Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Strods: Nav pieļaujam politiska Konkurences padomes darba ietekmēšana

Rīga, 23.aug. Nav pieļaujams, ka politiski tiek ietekmēts Konkurences padomes (KP) un tās vadītājas Ievas Jaunzemes darbs, uzsvēra ekonomikas ministrs Jurijs Strods (TB/LNNK).

Kā ziņots, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) uzskata, ka KP ir pilnībā izgāzusies lietā par lidostas atlaižu sistēmu un šīs institūcijas vadība būtu jānomaina. "Vajag vienkārši nomainīt KP vadību. Viņi netiek galā ar saviem pienākumiem, mēģina izkalpoties Eiropai - skriet pa priekšu ratiem un līst uz vēdera," intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" norāda ministrs."Uzskatu, ka Rīgas lidostas attīstības modelis patiešām nav slikts, bet uzsveru, ka tās atlaižu sistēmai ir jābūt caurskatāmai, pamatotai un balstītai uz konkrētām izmaksām. Visiem ir jābūt vienādiem spēles noteikumiem. Par to iestājas Ekonomikas ministrija un KP," uzsvēra Strods.

Diemžēl Satiksmes ministrija un lidosta, pat neskatoties un valdības pagājušā gada decembrī doto uzdevumu, joprojām nav sagatavojuši pamatojumu par lidostas atlaižu sistēmas ekonomiskajiem aprēķiniem.

"Kurā vēl Eiropas valstī kādai aviokompānijai būtu piemērota 80% atlaide?" jautā ministrs.

Viņš neredz iemeslu KP vadības maiņai, jo tā pilda savus pienākumus sekmīgi, pamatojoties uz esošo likumdošanu. "Uzskatu, ka nav pieļaujams, ka politiski tiek ietekmēts KP un tās vadītājas darbs, jo tas var novest pie situācijas, ka iestāde zaudē savu ar likumu noteikto neatkarību lēmumu pieņemšanā," norāda Strods.

Šlesers intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" uzsvēra, ka KP pilnībā ir izgāzusies ar savu lēmumu aizliegt esošo atlaižu sistēmu un tagad nezina, kā iziet no šīs situācijas. Piemēram, Ekonomikas ministrija atzīst, ka lidostas attīstības modelis ir ļoti pareizs un, pateicoties atlaižu sistēmai, ir izdevies piesaistīt jaunas aviokompānijas, palielināt lidostas apkalpoto pasažieru skaitu un maršrutu tīklu.

"Tikmēr KP arvien turpina kritizēt šo sistēmu, kas it kā neveicinot konkurenci. KP arvien negrib akceptēt, ka, pateicoties cenu politikai, mums ir izdevies uzlabot lidostas rādītājus," norāda satiksmes ministrs.

Viņš akcentē, ka Rīgas lidosta patlaban ir ne vien vienkāršs uzņēmums, bet mehānisms, kas stimulē ekonomikas attīstību valstī. "Tas, manuprāt, ir visveiksmīgākais projekts, kāds Latvijā jebkad ir realizēts. Caur lidostu tiek piesaistītas simtiem miljonu investīcijas. Tas rada stimulu biznesam kopumā un ietekmē ikviena Latvijas iedzīvotāja dzīvi," uzsver Šlesers.

Attīstot lidostas infrastruktūru, pieņemts lēmums būvēt jaunu termināli - būvniecība sāksies nākamgad. Termināļa pirmā daļa tiks nodota ekspluatācijā 2010.gada beigās, un līdz tam tiks meklēti "starprisinājumi".

"Pasažieru plūsma šobrīd lidostas kapacitātēm ir pārāk liela. Paredzu, ka nākamā gada apgrozījums sasniegs četrus miljonus pasažieru, bet 2010.gada beigās lidostas pakalpojumus varētu izmantot jau kādi seši miljoni pasažieru gadā," prognozē valdības pārstāvis.

Pievieno komentāru

Citas ziņas