Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nejaušā karjera bankā 7

Līga Matisa ir akciju sabiedrības «Hansabanka» klientu menedžere. Viņas darbs saistīts ar produktu un pakalpojumu prezentāciju un pārdošanu bankas klientiem un tiem, kas vēl tikai gatavojas par tiem kļūt. Vēl vakar viņa piedāvāja Hansabankas produkciju Latvijas Lauksaimniecības universitātes topošajiem studentiem, bet šodien, iespējams, prezentācijas vada jau citā pilsētā.

Uz mājām izsaukta banka«Esmu viena no tiem, kas dodas izbraukumos pa visu Zemgales reģionu. Parasti darbojos viena, bet gadās arī, ka braucam kopā ar kādu kolēģi,» «Ziņām» stāsta Līga.«Apmeklēju uzņēmumus, skolas, universitātes un citas iestādes. Vadu prezentācijas, kuras pati arī veidoju, slēdzu līgumus, informēju cilvēkus par Hansabanku, tās produktiem, pakalpojumiem un piedāvātajām iespējām. Reizēm dienā jāvada trīs četras prezentācijas, bet citreiz nav pat nevienas - tad ir laiciņš, lai savilktu kopā galus un sakārtotu papīrus,» tā Līga.Uzņēmumam vai mācību iestādei, ko Līga apmeklē, tas ir veids, kā ietaupīt laiku, - tā vietā, lai katrs individuāli dotos uz filiāli un saņemtu atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem, interesenti «izsauc banku uz savu darbu». Tiek noorganizēta cilvēku grupa, kurai klientu menedžere izstāsta visu nepieciešamo.Stāšanās darbā - nejaušībaLīga saka: «Mans darbs bankā sākās nejauši.» Strādāšanu šajā iestādē viņa sāka no pašas apakšas - kā klientu konsultante. Kad 2004.gadā, atsaucoties uz brīvu vakanci, meitene pieteicās darbā Hansabankā, nebija ne prātā, ka šo uzņēmumu pārstāvēs vēl šodien.Pa kāpnītēm uz augšuPagājuši četri gadi, un Līga no klientu konsultantes izaugusi par klientu menedžeri. Astoņi mēneši tika pavadīti konsultantes amatā, tad nopelnīts paaugstinājums un divus gadus pildīti administratores pienākumi.Pienāca brīdis, kad Līga gribēja kaut ko dzīvē mainīt. Hansabanka izveidoja jaunu amatu - klientu menedžeris -, un Līga, divu savu vadītāju mudināta un pārliecināta, pieteicās konkursam. Tas tika izturēts, un nu jau vairāk nekā gadu viņa pilda savus pašreizējos amata pienākumus.Noderīga katra skolaInteresanti, bet Līgas pašreizējā profesija iegūtajai izglītībai neatbilst. Pēc vidusskolas viņa mācījās Rīgas Kultūras skolā (tagad Rīgas Kultūras koledža) par kultūras menedžeri, amatierteātru režisori, bet pēc tam studēja jurisprudenci Baltijas Krievu institūtā (tagad Baltijas Starptautiskā akadēmija). «Tomēr iegūtās zināšanas noder pat ļoti,» teic Līga. «No katras skolas esmu kaut ko paņēmusi, iemācījusies daudz tāda, kas palīdz darbā ar klientiem. Piemēram, strādājot par administratori, daudz noderēja Juridiskajā fakultātē iegūtā informācija. Bieži bija tādas situācijas, kad atnāk klients ar pretenzijām - citreiz pamatotām, citreiz nepamatotām. Nereti šo pretenziju pamatā ir cilvēku nezināšana. Visi līgumi pamatojas uz likumiem, un es kā bijusī jurisprudences studente tos zinu - tas palīdz. Arī kultūras menedžments ir noderīgs - jebkuram menedžerim šī sfēra ir jāpārvalda.»Darbs ar garšuLīga saka - klientu menedžera darba pozitīvā puse ir aktivitāte. Viņa nekad nesēž uz vietas, nav iesprostota birojā pie papīru kalniem. «Visvairāk man savā darbā patīk tas, ka varu lauzt stereotipu par banku cilvēkiem,» viņa stāsta. «Visi parasti ir iedomājušies, ka bankā strādā «sausiņi». Varu teikt, ka mēs, klientu menedžeri, šim raksturojumam neatbilstam, jo prezentāciju laikā vienmēr esam labā garastāvoklī un optimistiski noskaņoti.» Līga uzsver - pozitīvi ir arī tas, ka, braukājot apkārt, var apskatīt dažādas vietas, redzēt, kā tās attīstās un mainās.«Ja gada laikā kādā vietā ierodies ne reizi vien, tad pārmaiņas var uzreiz pamanīt,» tā Līga. «Patīkami arī, ja, piemēram, kādā skolā tevi atceras, pastāsta, kas jauns noticis kopš iepriekšējās tikšanās. Sagaida un uzņem ar prieku un beigās pasaka paldies. Protams, ir arī papīru lietas, veidlapu pildīšana un tamlīdzīgi, bet to visu kompensē tās rozīnītes, kas piešķir darbam garšu.» Uz priekšu ar pilnu atdevi «Lai karjerā tiktu uz augšu, ir jābūt strādīgam,» saka Līga. «Noteikti jāmīl savs darbs un jāstrādā ar pilnu atdevi. Tevi pamanīs tikai tad, ja darīsi savu darbu tik labi, cik labi vien spēj.» Pēc savas pieredzes viņa spriež - virzoties uz priekšu, nevajag cilvēku viedokli uztvert kā galējo, bet tajā pašā laikā tas ir jāņem vērā. Vieni uzskatīs, ka cilvēks darbam nav piemērots, bet otri gluži pretēji - teiks, lai izmēģina. Un nevajag baidīties pat tad, ja liekas, ka ideja ir absurda. Ja ir dota iespēja - pamēģini! Nekad nevari zināt, uz ko esi spējīgs, pirms neesi pamēģinājis.

Pievieno komentāru

Komentāri 7

neviens

biju ar so cilvēku runajis bet domas ir pavisam savadakas nemak izskaidrot visu siki un tiesi velk visu garuma un stasta aplinkus. jocigs cilveks.

pirms 8 gadiem, 2010.03.30 14:00

shoma

Matisa, viens no labākajiem cilvēkiem, ko esmu savā dzīvē sastapis!!!

pirms 8 gadiem, 2009.10.12 15:33

ZiZi

Es gribu piebilst- vislabākie cilvēki vislabākajā bankā:))

pirms 9 gadiem, 2008.07.24 09:07

netto

Tik tiešam jauks un ļoti patīkams cilvēciņš. Prieks!

pirms 9 gadiem, 2008.07.23 13:10

klients

nācās saskarties ar šo jauku cilvēku tai pašā bankā.

pirms 9 gadiem, 2008.07.23 13:03

Citas ziņas