Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Unikāli velosipēdi no Dobeles (FOTO)

“Šogad nosvinējām četru gadu jubileju,” teic darbnīcas un veikala “BS bicycles” īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis, stāstot par īpašajiem paša un viņa darbinieku Dobelē veidotajiem velosipēdiem.

Sākotnēji Arvīdam velosipēdu remontēšana un gatavošana bijis vairāk hobijs, bet, saprotot, ka gribētos ar to nodarboties nopietni, izveidojis arī savu zīmolu.

“Riteņus komplektējis un remontējis esmu vienmēr,” aizraušanos skaidro uzņēmējs. Viņš pats arī aptuveni desmit gadu garumā bijis aizrāvies ar “downhill” (kalnu nobrauciena) riteņbraukšanu, bet tagad vairāk pievērsies uzņēmējdarbībai un ģimenei, treniņus noliekot malā, tomēr vēl arvien sniedzot atbalstu tiem, kas trenējas riteņbraukšanā.

Ar Rīgas pieredzi
Aptuveni pusgada garumā izmēģināta arī uzņēmējdarbības pieredze Rīgā, atverot tur darbnīcu un veikalu “Barons Velo”, tomēr tagad Arvīds atzīst: “Tā nav nekāda zelta bedre. Man tas bija ļoti liels sapnis – atvērt savu veikalu Rīgā. Biju ļoti koncentrējies uz šī mērķa īstenošanu. Sākumā atvērām veikalu Brīvības ielā, pēc tam pārcēlāmies uz Barona ielu. Tomēr izmaksas veikala telpu īrei un citiem izdevumiem galvaspilsētā ir gana lielas, turklāt arī klienti ir vairāk pieraduši pie zināmiem tirgotājiem. Maziem uzņēmējiem, kas piedāvā savu, vēl ne ļoti populāru zīmolu, nav viegli konkurēt. Lai neaizlaistu visu “pa burbuli”, sapratām, ka jāver Rīgas veikals ciet un jāstrādā no jau esošā Dobelē, attīstot vairāk savu zīmolu.”

Uzņēmējs spriež, ka mūsdienās atrašanās vietai nav nemaz tik liela nozīme, turklāt pašlaik attīstības stadijā esot uzņēmuma interneta mājas lapa, kurā klienti no jebkuras vietas varēs izvēlēties sev divriteni, nokomplektējot to pēc paša vēlmēm un iecerēm.
Arī jau tagad esot tā, ka klientu rindās ir ne tikai dobelnieki, bet arī pircēji no Jelgavas, Valmieras un citām Latvijas pilsētām, tāpat arī ārvalstu interesenti. “Latviešiem, kas dzīvo ārzemēs, gribas ikdienā kaut ko latvisku, un viņi pasūta mums individuāla dizaina velosipēdus, piemēram, ar latvju zīmēm,” stāsta Arvīds.

Topā pilsētas riteņi
Kā tas varētu arī šķist, visvairāk pasūtīti tiek pilsētas riteņi, kā arī tūrisma velosipēdi. Uz jautājumu, vai meitenes nāk sev pasūtīt greznus riteņus, Arvīds ar smaidu atzīst: “Patiesībā, nē! Draugi un vīri nāk pasūtīt dāvanas!”

Raksti uz velosipēdiem tiek izveidoti, gan izmantojot uzlīmes, gan ar rokām apgleznojot. Pēdējo pieprot Arvīda sieva Baiba, kas tikko kā pēc pasūtījuma apgleznoja riteni ar orhidejām. Pasūtījumos jau esot gan velosipēdi ar magoņu, gan rudzupuķu zīmējumiem. Visvairāk speciāli apzīmēti tiekot sieviešu velosipēdi, vīrieši retāk izvēloties specifisku krāsojumu.

Kā stāsta uzņēmējs, pagājušajā sezonā populāri bijuši pludmales velosipēdi – ar resnām riepām un platiem stūres ragiem, pēdējā laikā vairāk pieprasīti esot vienkāršāki, klasiskas uzbūves braucamie. Savukārt vēl nesen populāro bēšo krāsu gammu nomainījušas košās. Iecienīta esot arī disku krāsošana, pieskaņojot to rāmja tonim vai tieši akcentējot.

Klientu skaits esot līdzsvarots gan darbnīcā, ar dažādām vajadzībām riteņu uzturēšanā, gan speciālo pasūtījumu ziņā. Tagad jau uzņēmums var lepoties arī ar vairākiem lielākiem pasūtījumiem, kad tiek sagatavoti vienādi velosipēdi uzņēmumu vajadzībām. 
Tomēr uzņēmējam, protams, esot jārēķinās ar šīs jomas sezonalitāti. Pamatā interese par velosipēdu darbnīcu un veikalu ir no pavasara līdz rudenim, bet ziemā iestājas klusuma periods. Pavasaros īpaši aktuāli esot veikt braucamo tehnisko apkopi, sagatavojot divriteni jaunajai sezonai. Vasarā vairāk pie meistariem vēršas, ja kaut kas ir saplīsis un steidzami jāsalabo. Ir arī spontānie pircēji, kas, vienkārši ienākot pa veikala durvīm, gatavi iegādāties sev velosipēdu.

Uzņēmuma saimnieks atzīst – lai arī gana daudzi Latvijas iedzīvotāji vēl ikdienā pārvietojas ar padomju laika velosipēdiem, remontēšanai gan tie neesot labs variants, jo esot problēmas ar rezerves detaļām.


Foto: Raitis Puriņš

Pievieno komentāru

Uzņēmējdarbība