Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jelgavas pilsētas bibliotēka izstrādā interaktīvo spēli bērniem dabaszinātnēs

Jelgavas pilsētas bibliotēka pārrobežu sadarbības projektā plāno iegādāties interaktīvo multimediju stendu dabaszinātnēs.

“Mūsu mērķis ir izstrādāt mūsdienīgu, interesantu un bibliotēkas apmeklētājiem saistošu interaktīvu multimediju stendu ar iebūvētu skārienjutīgo ekrānu, kameru fotoattēlu uzņemšanai un programmatūru trīs valodās – latviešu, krievu un angļu –, kas sastāv no četrām interaktīvajām spēlēm, kuras stenda lietotājam mācīs par dabaszinātnēm. Spēlē darbosies pasaulslaveni zinātnieki – Īzaks Ņūtons, Galileo Galilejs, Arhimēds un Marija Skoldovska-Kirī. Uzsākot spēli, spēlētājs varēs uzzināt vairāk par katra zinātnieka atklājumiem fizikā un sasaistīt to ar reālo dzīvi. Interaktīvās spēles pievienotā vērtība ir ne tikai izklaides moments, bet arī jaunu zināšanu apguve bērniem saistošā veidā. Turklāt interaktīvās spēles stimulē bērna domāšanu, attīsta loģiku, veicina uzmanības koncentrēšanos. Savukārt spēles sensorā vadība pozitīvi ietekmē smalkās motorikas attīstību, bet iespēja darboties ar abām rokām attīsta kustību koordināciju,” stāsta Jelgavas pilsētas bibliotēkas projektu vadītāja Klinta Kalnēja, piebilstot, ka šobrīd notiek pēdējie darbi pie spēles izstrādes un jau maijā tā būs pieejama bibliotēkas apmeklētājiem.

Interaktīvās spēles izstrādātāji ir SIA “Web Multishop Company”. Tā ir Latvijas un Igaunijas kapitāla kompānija, un tās darbības virziens ir integrētu interneta risinājumu izstrāde – tīmekļvietnes, portāli, interneta informācijas sistēmas, skārienjūtīgo ekrānu stendi, digitālās prezentācijas un citu IT risinājumu izstrāde un uzturēšana.

Plānojot nākotnes aktivitātes, interaktīvo spēli varēs spēlēt ne tikai bibliotēkas apmeklētāji, tā tiks izmantota arī, lai kopā ar projekta partneriem – Liepājas Centrālo zinātnisko bibliotēku un Šauļu pilsētas publisko bibliotēku – organizētu interaktīvās spēles sacensības starp Jelgavas, Liepājas un Šauļu komandām.

Projekts paredz, ka līdz 2019. gada februārim Jelgavas pilsētas bibliotēkā, Liepājas Centrālajā zinātniskajā bibliotēkā un Šauļu pilsētas publiskajā bibliotēkā tiks modernizēti bibliotēkas piedāvātie pakalpojumi, ieviešot jaunas tehnoloģijas. Tiks veicināta jaunu zināšanu apguve, iesaistoties dažādās interaktīvās un radošās aktivitātēs. Šauļu pilsētas publiskajā bibliotēkā tiks izstrādāta un ieviesta moderna valodu pašmācības sistēma.

Projekts ir vērsts uz paaudžu sadarbību un jaunu zināšanu apguvi. Projekta darbības laiks ir 22 mēneši (01.05.2017.–30.04.2019.), un šajā laikā Jelgavas pilsētas bibliotēka vēlas veidot un stiprināt sadarbību ar Liepājas un Šauļu bibliotēku, darbiniekiem un lasītājiem, tādējādi veicinot reģionu attīstību un starpkultūru dialogu.

Kopējās projekta izmaksas ir 585 262,94 eiro. Projekta līdzfinansējums no Eiropas Reģionālās attīstības fonda ir 497 473,48 eiro. Projektu finansē Eiropas Savienība “Interreg V-A” Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmā 2014.–2020. gadam.

Vairāk par projektu: www.latlit.eu, http://selfservicelibraries.mozello.lv.


Publicitātes attēls

Pievieno komentāru

Bibliotēkas