Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pasažieru pārvadātāju asociācija: Valdība nolēmusi samazināt pasažieru pārvadāšanas pakalpojuma pieejamību un kvalitāti

Valdība spērusi soli pasažieru pārvadāšanas pakalpojuma pieejamības un kvalitātes samazināšanas virzienā, biznesa portālam Nozare.lv norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenieks.

Šonedēļ valdība tā arī neieklausījās asociācijas iebildumos un viedoklī un pieņēma noteikumus, kas pasažieru pārvadātājiem zaudējumus segs, balstoties uz vidējo pašizmaksu. «Diemžēl šie noteikumi ir vērsti nevis uz sabiedriskā transporta nozares attīstību, bet samazinās pakalpojuma pieejamību,» uzsver Ošenieks.Viņš arī norāda, ka noteikumi ir arī pretrunā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem un tiesiskās paļāvības principam. Tāpēc arī LPPA iebildusi pret šo noteikumu pieņemšanu.Situācijas pasliktināšanos nosakot fakts, ka par pamatu tiek ņemta vidējā pašizmaksa, nevis atsevišķu izmaksu pozīcijas. Valdība uzsvērusi, ka, jo zemāka pašizmaksa, jo labāk, bet netiekot izvērtēts, «kāpēc ir šīs ļoti zemās pašizmaksas, kāpēc ir šīs atšķirības un kā tas iespaidos sabiedriskā transporta attīstību nākotnē», uzsver LPPA direktors.Eiropas Savienībā, runājot par salīdzināšanu, tiekot salīdzināts ar labi strādājošu uzņēmumu.Patlaban tiekot pausts viedoklis, ka pārvadātāju uzņēmumi ir par daudz tērējuši. Taču pagājušā gada nesegtie zaudējumi 1,9 miljonu latu apmērā esot tikai uz neprognozētā degvielas cenas pieauguma, kas bija 20%, rēķina.«Tai pat laikā pasūtītājs ir noteicis pārvadātājiem, par kādu tarifu ir jāved pasažieri, kādā apjomā jāveic pakalpojums un ar kādām kvalitātes prasībām jāsniedz pakalpojums. Un tagad ar noteikumiem pasaka, ja jūsu izdevumi pārsniegs vidējo pašizmaksu virs noteiktā robežlīmeņa, jums neviens šos zaudējumus virs robežlieluma nesegs. Bet ja izdevumi pieauguši neatkarīgi no pārvadātāja? Piemēram, tā pati degvielas cena,» jautā Ošenieks.«Par kādu pārmērīgu kompensāciju var būt runa, ja autobusu pārvadātāji Latvijā brauc ar pašizmaksu ap vienu eiro (0,70 lati) uz kilometru, kamēr Eiropā pārvadātāji strādā ar trīs eiro (2,10 lati) pašizmaksu, bet vienīgā izmaksu pozīcija, kas krasi atšķiras, ir darba algas,» uzsver Ošenieks.Kā ziņots, lai sabalansētu pasažieru pārvadātāju izmaksas un valsts budžetā pieejamos līdzekļus, valdībā pieņemta jauna sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzēju zaudējumu kompensēšanas kārtība.Satiksmes ministrija uzsver, ka minēto grozījumu mērķis ir ierobežot sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzēju izmaksu pieaugumu un motivēt pārvadātājus, kuru viena kilometra pašizmaksa ievērojami pārsniedz vidējo, pārskatīt izdevumu apjomu. 2011.gadā starp pārvadātājiem, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajā starppilsētu maršrutu tīklā, pastāvēja lielas izmaksu atšķirības - viena kilometra pašizmaksa bija robežās no 47 santīmiem līdz 87 santīmiem uz kilometru.

Pievieno komentāru

Citas ziņas