Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Satiksmei atklāj Dienvidu tiltu

Amatpersonas pirmdien atklāja Dienvidu tiltu, kas gājējiem pieejams no pulksten 18, bet transporta satiksmei - vēl pirms pusnakts.

Nevar noliegt, ka Dienvidu tilta būvniecība bija sarežģīts un dažādu pusticamu un neticamu mītu apvīts process, un daži no tiem mītiem par tiltu diemžēl ir dzīvi vēl arī šodien, tilta svinīgajā atklāšanā atzina Rīgas mērs Jānis Birks. "Taču tas vēlreiz apliecina, ka mums Rīgā tilti jāceļ biežāk. Jo tikai pieredze mums ļaus pakāpties no labi uz izcili. Tādēļ es ar pilnu pārliecību varu teikt, ka arī turpmāk satiksme būs viena no pašvaldības galvenajām prioritātēm."Rīgas mērs norādīja, ka ir pagājuši vairāk nekā 25 gadi, kopš pēdējo reizi Rīgā ar tiltu tika savienoti divi mūsu likteņupes - Daugavas krasti. "Tādējādi Dienvidu šķērsojums ir vērienīgākais satiksmes infrastruktūras objekts, ko pēdējās desmitgadēs ir īstenojusi Rīgas pilsēta. Jauns tilts un pievadceļi satiksmes organizēšanai Rīgā bija vitāli nepieciešami, to atzīs ikviens, jo pilsēta attīstās un arvien augošā satiksmes intensitāte prasa drosmīgus risinājumus," teica Birks."Šodien vēlos īpaši uzsvērt bijušo Rīgas mēru - Gundara Bojāra (LPP/LC) un Aivara Aksenoka ieguldījumu šī tilta tapšanā. Ja nebūtu viņu pieņemto lēmumu, tad šodien mēs nevarētu pulcēties uz šo pasākumu. Pateicoties Bojāra kungam un Aksenoka kungam šodien ir realizēts jau 1937.gada pilsētas attīstības plānā iezīmētais Dienvidu šķērsojums," sacīja Birks.Dienvidu tilta atklāšanas ceremonijā tiltu iesvētīja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji - Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs un Latvijas Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujats.Ministru prezidents Ivars Godmanis atzina, ka šis tilts ir svarīgs ne tikai Rīgai, bet visai Latvijai, un tas vieno visu mūsu valsti. "Svarīgi, ka redzam praktiskus darba rezultātus, ka mūsu arhitekti, inženieri un celtnieki var izveidot šādas svarīgas būves. Tā ir patiesa dāvana Latvijai jubilejā," teica Godmanis.Savukārt satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzsvēra, ka šodien nevienam nav šaubu, ka tilts bija jābūvē, bet pieņemt lēmumu par būvniecību bija grūti. "Diemžēl ir realitāte, ka ikviens jauns projekts tiek sākts ar kritiku," teica ministrs. Viņš arī pauda cerību, ka "mēs daudz plašākā pulkā stāvēsim pie ziemeļu tilta atklāšanas."Pēc neatkarības atgūšanas Dienvidu tilts ir vērienīgākā un komplicētākā būve Latvijas vēsturē.Rīgas domes mājaslapā "www.riga.lv" ir iespēja iepazīties ar Dienvidu tilta satiksmes shēmu, kāda tā būs pēc tilta atklāšanas.Šī gada 12.novembrī valsts komisija pieņēma ekspluatācijā Dienvidu šķērsojuma pirmo kārtu bez iebildumiem. Arī rezultāti pēc tilta slogošanas, kas notika šī gada 24.oktobrī, apliecina, ka tiltu var ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, norāda AS "Dienvidu tilts".Dienvidu šķērsojuma 1.kārta ietver tiltu pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 metrus garš un 34,28 metrus plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta būs 70 kilometri stundā.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti