Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā aprīlī gada laikā pieaudzis par 7%

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad aprīlī, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 7% salīdzinājumā ar 2018.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri auguši par 6,7%, savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājušies par 8,1%, bet autodegvielas – par 4,9%.

2019.gada aprīlī, salīdzinot ar 2018.gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Lielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, gada laikā pieauga par 9,8%.

Šogad aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1%, autodegvielas mazumtirdzniecība auga par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, lielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3%). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3%), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2%).

2019.gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2 %.

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Ekonomika