Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pētījums: Jelgavai nav sava tēla tūristiem 8

Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Pārtikas tehnoloģijas fakultātes (PTF) šā gada absolvente Kristīna Kuvšinova izstrādājusi Jelgavas tūrisma attīstības stratēģiju un ieguvusi trešo vietu konferencē «Jaunas vērtības tūrisma un sabiedrības attīstībai».

Jau rakstīts, ka starptautiskā zinātniski praktiskā konference «Jaunas vērtības tūrisma un sabiedrības attīstībai», kuru ceturto gadu organizēja Biznesa augstskola «Turība», notika jūnijā, un tajā piedalījās vairāk nekā 100 esošie un topošie tūrisma jomas speciālisti.Konferencē varēja iepazīties ar jaunākajiem dažādās Latvijas augstskolās veiktajiem studentu un mācībspēku pētījumiem tūrisma nozarē.Iegūstot trešo vietu, studentu darbu konkursa uzvarētāju vidū nokļuva PTF studiju programmas «Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība» absolvente K.Kuvšinova ar pētījumu «Jelgavas pilsētas tūrisma attīstības stratēģija», informē LLU portāls.Kā norāda autore, lai gan Otrā pasaules kara laikā tika izpostīts aptuveni 80 procentu pilsētas, Jelgavā ir plašs apskatāmo kultūras resursu klāsts, taču neatbilstoša kultūras mantojuma izmantošana ir faktors, kas apdraud pilsētas tūrisma nākotni.Jelgavas tūrisma attīstības vājākie posmi ir nepietiekamā sadarbība vai tās trūkums starp organizācijām un uzņēmumiem, daudzu potenciālo tūrisma produktu privātīpašuma statuss un Jelgavas tūrisma tēla trūkums, jo Jelgavu atpazīst kā industriālu pilsētu, studentu pilsētu, Rīgas «guļamrajonu», agrāko Kurzemes hercogisti vai Starptautiskā Ledus skulptūru festivāla norises vietu.K.Kuvšinova izvirzījusi vairākas Jelgavas tūrisma attīstības stratēģijas prioritātes laika posmam no 2012. līdz 2017.gadam: savstarpējās sadarbības veicināšana un uzturēšana starp tūrisma sektorā iesaistītajām pusēm; tūrisma infrastruktūras sakārtošana; kvalitatīvu, inovatīvu un ilgtspējīgu tūrisma piedāvājumu attīstīšana; tūrisma piedāvājuma virzīšana tirgū, veicinot iekļaušanos vietējā un starptautiskā tūrisma apritē. «Stratēģija jābalsta uz pazīstamākajiem pilsētas kultūras tūrisma resursiem – pasākumiem un festivāliem, Jelgavas pils, Svētās Trīsvienības baznīcas torņa, «Academia Petrina», kā arī uz to pilnveidošanu un virzīšanu tirgū. Tomēr kultūras tūrisms nav vienīgais veids, kas varētu sekmēt tūrisma attīstību Jelgavā – ir jāņem vērā visas esošās iespējas apmierināt tik dažādo ceļotāju vēlmes un vajadzības,» uzskata K.Kuvšinova.

Pievieno komentāru

Komentāri 8

kakaaaaa

skatos dazhiem te galvenais dziives piepildiijums ir H&M veikals jelgavaa(latvijaa).

neceriet ka kaads sheit tirgos pa veecijas cenaam.. ;)

pirms 6 gadiem, 2011.07.16 17:34

ante

Ļoti vispārīgi secinājumi. Ceru, ka tagad, kad tūrismam Jelgavā beidzot tiek pievērsta lielāka uzmanība un kāds strādā ar šiem jautājumiem lietas kļūs labākas un tūristi atvedīs šurp savu naudiņu. Mums ir lieliska pils, kuru, lai Dievs dod, akadēmija varētu kādreiz savest tai pienācīgā kārtībā. Ir lielisks muzejs, kas tagad ir tik krāšņs kā nekad, teātra tēva mājas, kas ieguvušas jaunu dzīvību un, protams, tornis, kas varētu kļūt par dzīvības centru. Sakārtots uzvaras parks pasākumiem un ceru, ka plāni Pasta salā arī tiks realizēti, lai būtu vēl viena vieta svinībām un atpūtai. Vienmēr ir gribējies tā romantiski pastaigāties gar upi, bet kad sataisīs Čakstes bulvāri, tad beidzot to varēšu :) Varbūt vēl Jelgavai nav daudz ko piedāvāt, bet es redzu, ka būs.

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 17:47

Kankars

Rīdzinieki brauks iepirkties uz Jelgavu... ideja kā māja.
Ko nozīmē "tūrisma produktu privātīpašuma statuss"? Tā kaut kāda komunistu domāšana, ka kaut ko attīstīt var tikai publiskais sektors... Nekas cits kā tā muiža uzvaras parkā kā privāts potenciālais tūrisma objekts prātā nenāk. Tikko ZZ rakstīja, ka nauda tiek izšķērdēta uz tādiem objektiem kā "tornis tornis", bet tagad sanāk, ka uzņēmēji tikai traucē tūrisma attīstībai.
Jelgavas trūkums ir tas, ka to asociē ar Ledus skulptūrām? Tas gan ir trūkums...

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 17:17

Sayanora

jaaa jaaaaaa, H&M pilsētā ar 60 tūkstošiem iedzīvotāju. protams. tur businessa plāns knapi izdosies ar miljonu, kur nu vēl jelgavā. šopingtūrisms jauniešiem visticamāk nebūs tas populārākais. pie kam, arī naudu viņi nekur neatstāj, tikai savus kankarus nopirks un mauks uz rīgu atpakaļ. garām, sēdies - divi.

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 16:47

LOL

Ā, un vēl kāds uzņēmējs varētu Jelgavā atvērt, piemēram, H&M zīmola apģērbu veikalu (lielu, 2-3 stāvos ar plašu piedāvājumu), kas būtu vienīgais Latvijā. Un ar pieņemamām cenām. Lai Jelgavā brauktu "šopingot" gan rīdzinieki, gan leiši, nevis būtu otrādi, ka jlgavnieki brauc iepirkties uz Šauļiu Akropoli.

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 16:32

LOL

Es gan pilnīgi piekrītu studentei!
Jelgavā nepieciešams kaut kas tāds, kas pievilinātu tūristus un cauru gadu!
Piemēram, atvērt pašiem savu akvaparku; izveidot pilsēta daudz strūklaku, pārspējot Ventspili utt

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 16:27

Murmuliitis

un kas tad tiek darīts? brēkts "tornis tornis", garām palaižot 30 citus interesantus piedāvājumus? kaut vai tā pati pils vai kaut kāds ūdenstūrisms. kurā vietā tic to ir iekļāvis?

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 13:55

Kapša

Izskatās, ka studente veidojusi jaunu stratēģiju nepacenšoties iepazīstoties ar to, kas pilsētā jau tiek darīts.

pirms 6 gadiem, 2011.07.15 13:07

Citas ziņas