādāt nevar. Tad arī šāvām visos virzienos un izvērtējām, kurā tirgū visātrāk varam tikt iekšā. Izdevās Krievijā. Patēriņš jau tur ir visu laiku, un siers jau nav nekāds unikālais produkts, turklāt konkurence plauktos jau arī ir pietiekami liela,» paskaidroja «Trikātas siera» vadītājs un apliecināja, ka Krievijā uzņēmums netirgo industriālo, bet gan zīmola produkciju.«Sava zīmola tirgus ir jāpalielina. Var jau iekļauties kopējā industriālo produktu plūsmā un ātri sasniegt arī apmērus, taču atdeve no tā ir ļoti minimāla, ja pat brīžiem nekāda. Ir jāatrod vienkārši labi partneri šajos tirgos, labi izplatītāji un jāvienojas par savas markas un šādu produktu tirgus daļas palielināšanu. Tas prasa no mūsu puses nodrošināt kvalitāti – lai produktu tur atpazīst pēc kvalitātes,» pastāstīja Freimanis.Lai gan pašlaik «Trikātas siers» sadarbojas tikai ar produkcijas izplatītājiem Krievijā, jau pēc «Latvijas piena» darbības sākšanas plānots sākt tiešu sadarbību ar Krievijas veikalu tīkliem. «Mēs ar veikalu tīkliem nestrādājam. Mēs strādājam ar izplatītājiem gan Maskavā, gan Sanktpēterburgā. Viņi arī attiecīgi strādā ar reģioniem. Mums ir bijis piedāvājums un bijusi arī iespēja strādāt ar veikala tīklu. Turklāt tā iespēja ir vēl pašlaik. Taču ar «Trikātas siera» jaudām mēs to nevaram nodrošināt. Noteikti pie šīs iespējas atgriezīsimies, tikko sāks strādāt «Latvijas piena» rūpnīca,» pavēstīja «Trikāta siera» vadītājs.Viņš arī norādīja, ka katram uzņēmumam pirms eksporta uz Krieviju sākšanas ir rūpīgi jāizvērtē, cik daudz viņš ir spējīgs saražot un uz kādu tirgus daļu vēlas orientēties. «Katrs uzņēmums pēc tām produktu grupām, ko ražo, pēc jaudām, pēc tā, ko vēlas sasniegt, definē savu tirgus daļu un attiecīgi atrod arī partneri, un, ņemot to vērā, arī strādā. Mēs saviem partneriem esam pateikuši savas jaudas. Es jau minēju, ka mēs nesacenšamies masveida produkcijas grupā. Var jau kaut rīt piedāvāt ļoti zemu cenu un sasniegt apmērus fantastiskā ātrumā. Tikai jautājums ir – kāpēc tas jādara?» sacīja Freimanis.Tomēr, lai gan pašlaik lielāko daļu «Trikātas siera» eksporta veido eksports uz Krieviju, Rietumu tirgiem tiek pievērsta lielāka uzmanība, atzina Freimanis. «Visi tirgi ir jāvērtē. Ir tirgi, kur var spert ātrākus soļus un kur var arī ātrāk sasniegt lielākus apmērus, un ir tirgi, kuri prasa ilglaicīgāku darbu, bet tā pārdošanas līkne vienalga ir augšupejoša. Mēs pārdodam savu produkciju Vācijā, Somijā. Taču lielāko daļu pārdodam Krievijā. Tiesa, mēs rietumu tirgiem gan plānojam, gan arī pievēršam lielāku uzmanību,» teica uzņēmuma vadītājs.Vienlaikus viņš norādīja, ka rietumu tirgos var ieiet tikai ar interesantiem piedāvājumiem, jo rietumu tirgi ir pārpildīti. «Rietumu tirgos ir jāskatās, ar kādiem produktiem ir vēlme ieiet. Ar daļu produktu, kurus var realizēt, piemēram, Krievijas tirgū, rietumu tirgi ir jau pārpildīti. Līdz ar to mēs varam tur ieiet tikai ar interesantiem piedāvājumiem un interesantiem produktiem. Strādājot ar rietumu tirgiem, tas ir ilgstošāks process nevis partneru atrašanā kā tādā, bet gan tas ir ilgstošāks process, kamēr notiek produkta izstrāde, vienošanās, un, ja izdodas tikt iekšā kādā veikalu tīklā, arī apmēru augšana notiek pakāpeniski un mierīgi. Iespējams, ka to visu var efektivizēt un paātrināt, ieguldot lielus līdzekļus mārketingā un reklāmā. Taču, ņemot vērā mūsu uzņēmuma lielumu, tik lielus līdzekļus, cik vajadzētu, ieguldīt nevaram,» klāstīja «Trikātas siera» valdes priekšsēdētājs.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

.........

Ka vienmer mes tik skatamies uz krieviju , butu labak medginasjusi tos 75% produkciju notirgot Vacija , Somija , Anglija un citviet eiropa un parejos 25% uz to krieviju , butu vienreiz sakusi eiropu iepazistinat ar Latvija razoto produkciju , citad mus eiropa atpazist ka leto darbasprku un letam prostitutem , ka ari ar viss dumjakiem politikiem pasaule

pirms 7 gadiem, 2012.03.05 10:56

Citas ziņas