Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Zemgales Ziņas» rallijā izbraukā Zemgali 2

Laikraksts «Zemgales Ziņas» tika uzaicināts sestdien, 26. jūlijā, piedalīties ceturtajā ikgadējā Latvijas ekorallijā, ko rīkoja SIA «Drošas braukšanas skola» un SIA «Statoil Fuel & Retail Latvia», pasākuma informatīvais atbalstītājs – portāls «Delfi». Sacensību mērķis bija «veicināt ekonomisku un ekoloģisku braukšanu, aktīvu un piedzīvojumiem bagātu Latvijas ceļu un dabas izzināšanu, izmantojot orientēšanās elementus – objektu meklēšanu dabā», teikts nolikumā. Jāpiebilst – sacensībās patērēto degvielu grupās «Tautas klase» un «Jaunais autovadītājs» apmaksāja SIA «Latvija Statoil».

Rallija maršruts bija Rīga–Baldone–Brukna–Mežotne–Saulaine–Rundāle–Augstkalne–Jelgava–Rīga; kopējais maršruta garums – vairāk nekā 250 kilometru. Sacensību dalībniekiem bija obligāti jāievēro ceļu satiksmes noteikumu prasības.

Izturējuši mašīnas tehnisko apskati un saņēmuši atļauju startam, izbraucām 9.18. Maršruta veikšanai mums tika dots laiks līdz pieciem – tātad nedaudz vairāk par septiņām ar pusi stundām. Šajā laikā bija jāpagūst apmeklēt astoņus kontrolpunktus, tai skaitā atbildēt uz diviem jautājumiem par ceļu satiksmes noteikumiem.

Jau no paša sākuma nolemām – brauksim taupīgi, taču uzvarēt nebija mūsu mērķis. Arī laika likās kā jūra – mums priekšā ir visa diena. Pa ceļam uz pirmo kontrolpunktu brīdi piestājām Ķekavā, lai nofotografētu svētās Annas baznīcu, kas atrodas pašā ceļa malā. Sapratuši, ka diena būs gara un karsta, kāpām mašīnā, lai turpinātu ceļu. Nu sākām tuvāk pētīt karti, lai nepalaistu garām pagriezienu uz Baldoni, kur meklējams pirmais kontrolpunkts. Šeit jāpiebilst, ka «Ziņu» komanda visa ceļa garumā paļāvās uz savām kartes lasītāju prasmēm. Vienīgais mūsu GPS bija vietējie iedzīvotāji, kuri neatteica palīdzību un deva norādes.

Organizatori startā katrai komandai izsniedza kontrolpunktu sarakstu ar īsu vietas aprakstu un fotogrāfiju. Tomēr vietas nebija sauktas vārdā, laikam ar mērķi nedaudz sarežģīt mūsu uzdevumu. Tikuši līdz Baldonei, ceļu uz attēlā norādīto muižu jautājām vietējam policistam, kurš uz mirkli pat samulsa. Taču pēc brīža, nospriedis, ka tā pati Mercendarbes (arī Mencendorfa, Mencendarbes) muiža vien būs, izstāstīja, kā līdz tai nokļūt. Tikuši uz pareizā ceļa un pamanījuši konkurentus, beidzot sajutām sacensības garu. Nofotografējušies uz muižas fona un nopriecājušies par skaisto apkārtni, devāmies nākamā kontrolpunkta meklējumos.

Ceļu uz Bruknu ar kartes un vietējo iedzīvotāju palīdzību atradām viegli. Bruknas muižas kungu māja celta 18. gadsimtā. Jāsaka, ka muižas apkārtne ir sakopta un no muižas puses paveras plašs skats uz Iecavas apskalotajiem Zemgales līdzenumiem. Šeit pirmo reizi rallija laikā nācās atzīt, ka pie katra objekta mēs labprāt uzkavētos ilgāk, taču bija jādodas tālāk.

Kā nākamo apskatījām (tiesa gan, tikai no ārpuses) Mežotnes pili, kas celta 18.–19. gadsimta mijā. Uz īsu brīdi izdevās apmeklēt arī Rundāles pili – vienu no Zemgales lielākajiem dārgumiem. Par spīti svelmei, pili apskatīt bija ieradušies daudzi apmeklētāji, tai skaitā arī ārzemju tūristi.

Šķiet, no visiem apskatītajiem objektiem vislielāko iespaidu atstāja Kaucmindes muiža Saulainē. Iespējams, daļēji tāpēc, ka šī ēka kontrastē ar visām pārējām redzētajām muižām un to teritorijām, kas ir sakoptas. Tomēr šai vietai piemīt īpaša enerģija, ko var sajust, jau iebraucot muižas teritorijā. Ir tik grūti noticēt, ka 18. gadsimtā būvētais agrīnā klasicisma ēku komplekss šodien nevienam nav vajadzīgs un tāpēc iet bojā. Visapkārt mētājas sadauzīti stikli, ēka ir izdemolēta, kaut vēl nesen tajā darbojies bērnudārzs. Nospriedām, ka ēka varētu būt ideāla mūsu, Zemgales, pansija pilī – ja tikai kādam būtu vēlme un līdzekļi to sakārtot. Kā priekšpēdējo kontrolpunktu apmeklējām Augstkalnes muižu (Mežmuižu), kurā darbojas skola. Laikam skaistāku vietu vidusskolas ierīkošanai grūti iedomāties. Muiža celta 19. gadsimta beigās, un no tās paveras neaprakstāms skats uz ezeru. 

Pēc Augstkalnes muižas apmeklējuma dodamies uz Jelgavu, kur atrodas pēdējais kontrolpunkts pirms finiša – Jelgavas pils. Šeit lieti noder zināšanas, kā nokļūt līdz pilij – manījām braucējus, kuri dabūja galvu palauzīt, lai atrastu ceļu. Nofotografējušies pie pils, devāmies atpakaļ uz Rīgu, lai finišētu.

Visiem, kas sestdien, sākot no apmēram pulksten četriem, devās Rīgas virzienā un pukojās par labās joslas «gliemežu» koloniju, taps skaidrs, ka tādējādi rallisti taupīja degvielu. Par izdomu un mērķtiecību var tikai apbrīnot komandas, kuras, piemēram, stāvot sastrēgumā Bauskā, mašīnu stūma, lai tikai degvielas patēriņš būtu mazāks. Diez vai arī ikdienā kāds rīkojas līdzīgi, tomēr sacensību organizētāju vēlme pievērst uzmanību ekoloģiskai braukšanai noteikti ir vērtējama pozitīvi.

Foto: Santa Logina, Guntars Gūte

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Zuze

Kaucminde pieder kādreizējā Iekšlietu ministra Māra Gulbja tēvam. Par latu droši vien dabūja, bet "uzvārīties" nesanāca. Es gan tur nekādu enerģiju nesajutu, drīzāk atbaidošu sajūtu, no kuras vairākas dienas netiku vaļā.

pirms 4 gadiem, 2014.07.28 15:05

Citas ziņas