Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Privātpersonas pērn visbiežāk pirkušas jaunas automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri

Privātpersonas, 2011.gadā iegādājoties auto, 54,7% gadījumu izvēlējušās automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri, atsaucoties uz Ceļu satiksmes drošības direkcijas apkopotajiem datiem, aģentūru BNS informēja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

«Lielākā daļa privātpersonu – 54,7% – ir izvēlējušies automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri, otrs populārākais dzinējs bijis ar tilpumu līdz 1,5 litriem, un automašīnas ar tādu dzinēja tilpumu iegādājušies 21,5% privātpersonu, bet trešajā vietā – dzinēji ar tilpumu, kas lielāks par pieciem litriem, un tas bijis 9,7% gadījumu,» sacīja Kulbergs un piebilda, ka piecu litru dzinējs raksturīgs sporta un «Premium» klases automobiļiem.Viņš norādīja, ka šādi statistikas dati skaidrojami ar lielāku nodokļu slogu automašīnām ar lielāku dzinēja tilpumu. «Kā redzams pēc statistikas datiem, viena piektdaļa no visiem jaunu auto pircējiem izvēlējušies automobiļus ar mazu – līdz 1,5 litriem – dzinēja tilpumu, kas skaidrojams ar Latvijā lietotajiem auto braucēju audzinošajiem pasākumiem, uzliekot lielāku nodokļu slogu automašīnām ar lielākiem dzinēja tilpumiem,» klāstīja LPAA valdes priekšsēdētājs.Vienlaikus asociācijas vadītājs atzina, ka, salīdzinot automašīnu spektru uz Latvijas ceļiem un Rietumeiropas valstīs, mūsu valstī joprojām pārsvarā ir lielāka izmēra automašīnas. «Salīdzinot automašīnu spektru uz mūsu ceļiem un Rietumeiropas valstīs, joprojām ir manāma starpība, proti, pie mums aizvien dominē lielāka izmēra automašīnas pretstatā ekonomiskākiem spēkratiem valstīs ar līdzsvarotu un praktisku pircēju izvēli, ko gadu desmitiem ir stimulējusi arī šo valstu nodokļu politika,» paskaidroja Kulbergs.Viņš arī uzsvēra, ka liela nozīme ir dzinēju tehnoloģiju izstrādei un attīstībai. «Tagad jau ir panākts, ka moderns 1,5 litru motors attīsta jaudu, kas līdzvērtīga divu līdz trīs litru dzinējam pirms 20 gadiem. Tehnoloģiju attīstība ļauj būtiski samazināt dzinēja masu, kas savukārt ražotājam ļauj ieekonomēt uz materiālu ietilpību, kas gala rezultātā izlīdzsvaro dzinēja izmaksas un automobiļa cenu,» teica Kulbergs.LPAA ir sabiedriska organizācija, profesionālu ražotājrūpnīcu, Latvijā oficiāli pilnvarotu autoimportētāju un dīleru apvienība. LPAA prioritāte ir aizstāvēt savu biedru intereses sadarbībā ar dažādām valsts institūcijām un nodrošināt pircēju interešu ievērošanu attiecībā uz garantijām, servisu un informāciju. LPAA pašlaik ir 46 biedri, tostarp seši asociatīvie biedri, kuri pārstāv 49 automobiļu un motociklu ražotāju markas un Latvijas tirgū pārdod vairāk nekā 90% jauno transporta līdzekļu.

Pievieno komentāru

Citas ziņas