Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

49% interneta lietotāju klausās mūziku mobilajā tālrunī 4

Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk mūziku klausās savā tālrunī, un šobrīd vispopulārākais saturs mobilajās ierīcēs ir pašu lejupielādēta mūzika un radio, liecina "Latvijas Mobilā Telefona" un pētījumu aģentūras "Omnicom Media Group" veiktais pētījums. Drīzumā šī situācija mainīsies, jo arī Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst mūzikas straumēšanas servisi. 

Populārākais mobilajā tālrunī klausītais saturs ir pašu lejupielādēta mūzika – to klausās vidēji 33% aptaujas dalībnieku, biežāk vīrieši (37%) nekā sievietes (29%), liecina pētījuma dati. 23% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka mobilajā tālrunī klausās radio. Latvieši salīdzinoši biežāk mūziku klausās interneta vietnē "YouTube" (12% pretstatā 2% cittautiešu) un dažādas mūzikas straumēšanas aplikācijās, piemēram, "Spotify" (9% pretstatā 2% cittautiešu). 

„Pasaules tendences liecina, ka tagad mūziku telefonā, kā arī planšetē un datorā mēs arvien vairāk nevis lejupielādēsim, bet klausīsimies tiešsaistē internetā. Līdz ar to LMT kopš 10. jūlija piedāvā klientiem pasaulē populārāko mūzikas straumēšanas servisu "Spotify". Tas ļauj mobilajā telefonā legāli klausīties vairāk nekā 20 miljonu dziesmu. Šo trīs nedēļu laikā "Spotify" lietotne jeb aplikācija izvirzījusies Latvijā populārāko lietotņu topa pirmajās vietās. Tas nozīmē, ka jau tagad LMT savā ziņā ir izmainījis mūzikas tirgu Latvijā līdzīgi kā to izdarījām mobilo sakaru tirgū ieviešot tarifu "Brīvība",” norāda LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis. 

Kopumā 49% interneta lietotāju Latvijā mūziku klausās savā mobilajā tālrunī. Visaktīvākie mūzikas patērētāji ir vīrieši – 56 % aptaujas dalībnieku norādījuši, ka ikdienā savā tālrunī klausās mūziku. Sievietes nedaudz retāk savus tālruņus izmanto šādiem mērķiem – 49 % aptaujas dalībnieču norādījušas, ka mūzikas baudīšanai lieto tālruņus.

Mūzikas klausīšanās mobilajā tālrunī izteikti raksturīga jauniem cilvēkiem, visbiežāk mūziku mobilajās ierīcēs klausās jaunieši vecumā no 15–29 gadiem – vairāk nekā 70 % aptaujas dalībnieku atzinuši, ka ikdienā šiem mērķiem izmanto viedierīces, liecina pētījuma dati.

Aptauja veikta no 2. līdz 9. jūnijam, un piedalījušies 760 respondentu.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Vincents

Reklāma par mūzikas klausīšanos no interneta ir pati kaitinošākā, kāda pēdējā laikā bijusi TV.

pirms 4 gadiem, 2014.07.31 23:32

Greex

Pašlaik gan Google, bāžot klipiem pa vidu kretīniskas visādu augļotāju kantoru reklāmas, diskre ditē pašu straumēšanas ideju. Tāpēc savu iecienīto dziesmu listi tomēr labāk ir ielādēt un saglabāt datorā.

pirms 4 gadiem, 2014.08.01 16:49

hewlet

Vispār Spotify ir pieejams ja vairāk kā gadu Latvijā un šitā cilvēku maldināšana, ka redz LMT viņu te tagad ieviesuši ir pilnīgi pretīga. Spotify ir brīvā aplikācija kura nav nekur piesaistīta kādam operātoram. Bet redz LMT pasniedz tā it kā tikai pieviņiem būtu pieejama.

pirms 4 gadiem, 2014.08.03 03:49

Citas ziņas