Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ar adatu un diegu šūpulī 1

Tā nu dzīvē iekārtots, ka piedāvājumu vienmēr diktē pieprasījums. Ir arodprasmes, bez kurām neiztikt nevienai saprātīgai būtnei. Piemēram, māka izgatavot apģērbu.

Modernais laikmets gan aizsteidzies tādiem soļiem, ka ērtāk biezāku un plānāku savai būtībai atbilstošu drēbju kārtu iegādāties veikalā, taču ne visi ar pirmo rāvienu ietilps standartizētajā piedāvājumā, turklāt apģērbs mēdz plīst un irt. Ja adatu un diegu paši nemākam valdīt, jāmeklē šuvējs, drēbnieks vai modists. Iepazīt šo profesiju mistēriju, kas parasti apvienojas vienā ar universālo nosaukumu «šuvējs», devāmies uz SIA «Dz», kur diendienā par klienta drēbju kārtu uzņēmuma vadītāju Dzintras un Ivara Saltumu un veikala vadītājas Ludmilas Stankovskas vadībā jau 12 gadu rūpējas desmit šuvējas - visas pieredzējušas un profesionālas, jo bez skolā apgūtām prasmēm arodā neiztikt. Kā citādi uzņēmums saviem klientiem varētu piedāvāt pašūt 26 jaunus apģērba gabalus un veikt teju 40 remonta veidus?Gatavojas dziesmu svētkiemUzņēmuma darbnīciņā kā miniatūrā bišu stropā dūc šujmašīnas, zib adatas, diegi, mērlentes, krāsaini audumi, karst gludeklis. Dzintra Balode, Ruta Ozolinkevica, Mirdza Lipšāne, Larisa Černeja, Kristīne Verpakovska, Oksana Prohorova, Skaidrīte Saulīte, Elita Sergijeviča te darina svārkus, bikses, blūzes, kleitas, korsetes, vestes, sarafānus, žaketes, topus, halātus un mēteļus. Savukārt Tatjana Ļetko, kura SIA «Dz» strādā kopš tās pastāvēšanas, nodevusies kungu modei, bet Kristīnes Vanagas pārziņā ir aizkari. Apšūt svārkus, pāršūt rāvējslēdzēju, nomainīt oderi, saremontēt piedurkņu galus, uztaisīt pogcaurumus, iesist spiedpogas un veikt citus labojumus? Lūdzu! Meistares prot arī to!Pēdējā laikā apģērba remontdarbu gan kļuvis vairāk - klientu rocība gājusi mazumā, stāsta šuvējas. Daudzi jaunas drēbju kārtas vietā izvēlas pastiept jau esošās mūžu. Turklāt veikalā nopirktais var izrādīties nekvalitatīvs vai klienta auguma neatbilstošs. «Pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem nebeigsies. Kādam vienmēr vajadzēs kaut ko nogriezt un piešūt,» pārliecināta L.Stankovska.Darbnīcā iespējams pasūtīt ne tikai ierasto. Tur top izstrādājumi vai visiem dzīves gadījumiem un vēlmēm, kur vien var iedurties meistarīgi tēmēta adata. Kāzu kleitas, plīvuri, aubītes un kristību tērpi vairs nav nekas ekskluzīvs. Mīlestības dienā kāds puisis atbilstoši tēmai nesis apšūt savas apakšbikses, krāsaini diegi izrotājuši arī maisiņus un plastmasas kastes, stāsta šuvējas. Lielu gandarījumu radošajā procesā sniedz kultūras biedrību un kolektīvu pasūtījumi. Darbnīcā tapuši poļu, krievu un lietuviešu tautas tērpi, savukārt pašlaik notiek aktīva gatavošanās dziesmu un deju svētkiem.Plecs, uz kura paraudātDrēbniecēm grūti atsaukt atmiņā brīdi, kas aizsācis mīlestību uz profesiju. Šķiet, tas jau bijis šūpulī ielikts, smej SIA «Dz» meistares. «Ja būt par šuvēju nav patikšanas, šo darbu strādāt nevar,» pauž R.Ozolinkevica, atklājot galveno dzinuli jebkurā arodā.Mīlestība uz audumu, gandarījums par darba procesu un rezultātu ir skaistākā profesijas šķautne, kura pilnībā var iezaigoties tikai tad, ja šuvējam piemīt atbildības izjūta, pacietība, spēja pārvarēt stresu un sastrādāties ar klientu.«Viņi ir dažādi - citi ļoti patīkami, bet ir arī tādi, kas uz šuvēju skatās nevis kā uz meistaru, bet kalpu,» stāsta Ruta.Jābūt labam psihologam, lai ne tikai izprastu pasūtītāja vēlmes, bet arī vajadzības gadījumā pārliecinātu par labāku risinājumu.  Daudzi klienti to ir novērtējuši un gadiem ilgi palikuši uzticīgi savām šuvējām...Plašāk par šuvēju darba niansēm lasiet trešdienas, 7.maija, «Zemgales Ziņās».

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Citas ziņas