Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Plus punkts» apņēmies pārtraukt piemērot apkalpošanas maksu

Preses un sīkpreču tirgotājs «Plus punkts» apņēmies līdz šā gada 15.augustam pārtraukt apkalpošanas maksas piemērošanu, iegādājoties atsevišķas preces vai pakalpojumus, aģentūru BNS informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

«Vērtējot komercprakses ietvaros veiktās darbības, piemērojot apkalpošanas maksu konkrētajām precēm un pakalpojumiem, kā arī sniegto informāciju no vidusmēra patērētāja uztveres viedokļa, pēc PTAC uzskata, komersants ir īstenojis profesionālajai rūpībai neatbilstošu un maldinošu komercpraksi, tādējādi pārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu,» sacīja Žunde un norādīja, ka uzņēmuma īstenotā komercprakse tika vērtēta kopsakarā arī ar citiem normatīvajiem aktiem.Pēc PTAC vērtējuma, konkrētais veids, kādā «Plus punkts» sniedza informāciju par cenu, ir neskaidrs, nesaprotams un divdomīgs, jo patērētājam nav skaidri un saprotami sniegta informācija par attiecīgo tirdzniecībā piedāvāto preču un pakalpojumu galīgajām cenām un tādējādi var negatīvi ietekmēt patērētāja lēmuma pieņemšanu par to iegādi ar finansiāli neizdevīgākiem nosacījumiem vai attiekšanos no tās. Patērētājs, pēc PTAC vērtējuma, var saprast, ka viņam tiek sniegts atsevišķs pakalpojums, kas neatbilst patiesībai, jo komersants ir tikai attiecīgo pakalpojumu tirgotājs.Žunde uzsvēra, ka, pēc PTAC viedokļa, nav pieļaujama šāda prakse, ka tirgotāji pretēji profesionālās rūpības prasībām un maldinot patērētājus sniedz informāciju par preču un pakalpojumu cenām, kas var būtiski negatīvi ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību.PTAC 2011.gada pirmajā pusē, ņemot vērā saņemtos personu iesniegumus un pēc savas iniciatīvas, veica «Plus punkta» īstenotās komercprakses atbilstības patērētāju tiesību aizsardzību reglamentējošo normatīvo aktu, tostarp Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma, un citu normatīvo aktu prasībām izvērtēšanu. Komersanta komercprakse izpaužas kā ieviesta apkalpošanas maksa piecu santīmu apmērā par katru vienību, iegādājoties atsevišķas preces un pakalpojumus ‒ preses izdevumus, uzņēmuma «Bite Latvija» priekšapmaksas kartes «BiFri», «Latvijas Loto» biļetes, «Mobilly» elektronisko naudu, kodus tās pieejai, «Wallie Card» elektronisko naudu un kodus tās pieejai.

Pievieno komentāru

Citas ziņas