Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Lietuva gatava izvērtēt dzelzceļa savienojuma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanas ekonomisko pamatojumu; caur Jelgavu vestu kravas uz ostām 6

Lietuva ir atsaukusies Latvijas aicinājumam «pragmatiski un rezultatīvi» izvērtēt atsevišķu dzelzceļa posmu atjaunošanas ekonomisko pamatojumu, savukārt Latvija piekritusi Lietuvas iniciatīvai veidot starpvalstu darba grupu šī jautājuma risināšanai, biznesa portālu Nozare.lv informēja Satiksmes ministrijā.

Atkārtoti aktualizēts jautājums par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu posmos Mažeiķi-Reņģe un Mažeiķi-Vaiņode-Liepāja tika vakar, 7.oktobrī, kad satiksmes ministrs Anrijs Matīss viesojās Eiropas Savienības prezidējošajā valstī Lietuvā un tikās ar kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministru Rimantu Sinkeviču.

Ministri vienojās, ka mēneša laikā tiks izveidota darba grupa, kurā tiks iesaistīti gan ministriju, gan dzelzceļa uzņēmumu pārstāvji. Primārais darba grupas uzdevums būs izstrādāt dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanas ekonomisko pamatojumu.

Matīss atkārtoti esot uzsvēris nepieciešamību panākt reālu darbību jautājumā par dzelzceļa līnijas Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu, jo «Mažeiķu naftas» pārstrādāto naftas produktu pārvadājumu taisnākais ceļš uz Latvijas un Igaunijas ostām ir pa līniju Mažeiķi-valsts robeža-Reņģe-Glūda-Jelgava un tālāk. Turklāt VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) jau ilgstoši esot spiests savā pusē uzturēt darba kārtībā pagaidām neizmantojamo 70 kilometru garo dzelzceļa sliežu posmu Glūda-Reņģe. Lai arī Lietuvas amatpersonas dažādās starptautiskās augsta līmeņa tikšanās reizēs ir apliecinājušas gatavību šo jautājumu risināt, nekāda tālāka rīcība līdz šim nav sekojusi, uzsver ministrijā.

Vizītes laikā satiksmes ministrs arī apmeklēja jauno Lietuvas dzelzceļa satiksmes vadības centru, kas aktīvu darbību sāks 2014.gadā. Kā atzina Matīss, šī centra apmeklējums bija vērtīga pieredze, kura nākotnē var būt noderīga uzņēmuma LDz ieceru realizācijā.

Tikšanās laikā Lietuvā tika pārspriesti arī citi abām valstīm kopīgie transporta jomas jautājumi, tostarp Eiropas platuma sliežu (1435 milimetru) projekta «Rail Baltica 2» virzība, reģionālās tendences loģistikas un aviācijas nozarēs.

Attiecībā uz projekta «Rail Baltica 2» gaitu ministri vēlreiz pārrunāja tuvākajā laikā veicamos darbus, lai līdz šā gada beigām tiktu izstrādāta dokumentācija kopuzņēmuma dibināšanai. Matīss Lietuvas kolēģi informēja, ka paralēli tam Latvijā drīz noslēgsies iepirkums «Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums», un izpētes rezultātiem jābūt zināmiem līdz 2015.gada 31.decembrim.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

zita

Loti priecigi butu ja atjaunotu pasazieru vilcienu Riga-Renge loti priecigi butu visi Latvijas pilsoni

pirms 4 gadiem, 2013.10.10 13:07

pampars

un Jelgavai no katra vagona kuri caurbrauc , pilsētas kaseij pinākas nodeva un ar biīstamām kravām pickārtiīgi .

pirms 4 gadiem, 2013.10.16 07:55

koma

īsti nezinu, bet Tev ar to gramātiku nav pa ceļam.

pirms 4 gadiem, 2013.10.22 13:17

abc

Un jelgavniekiem baudīt nerimstošo kravu plūsmu, t.sk., arī pa naktīm! It īpaši tās vecās lokomotīves, kuras pāris km iepriekš jau dzirdās... :(

pirms 4 gadiem, 2013.10.18 23:03

lokomotīve

Nu davai gaudotāji aiziet!! Latviešiem jau neko nevajag. Nevajag sliedes, nevajag kravas, neko nevaja. Ļauj tikai uzdancot un uzgaudod. Idioti.

pirms 4 gadiem, 2013.10.21 10:35

Gints

Vajag, vajag, tā jau līnijas ik pa laikam tiek demontētas.

pirms 4 gadiem, 2013.11.27 23:27

Citas ziņas