Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Plānoto emisijas kvotu noteikumu dēļ «airBaltic» var pamest Latviju

Rīga, 17.sept. Ja netiks mainītas Eiropas Komisijas (EK) ieceres par emisijas kvotu tirdzniecību aviācijā, Latvijas aviācija var tikt apdraudēta, un nacionālās aviokompānijas "airBaltic" juridiskā adrese var tikt mainīta uz kādu citu Eiropas Savienības (ES) vai ārpus tās esošu valsti, piemēram, uz Šveici, intervijā laikrakstam "Neatkarīgā" sacījis aviokompānijas prezidents Bertolds Fliks.

"EK plāno ieviest emisijas tirdzniecību arī aviācijā no 2012.gada. Protams, mēs visi esam par vides aizsardzību. Taču - vai emisijas tirdzniecība ir tas pareizākais ceļš? Ļoti būtiski ir tas, ja tiek ieviesta emisijas tirdzniecība, kas sadārdzina degvielu, tad tā ir jāattiecina ne tikai uz ES aviokompānijām, bet uz visām aviokompānijām, kas darbojas ES tirgū. Citādi veidosies aplama situācija," sacījis Fliks."Mēs lidojam uz Maskavu un mums ir jāmaksā par emisijas kvotu, bet kompānijai, kas lidos no Maskavas uz Rīgu, emisijas kvota nebūs jāpērk. Šādā veidā tiktu sakropļota konkurence. Eiropas transporta komisārs, ar kuru tikos pagājušajā nedēļā, man apliecināja, ka sistēma tiks attiecināta tikai uz ES kompānijām, bet ar kompānijām ārpus ES notiek sarunas, un tas varētu nozīmēt, ka ilgus gadus mēs būsim nonākuši nevienlīdzīga situācijā," skaidroja aviokompānijas vadītājs.

Otra problēma, Flika skatījumā, ir emisijas kvotu sistēmas atskaites punkts, ko piedāvā EK. Ir plānots, ka 2004.gads būs bāzes gads, pēc kura tiks sadalītas kvotas starp valsītim. "Tas nozīmē, ka 2012.gadā Latvijas kompānijām būs jānopērk kvotas 90% apjomā no vajadzīgā emisijas kvotu daudzuma. Vācijā, kur izaugsme ir krietni lēnāka, kvota būs jāpiepērk tikai 7% apmērā no apjoma. Latvija atkal būs nonākusi nevienlīdzīgā tirgus situācijā. Pat vēl vairāk - ja tiks ieviesta pašreizējā shēma, Latvija nonāks vissliktākajā pozīcijā no visām ES dalībvalstīm!" sašutis bijis Fliks.

"Ja tas tā notiks, mēs apsvērsim iespēju pārcelt juridisko adresi uz kādu citu ES valsti vai valsti ārpus ES, piemēram, uz Šveici. Pat vācu "Lufthansa" jau ir izteikusies, ka varētu pārvietot savu juridisko adresi no Vācijas uz Šveici. Latvijai problēmas būs vēl lielākas nekā Vācijai, jo kvotas būs jāpērk par daudz lielāku emisijas apjomu. Ja tā būs, mēs aiziesim no Latvijas. Ar esošo Eiropas Komisijas emisijas kvotu projektu tiek iznīcināta Latvijas aviācija," uzskata "airBaltic" vadītājs.

Pievieno komentāru

Citas ziņas