Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Visu ceļu būvei šogad piešķirto naudu nepagūs izmantot

Naudu, kas šogad piešķirta ceļu būvēšanai, Latvijas autoceļu pārvaldītājs «Latvijas valsts ceļi» (LVC) izlietot nav spējis un jau tagad zināms, ka aptuveni 30 miljoni latu, kas ceļu būvei atvēlēti no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF), paliks šogad neiztērēti, svētdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums «De facto».

Kopumā no ES fondiem – Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un KF - šim gadam atvēlēti 133,5 miljoni latu. LVC lēš, ka aptuveni ceturtā daļa jeb 31 miljons latu šogad tā arī paliks neapgūti. Ja būs ceļu būvei labvēlīgs rudens, šī summa var būt nedaudz mazāka, tomēr ir skaidrs, ka remontdarbi šogad pretēji plānotajam netiks uzsākti 60 kilometros ceļa.LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže raidījumam sacīja, ka satraukums par lēno KF līdzekļu apguvi ir pārspīlēts, jo remonti būšot, bet tikai tos uzsāks nākamgad. «No satiksmes organizācijas tas būtu ļoti veiksmīgi, ka nebūtu visi ceļi vienlaikus slēgti,» viņš skaidroja.Pēc LVC skaidrotā, finansējuma izlietojumu ietekmējis tas, ka ieilgušas iepirkuma procedūras, trīs posmos iepirkumi pārtraukti, jo piedāvājumi bijuši pārāk dārgi, vairākos posmos rekonstrukcijas darbi uzsākti vēlāk nekā plānots. No grafika atpaliek arī jaunā ceļa no Tīnūžiem līdz Koknesei būvniecība. Tam, kādēļ šīs neveiksmes radušās un kādēļ šajos gadījumos bijušas neprecīzas izmaksu prognozes, atbildes ir vairākas, bet remontu plānotāju kompetence apšaubīta netiek.Uz jautājumu, kādēļ ciesta neveiksme atsevišķu posmu izsolīšanā, Pāže raidījumam vairākkārt uzsvēra, ka būtiski augušas ceļu būves izmaksas. «Tādēļ, ka šajos [posmos] cenas bija ieplānotas par mazu, jo mēs plānojām bez projekta, vienkārši apsekojot ceļu,» viņš piebilda un norādīja, ka plānu koriģēšana ilgst 3-4 mēnešus.LVC izveidots 2004.gada nogalē un pieder valstij. LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.

Pievieno komentāru

Citas ziņas