Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Simfonija džinsos

Roberts Velss no Zviedrijas joprojām ir teicamā formā! Ceru, ka šāds noskaņojums pārņēma absolūto vairākumu tās auditorijas, kas šonedēļ Rīgā, Ķīpsalas hallē apmeklēja kādu no minētā mākslinieka koncertiem.

Šogad, mazliet vairāk nekā gadu kopš iepriekšējā Rīgas apmeklējuma, izrādīto koncertšovu mūziķis nosaucis par «Symphony And Rock - Blue Jeans», ar to acīmredzot domājot demokrātiju, kas vismaz iztēlē saista džinsus kā apģērba gabalu un «nopietnās» mūzikas ietērpšanu modernās noskaņās.Vērojot R.Velsa klavierspēli Liepājas simfoniskā orķestra un rokgrupas pavadījumā, visprecīzākā asociācija varētu būt - šis cilvēks ir dzimis pianists. Šķiet, ka flīģeļa taustiņi apbrīnas vērtās skaņas rada, pirms vēl mākslinieks paspējis tiem pieskarties. Bet aizraujošos un kosmisku improvizāciju pilnos popūrijus, kur, piemēram, tādas mūžīgās klasikas vērtības, kā Edvarda Grīga «In the Hall of the Mountain King» un Ludviga van Bēthovena «Mēnesnīcas sonāte» kā garda putukrējuma torte tiek pārlietas ar virtuozu simforoka mērci, mūziķis izpilda gluži kā rotaļājoties, «pārlecot» no viena skaņdarba uz nākamo visnegaidītākajos brīžos.Uz šāda fona gluži vai pašsaprotams šķiet repertuārā iekļautais, mūzikas cienītājiem labi zināmais akadēmiskās mūzikas un rokenrola ritmu sakausējums, ko savulaik kā jaunu un nebijušu pasaulē nesa šī žanra pionieri «Electric Light Orchestra», vienā skaņdarbā apvienojot Čaka Berija savulaik slaveno, klasisko «Roll Over Beethoven» un šīs dziesmas nosaukumā minētā kompozīcijas meistara 5.simfonijas taktis.Roberts Velss saviem šoviem allaž labi pratis izvēlēties viesmāksliniekus. Šogad ar vokālām harmonijām un acīm tīkamām dejiskām kustībām vairākas dziesmas papildināja simpātisko zviedriešu trio «Vocalettes», kā arī somu dziedātājs Geirs Ronings, tuvu «oriģinālam» interpretējot pārdesmit gadus veco austrāliešu dziedātāja Džona Fārnama grāvēju «The Voice», kā arī krietni vien pieticīgākā līmenī (salīdzinot ar oriģinālu) nodziedot «Queen» superhitus «Bohemian Rhapsody» un «The Show Must Go On». Pāris numurus uz skatuves nodemonstrēja arī atraktīvais šovbalets «Exelent».Par vienu no koncerta «rozīnītēm» noteikti uzskatāms Ņujorkas melnādainās dziedātājas (kas ārēji ir tik satriecoši līdzīga Vūpijai Goldbergai!) Žizeles Džeksones iznāciens. Lieliskā un skanīgā blūza manierē nodziedātā «Creedence Clearwater Revival» līdera Džona Fogertija armijas «dembeļa» rītā sacerēto dziesmu par Misisipi tvaikoni «Proud Mary» (to dzied visās pasaulēs malās un paaudzēs, tajā skaitā «Status Quo» un pašmāju «Rebel») lika aizdomāties - kura dziesma var lepoties ar lielāku interpretāciju skaitu - «Lepnā Mērija» vai «bītlu» «Yesterday»?Savukārt pašā koncerta izskaņā uz skatuves iznāca mūziķu ģimene «Johnny Salamander & Meldra», kas gan priekšnesumā iesaistījās neizprotami īsu mirkli. Bet pašās koncerta beigās R.Velss atvadījās no publikas līdz «nākamajam gadam». Viņa pagājušā gada septembrī aizejot sacītais «See you next year!» piepildījās. Tad jau, cerams, arī šoreiz - līdz nākamajam rudenim! Tā varētu kļūt par labu tradīciju.

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti