Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Katanas ieceļotāji» Latvijas mežos un purvos 2

Kas notiek, kad auto orientēšanās entuziasti ir arī galda spēļu fani? Artūrs un Marika Rutkovski to zina ļoti labi, vēl jo vairāk – abi ir vieni no auto orientēšanās spēles «Makatana» veidotājiem. Pēc profesijas programmētājs un šuvēja, Artūrs un Marika orientēšanos un «Makatanas» veidošanu sauc par savu dzīvesveidu.

«Kā traka uz mašīnām,» sevi raksturo Marika, stāstot, ka vienmēr vēlējusies iestāties kādā autoklubā un, nopērkot pirmo auto – «Opel Calibra» – tālajā 2006. gadā, tas arī izdarīts. «Kopš tā laika sākām piedalīties auto orientēšanās sacensībās, vispirms «Autolistes» pasākumos,» par aizraušanās pirmsākumiem stāsta Artūrs. «Autoliste» ir organizācija, ar kuras palīdzību Artūrs un Marika sākuši interesēties par auto orientēšanos. Nu jau viņu kontā ir apmēram 15 šādu sacensību, taču lielākais lepnums ir par pašu izveidoto un organizēto «Makatanu». 

«Makatana» jeb mašīnu «Katana» ir auto orientēšanās sacensību formā izspēlēta galda spēles «Katanas ieceļotāji» versija, ko 2011. gadā izveidojis Artūrs ar draugiem, iedvesmojoties no «Autolistes» sacensībām. «Gints Malzubris šo ideju sāka attīstīt, un es domāju, kā mēs varam piesaistīt kontrolpunktus pie resursiem. Radās ideja, kā to realizēt ar programmatūras palīdzību. Tad vēl viens cilvēks, Andris Cakuls, konstruktīvi domāja, kā visu savienot. Visi trīs, saliekot galvas kopā, spēles konceptu arī izdomājām. Pārējais bija programmēšanas jautājumi un administrēšana – ko, kā, kur izvietot. Tā mēs arī trijatā aizsākām un savas sievas paņēmām palīgā – sīkiem darbiņiem,» Artūrs atminas «Makatanas» izstrādi.

Pirmā «Makatanas» spēle norisinājās 2011. gada 10. decembrī Baldones, Vecumnieku un Iecavas robežās, pulcējot 16 dalībnieku komandas, kuras katra, apmeklējot 54 kontrolpunktus, nobrauca ap 250 kilometru. Kā stāsta Artūrs, gatavojoties spēlei, jānostūrē daudz vairāk: «Gatavojoties pirmajai, nobraucām ap 700 kilometru, izbraukājām apvidu, sabildējām un izlasījām no 100 punktiem tos vislabākos.» 

Otrajā spēlē pēc gada, komandu skaitam palielinoties līdz 20, būtiski auga arī kontrolpunktu skaits – 71, attiecīgi arī dalībnieku nobrauktais kilometru skaits – apmēram 320. «Apmēri bija daudz, daudz iespaidīgāki – Jelgavas, Tērvetes, Dobeles rajons, sākot no Liepājas šosejas līdz pat Žagarei Lietuvā. Tur mēs paši nobraucām pāri 1000 kilometriem, atlasījām vairāk nekā 150 punktu. Apmeklējām pilnīgi visas vietas, ko var apskatīt tajos reģionos, neiedomājamākās lietas un vietas redzējām – vecas mājas, drupas, interesantus akmeņus, kokus,» atceras Artūrs. 

Trešajā reizē – 2014. gada 17. maijā – «Makatana» saglabāja savu nosaukumu, bet nedaudz tika mainīts spēles koncepts, dalībniekiem piedāvājot spēli «Ticket to ride», kurā virtuālas ceļu būvēšanas vietā (kā tas notiek «Katanas ieceļotājos»), uz virtuālas Latvijas kartes notika sliežu ceļu pirkšana un būvēšana. Kontrolpunktu skaits šajā spēlē bija pieaudzis līdz 130, kurus 22 komandas mēģināja apmeklēt 270 kilometru garā maršrutā.

Visu rakstu lasiet piektdienas, 31.jūlija, «Zemgales Ziņās». Foto: Elīna Gaile 

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Citas ziņas