Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kā piesaka preču ekspertīzi?

Vairāki «Ziņu» lasītāji, kuri iegādājušies nekvalitatīvas preces vai lietas, kas sabojājas drīz pēc iegādes, jautā, kā piesakāma ekspertīze, ja pārdevējs atsakās atzīt savu vainu.

Kā informē Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) speciālisti, ja klients izteicis vēlmi patstāvīgi pieteikt preces vai pakalpojuma ekspertīzi, viņš ir tiesīgs izvēlēties vienu no Patērētāju tiesību aizsardzības centra datu bāzē norādītajiem ekspertīzes veicējiem (informācija atrodama www.ptac.gov.lv ).Kā rīkoties, ja tomēr patērētājs prasījuma pieteikumā pārdevējam nav izteicis vēlmi veikt ekspertīzi un pēc prasības izpildes atteikuma saņemšanas informē tirgotāju, ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju par tā pienākumu veikt šādu pieteikumu? Tad pārdevējam triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas ir tiesības izvēlēties kādu no PTAC minētajiem ekspertiem.Jāatceras, ka lielgabarīta un par desmit kilogramiem smagākas preces remontam, ekspertīzei, nocenošanai vai apmaiņai pārdevējam jānogādā uz sava vai pircēja rēķina.Ekspertīzes izdevumus sedz pārbaudes pieteicējs pirms tās veikšanas. Tikai pēc speciālistu atzinuma naudu var pieprasīt no tās personas, kuras viedoklis izrādījies nepamatots. Piemēram, ja pircējam izrādījusies taisnība, ka iegādātā prece bijis brāķis, par pārbaudi samaksāto naudu var piedzīt no tirgotāja.Ja pārdevējs neievēro 2006.gada 1.augusta MK noteikumos nr. 631 izklāstīto kārtību, var sniegt sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centram.Ekspertīzes pieteikumam pievienojamie dokumenti:- Prasījuma, kas jau iepriekš iesniegts pārdevējam, pieteikuma kopija- Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja atbildes kopija patērētājam- Informācija par veiktajiem remontiem (ja tādi bijuši)- Normatīvtehniskie dokumenti (ja tādi ir)- Līguma vai citu dokumentu kopijas, kurās noteiktas ekspertīzei pakļaujamai precei vai pakalpojumam izvirzāmās prasības

Pievieno komentāru

Citas ziņas