Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nenotikusī vizīte pie ārsta 33

Pierakstīšanās uz pārbaudi pie Jelgavas pilsētas slimnīcas ultrasonogrāfijas speciālista mēnesi iepriekš jelgavniecei Inesei izrādījusies veltīga, jo, noteiktajā laikā ierodoties pie ārstes, viņai priekšā jau bija cits pacients. Turklāt nācies sastapties arī ar nelaipnu mediķu attieksmi.

Kā stāsta Inese, pirms mēneša viņa pierakstījusi savu bērnu pārbaudei šajā ceturtdienā pulksten 12 pie dakteres radioloģes diagnostes Iras Vidiņas. Ieradusies jau brīdi pirms pusdienlaika, bet pie ārstes jau bijis kāds pacients. Ap 12.15 viņa pieklauvējusi, atvērusi mediķes kabineta durvis, bet no turienes Inesei uzbļauts, lai netraucē.Pēc brīža ārste kaut kur devusies, bet drīz atgriezusies kopā ar kādu pacientu, kas bez jebkādiem paskaidrojumiem ticis apkalpots, bet Inese kopā ar savu atvasīti joprojām gaidījusi gaitenī. Jelgavniecei nav skaidrs, kādēļ reizē, kad jāapkalpo viņa, priekšā bijis cits cilvēks. Grūti izprast arī medicīnas personāla attieksmi.«Kāda tad nozīme šādam savlaicīgam pierakstam, ja pēc tam vienalga tik ilgi jāgaida? Es tomēr savu laiku plānoju, un bērna aizvešanai pie ārsta atvēlēju savu pusdienas pārtraukumu, kurā diemžēl neizdevās iekļauties?»Radioloģe I.Vidiņa «Ziņām» skaidro, ka uz minēto laiku - pulksten 12 - vizītē uz pārbaudi pie viņas jau bijis pierakstīts cits pacients. Viņa nemācēja pateikt, kā gadījies, ka uz vienu laiku varējuši pieteikties divi cilvēki.«Varbūt kāda reģistrācijas kļūme,» pieļāva I.Vidiņa.Tā kā iepriekšējai pacientei veikta ginekoloģiska izmeklēšana, pēc ārstes teiktā, sveši «liecinieki» kabinetā nedrīkstēja būt. Tādēļ arī attieksme pēc kabineta durvju atvēršanas varbūt bijusi skarbāka nekā citkārt. Mediķe arī uzskata, ka Inese varēja doties uz reģistratūru, un misēklis drīz vien būtu atrisināts. Lai pārpratumu novērstu, I.Vidiņa, ja vien tas nav akūts gadījums, rosina Inesi pēc svētkiem vēlreiz vērsties slimnīcā. Mediķi darīšot visu, lai vizīte pie ārsta būtu iespējama jau nākamajā nedēļā. Savukārt slimnīcas valdes locekļa vietniece ārstniecības jautājumos Solveiga Ābola vērtē, ka tādi gadījumi, kad uz vienu laiku pierakstīti vairāki speciālisti, gadoties ļoti reti.«Otrkārt, ja būtu sapratne no pacientes puses, drīz vien ķibele būtu atrisināta,» domā S.Ābola. Viņa līdzīgos gadījumos aicina nekavējoties uzmeklēt slimnīcas vadību, lai pārpratumu tūlīt pat novērstu.Tiesa gan, jautājums, vai, ieplānojot apmeklēt ārstu pēc iepriekšēja pieraksta, var rēķināties ar konkrētu laika patēriņu, pagaidām paliek atklāts.

Pievieno komentāru

Komentāri 33

blondyimp

Ārsti neprot plānot savu laiku! Tas vēl ir no padomju laikiem Latvijā. Gaidīt pie ārsta 2 un vairāk stundas - tas ir absurds. Tā notiek ne tikai jelgavā, tā notiek Madonā, Cēsīs un Rīgā. Visur. Sistēma ir neizstrādāta. Par šo tēmu rakstīju savā blogā, jo pēdējais laiks popularizēt šo problēmu.

pirms 10 gadiem, 2008.04.01 11:13

L

Šajā gadījumā JEBKURĀ gadījumā tai ārstei ir pacienta priekšā jāatvainojas par savu kļūdu un nekādas citas diskusijas nemaz nevar būt!!!Un jāpieņem pacients tajā pašā dienā nevis kādā citā dienā un tūlīt jāpieņem pēc kārtējā pacienta,kurš bija pierakstīts dubultā!
Kas tā par ārsti,kas tik nelaipni attiecās pret cilvēku????
KAUNS!

pirms 10 gadiem, 2008.03.28 09:30

linda

Ak,dievs kā nav kauna vēl teikt,ka vajadzēja sapratni no klienta puses,te taisni otrādi vajadzēja būt sapratnei un savu kļūdu labot dakterei,kā nav kauna tiešām,cilvēku pieraksta laikam kādā skurbulī vai un tad vēl vainīgs klients un vēl ar mazu bērnu!!!!!!!....Atvainoties jau pirmkārt pieklājības pēc vajadzēja klientam!!!!!
ESMU ŠOKĀ!

pirms 10 gadiem, 2008.03.27 11:38

Inta

Man nācies apmeklēt US poliklīnikā, S.Edžus ielā un nekādu problēmu. Iepriekš pierakstījos un apmeklējuma dienā ierados 10 min. pirms noteiktā laika, daktere pieņēma uzreiz, pat nevajadzēja gaidīt tās pašas 10 minūtes. Tāpat noritēja arī nākamā apmeklējuma reize un katru reizi bija cita daktere. Dakteres bija laipnas, smaidīgas, atbildēja uz visiem mani interesējošajiem jautājumiem. Nebija nekāda nepatika no dakteru puses. Prieks bija apmeklēt poliklīniku!:))

pirms 10 gadiem, 2008.03.27 11:18

Meņķis

Es vienmēr uz US eju tikai Jelgavas slimnīcā pie dakteres Vidiņas un esmu ļoti apmierināts ar viņas attieksmi pret pacientiem. Pateicoties tieši viņai vēl esmu šajā saulē. Pie durvīm ir uzraksts un nav jātraucē ārste , pieklājīgi pajautājot koridorā ārsts vienmēr atbildēs un radīsies risinājums , ja arī pieraksts rindā sajaukts.

pirms 10 gadiem, 2008.03.27 10:14

visbija

Man ar nesen kāda mediķe uzbļāva,vai tad es neredzot,ka viņa,lūk,strādā un ir aizņemta,ka nekas jau ar mani nenotiks,ja pagaidīšu vēl kādu stundu varbūt divas.
Tā lieta jau ir tāda,ka man,mums visiem ir vajadzīga medicīniska palīdzība un tad nu ārsti sevi uzskata par dieviem.
Jo mē bez viņiem iztikt nevaram un tāpēc jau viņi izpaužas uz pacientiem ar savu slikto omu un neganto raksturu.

pirms 10 gadiem, 2008.03.27 09:41

me

to leona
nu gan raksta cilveeks, laikam pat nefiltreejot ,ko...

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 18:35

leona

Ir taču varianti citi,nu kāpēc jāiet tur,kur neviens negaida un attieksme ir drausmīga.
Uz Jelgavas slimnīcu nekādiem pakalpojumiem neeju jau no pērna gadsimta 90-gadiem...un ļoti labi jūtas mana nervu sistēma,ka man nav jāsaskarās ar šo ārstu kontingentu,kuri it kā strādā tajā slimnīcā.
Katram ir izvēles tiesības un tās vajag arī realizēt.
Ko Inesei deva tās slimnīcas apmeklējums?:
1)bērns tika novārdzināts tajā gaidīšanas stundā
2)pati kavēja darbu
3)netika apkalpota tā kā vajadzēja būt kulturālā iestādē(Jelgavas slimnīcā ,protams,nav kultūra...to pat Ābola reglamentē savā paskaidrojumā)
4)izjuta pazemojumu no US kabineta ārstes uzbļāvieniem
5)ir jāapmeklē citas iestādes US un jātērē atkal laiks gan savs,gan bērna
Lūk,kādas negatīvas emocijas rodas cilvēkam,kad reģistratūrā apzināti,ļaunprātīgi vai pavirša darbiniece ieraksta vienā laikā divus pacientus...
Un,ja vēl uzķerās uz ārsta,kuram ir slikts garastāvoklis tāpēc,ka nav saņēmis kārtējo "PATEICĪBU",jo viņš nav caur zooloģisko dārzu apstiprināts par US kabineta prezidentu,tad jācieš kam...protams,tam pacientam,kurš ir uzrakstīts virsū vai blakus kādam,kurš ir pasteidzies pirmais ar kukuli savu.

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 12:27

inita

Pie acu dakteres Proles ir jānīkst rindā vismaz divas stundas,kaut ir pieraksts uz noteiktu laiku.Pati dakterīte ir ļoti laipna un bieži vien pacientus pieņem pēc noteiktā darba laika beigām.Veciem cilvēkiem rindā nīkšana ir lielas mocības.
Pārējiem pacientiem arī,jo katrs plāno savu laiku.Poliklīnikai šajā sakarībā jārod atrisinājums.

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 12:21

Feja

Jelgavas poliklīnikā pieraksts pie acu ārsta ir tāds 12.00-13.00, bet tur arī netiek pieņemts precīzi norādītajā laikā un mazākais tur jāpavada 3-3,5 stundas.Nesaskatu šo parādību par cieņas parādīšanu, jo tā tur notiek gadiem bez pārmaiņām.

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 11:08

Susurin6

taa jau ir ar tiem ārstiem,vienmēr nav tie vainīgie,varēja pajautāt vai vina gaida pie viņas un cikos ir pieraksts ja jau ilgi sēdēja!!!! es tur būtu baigo skandālu pcēlusi,jo pasai ir gadījies ka tā ielien bez rindas pirms manis,pasakot ka vajag tikai vienu jautājumu vai vēl nezin ko!!!

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 10:34

pice

Nav ko aizstāvēt vienkārši nelaipnu dakteri.Pirmo dienu jau nepieņem,redz ka cilvēks sēž pie viņas durvīm ne aiz gara laika,bet iet garām kā caurspīdīgiem.Tā nu tas ir.

pirms 10 gadiem, 2008.03.26 08:29

unka

Es esmu gājusi pie Dr. Vidiņas ļoti jauka un laba dakterīte
varbūt Jums tiešām ir vienkārši sajaukuši pierkastīšanas datumu un laiku. Mēs taču esam tikai un vienīgi cilvēki kuri arī mēdz kļūdīties.

pirms 10 gadiem, 2008.03.25 16:53

Lai kā

tur nebija, bet dakterei vajadzēja uz vietas noskaidrot un paskaidrot sievietei ar bērnu, kad viņa tiks pieņemta. Jo lai cik augstu dakteri neceltu degunu par savu "augstāko" stāvokli- viņi slimnīcā ir apkalpojošie un tā arī jāizturas.
Es slimoju ļoti reti un tad vienmēr mācos to atkal no jauna- kur kā jārunā, kad drīksti iet, kad nākt un kad muti vaļā vērt.
Esmu sajūsmā par dakteri Vanagu- viņas pierakstu sistēma ir no vienas puses ļoti vienkārša (lai arī jāapkmeklē lieku reizi doktorāts), un vienmēr tieci ļoti laipni un laikā uzņemts.

pirms 10 gadiem, 2008.03.25 16:13

Nikola

Cik man ir bijusi saskarsme ar Jelgavas slimnīcas radioloģijas nodaļas sniegtiem pakalpojumiem, vienmēr personāla attieksme ir bijusi, maigi izsakoties, nelaipna. Izejot ārā nepameta sajūta, ka viņi ir ārkārtīgi pārslogoti un pacienti tikai traucē viņu svarīgo darbošanos. Kas attiecas uz cien. Ābolas kundzes vienmēr ļoti izteiktām aizstāvības runām par saviem padotiem, tad ne jau pacientes sapratnei te bija kāda vaina, bet gan speciālista, tāda neliela nianse, vai ne dakterīte. Bet kaut kā vienmēr tās lietas tiek izskaidrotas tā, ka paliek sajūta, ka dižie speciālisti ir kāda augstāka kasta, un viņi strādā ne jau priekš mums, bet mēs esam priekš viņiem, nu tā, lai pavisam neaizmirstos ko un kā jādara, un kaut kā to prestižu jāuztur. Cien Ābolas kundze, kā tad ar tādu attieksmi ir iespējams uzlabot apkalpošanas kultūru? Bet maz ticams, ka Jūs savā slimnīcā nodarbojaties ar tik mazsvarīgām lietām?

pirms 10 gadiem, 2008.03.24 21:07

Ilggadīgā paciente

Pievienojos skeptiķiem par Jelgavas poliklīnikām un Centrālo slimnīcu - pilsēā dzīvoju jau 40 gadus, tomēr varumā gadījumu nācies sarūgtināties un pārdzīvot nekā būt pateicīgai par darbu. Taisnība - nav jau tā, ka viss ir briesmīgi, tomēr vairumā gadījumu šajās saskarsmēs ir bijis negatīvā. Ja to var teikt pēc 40 gadiem, tad tā jau ir mūsu mediķu darba sistēma neatkarīgi no sociālisma, komunisma vai kapitālisma. Diemžēl. Jelgavā iedzīvotāju ir pietiekami daudz, lai dažiem ambicioziem sava amatiņa pildītājiem rastos atbilstošā iedomība, taču ir pietiekoši maz cilvēku, lai slava labi un ātri izplatītos par labo un slikto. Tāpēc stāstiet gan par labo, gan par neveiksmēm, piemēram, par Jelgavas sieviešu konsultāciju! Man kāds "strēķītis" labu pastāstiņu ir pat no personiskās pieredzes, nevajag stāstīt, ko viena tante teica.

pirms 10 gadiem, 2008.03.24 17:29

exo

Tiesam kautuve, un attieksme ari tada pati. Slimnicaa reti kads uzskata slimnieku par cilveku.

pirms 10 gadiem, 2008.03.22 15:48

eto

Lai jums visiem pēc iespējas retāk pie ārstiem jāiet!

pirms 10 gadiem, 2008.03.22 08:45

Inese

Ejot pie ārsta vai citur uz tikšanos, nemēdzu kavēties un vienmēr ierodos desmit minūtes iepriekš, tātad slimnīcā biju 11.50. Kad pagāja laiks bija 12.15 es vēlējos pārbaudīt vai vispār daktere ir savā kabinetā, pieklauvēju, bet atbilde nāca šerpa "ko jūs man te durvis laužat", tad pagāja vēl 15 minūtes, iepriekšējā izmeklēšana bijā beigusies un paciente devās prom, bet daktere azver durvis un aiztinās prom. Un nezinu cik ilgi vēl viņa nebūtu nākusi, jo māsiņa atveda no NODAĻAS vīrieti un neizskatījās kad viņam būtu akkūts gadijums un tekšus meklēt ārsti, proti ārste nāca, tikai taisījās pieņemt nevis mūs, kuri jau stundu bijām nogaidījuši bet vīrieti. Tad kad es mēģināju iebilst, sekoja no visas rengenu nodaļas māsiņām komentāri, Redz vīrietis ir svarīgāks.......Ne atvainojās ne uzjautāja vai ir brīdis uzgaidīt, nekā proti arī es neizsturēju šo attieksmi pret savu bērnu.
eto....
Nau ko strādāt ja nevar saplānot savu darbu, tad kad pieraksta ir arī jājautā ko vajadzēs skatīt un tad arī plānot vizīšu laiku. Pats interesantākais nemaz tā rinda pie viņas kabineta nebij liela, ja salīdzina ar poliklīnikas US kabinetiem.
Varbūt reģistrācijas kļūme... cik viegli novelt vainu uz citu....
Un lai es tagad vēl reizi eju pie viņas sorri........

pirms 10 gadiem, 2008.03.22 00:14

Citas ziņas