Vai riteņbraucējiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi? 37

Jautājums nav retorisks. Kā praktizējošs jurists un aktīvs ceļu satiksmes dalībnieks viennozīmīgi atbildēšu pozitīvi, tomēr vēlos veikt diskusiju jelgavnieku, riteņbraucēju un citu sportistu vidū par šo svarīgo jautājumu.

Ieviesīšu skaidrību definīciju izpratnē. Riteņbraucējs – persona, kura lieto velosipēdu sporta nolūkos. Savukārt velosipēdists – persona, kura pārvietojas ar velosipēdu veloceliņos, ietvēs, lieto riteni izklaidei, tonusa/enerģijas iegūšanai vai ikdienā izmanto velosipēdu kā transportlīdzekli.

Autors sevi pieskaita pie riteņbraucējiem, jo jau 5 gadus no maija līdz oktobrim nodarbojas ar triatlonu, kas sevī ietver skriešanu, riteņbraukšanu un peldēšanu. Katru rītu autors sāk ar skriešanu, pēc tam - velo posms līdz karjerai, peldēšana un atpakaļceļš uz pilsētu. Tā kā autors sporto katru dienu, tiek uzņemts arī laiks, ko pavadu ceļā līdz peldvietai un atpakaļ, kas kopā sasniedz 28 km. Atkarīgi no laika apstākļiem laiks svārstās, bet vēl vienu laika kritēriju līdz vakardienai nebiju ņēmis vērā - ceļu satiksmes noteikumu stingra ievērošana. 2 km maršrutā no Jelgavas, Asteru ielas līdz Lietuvas šosejas krustojuma ar Miera ielu, ir 7 (septiņi) luksofori. Tie atrodas: Atmodas iela-Dambja iela, Atmodas iela-Filozofu iela, Rūpniecības iela-Tērvetes iela, Rūpniecības iela-O.Kalpaka iela, Rūpniecības iela-Mātera iela, Lietuvas šoseja-Savienības iela, Lietuvas šoseja-Miera iela krustojumos.

Pulksten 6 no rīta, kad dodos ceļā, autoru apdzen ne vairāk kā 5 transportlīdzekļi posmā no Asteru ielas līdz Pasta un Rūpniecības ielas aplim. Minētāja posmā satiksmes dalībnieku kustību regulē 5 luksofori parastajā režīmā. Ceļā, kur nakts laikā notiek minimāla transporta satiksme, 5 luksofori sazin ko regulē. Rodas jautājums gan Valsts policijai, kurai likumdevējs likuma “Par policiju” 10.pantā ir uzlicis par pienākumu nodrošināt kārtību uz ceļiem, regulēt transportlīdzekļu un gājēju kustību, veikt satiksmes un satiksmes līdzekļu uzraudzību, gan pilsētas atbildīgajiem dienestiem. Vai ir lietderīgi un racionāli no satiksmes drošības viedokļa nodrošināt 5 luksoforiem parastu darba režīmu ceļu posmos ar minimālo satiksmi nakts laikā?

Aukstajā gada laikā pulksten 5:30 no rīta, braucot ar auto uz baseinu, kas atrodas Rīgā, šajā pašā ceļa posmā, apstājos gandrīz pie katra luksofora. “Zaļais vilnis” minētajā maršrutā nav noregulēts, un autors kā autovadītājs ir spiests pārtērēt degvielu, lieki bremzējot un uzsākot kustību katrā krustojumā.

Protams, braucot ar riteni uz ezeru, ne katru reizi, autoram veicas šķērsot krustojumus uz “zaļo” gaismu. Pārliecinoties, ka tuvumā nav transportlīdzekļu, autors pārbrauc krustojumus arī uz luksoforu aizliedzošiem signāliem. Vai minēta rīcība apdraud satiksmes drošību? Atbilde ir kategoriska – nē. 21 gadu liels autovadītāja stāžs ir milzīga pieredze, kura sevī ietver ceļojumus līdz Ziemeļu Kaukāzam austrumos un Vidusjūrai rietumos.

25.jūlijā, braucot no peldvietas atpakaļ, Jelgavā pie Maizes kombināta pamanīju netrafareto policijas OPEL Insignia. Par nelaimi, krustojumā ar Savienības ielu ieslēdzas sarkanais luksofora signāls. Apdzenot policijas auto, uzņēmu spurtu uz gaisa tiltu, ignorējot luksofora aizliedzošo signālu. Nobraucot no tilta, devos ierastajā maršrutā uz Stacijas ielu, ignorējot ceļa zīmi Nr.301 “Iebraukt aizliegts” jeb “ķieģelis”. Ņemot vērā, ka Jelgava atgriežos jau pēc plkst.07:00, kad ceļa satiksme Jelgavā ir intensīva, tika izstrādāts maršruts ar minimālo satiksmi – Stacijas iela, O.Kalpaka iela, Zirgu iela, Tērvetes iela, Sarmas iela un Asteru iela. Minētajā posmā satiksmi regulē tikai viens luksofors - Tērvetes un Raiņa ielu krustojumā - taču arī uz ceļa lielu ātrumu nevar uzņemt, jo ir jāšķērso daudz nelielu ieliņu un neregulējamo krustojumu. Minētais atpakaļceļa maršruts tika izveidots ar mērķi, nepārkāpt luksoforu regulējumu un neriskēt ar savu dzīvību intensīvā transporta plūsmā.

Policijas ekipāža autoru sagaidīja Stacijas un Māteru ielu krustojumā, un jaunākais inspektors Einārs Ņikiforovs ķērās pie administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanas. Autors bija pārpildīts ar emocijām, jo no vienas puses apzinās, ka ir rupji pārkāpti CSN, bet no otras puses - notiek treniņš un autors spiests ne tikai to pārtraukt, bet arī maksāt administratīvo sodu. Likumīgi – jā. Taisnīgi – nē.

Autora paskaidrojumi, ka sportojot nav iespējams ievērot CSN, jo zūd ātrums un treniņa jēga, inspektoru nepārliecināja. Policijas amatpersona kā alternatīvu piedāvāja autoram pārvietoties pa ietvēm, uz ko viņam tika atbildēts, ka šosejas (triatlona) ritenis tam nav domāts. Pilsētā autora vidējais ātrums ir ap 35km/h, ārpus Jelgavas ap 40 km/h. Ja ar tādu ātrumu pārvietotos pa ietvēm, tas apdraudētu gājēju drošību, pat uz veloceļa, jo gājēji pārsvarā neievēro ietves gājēju daļas un velosipēdistu joslas sadali un pārvietojas abās ceļa daļās.

Tāpat inspektoru nepārliecināja autora autovadītāja stāžs un pārkāpumu neesamība, nobraucot gadā ar auto vairāk nekā 40 tūkstošus kilometru. Policijas amatpersona pieņēmusi lēmumu pieejiet jautājumam formāli jeb likumiski. Ņemot vērā minēto, arī autors veiks juridisko analīzi konkrētas amatpersonas darbībām un Jelgavas satiksmes uzraudzības rotas darbības atbilstībai likuma burtam.

Saskaņā ar likuma “Par policiju” 3.pantu policijas darbinieka pamatuzdevums ir likumpārkāpumu novēršana. Gramatiski tulkojot minēto tiesību normu secināms, ka policijas amatpersonai ir jārīkojas tā, lai nepieļautu likumpārkāpuma izdarīšanu: 25.jūlijā policijas amatpersonas ievēroja divus likumpārkāpumus un tikai tad rīkojas. Autora skatījumā, policistiem vajadzēja rīkoties nekavējoties. Valsts policijas darbinieki ir publisko tiesību subjekti.

“Tiesiskās paļāvības principa pamatā ir ideja, ka indivīds var paļauties uz to, ka valsts rīkojas tiesiski un konsekventi, un valstij ir jāaizsargā tai dotā uzticība” (sk. Satversmes tiesas 2017.gada 08.marta sprieduma lietā Nr.2016-07-01 16.2.punktu).

Minēta policistu rīcība tikai apstiprina Latvijas Ceļu policijas ierasto darba stilu, kas izpaužas kā maskēšanās krūmos ar ātruma radāriem, braukšana autotransporta plūsmā ar netrafaretiem auto ar mērķi “salasīt” pārkāpējam vairākus pārkāpumus, lai sods būtu drastiskāks. Tā policisti tulko likumu “Par policiju” un nodarbojas ar sodīšanu, nevis prevenciju.

No protokola autors uzzināja, ka ir sodīts ar “piecpadmit” eiro sodu. Ailē ziņas par transportlīdzekli jaunākais inspektors virsseržants Einārs Ņikiforovs norādījis “velosipēts“BTWIN”. Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa (LAPK) 32.pants uzliek par pienākumu amatpersonai, piemērojot sodu, ņemt vērā izdarītā pārkāpuma raksturu, pārkāpēja personību, viņa vainas pakāpi, mantisko stāvokli, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus. Minēto tiesību normu E.Ņikiforovs, kā publisko tiesību subjekts un valsts varas pārstāvis, ir pārkāpis, jo nav ņēmis vērā autora personību, autovadītāja stāžu un pārkāpumu neesamību.

“Satversmes tiesa ir norādījusi: demokrātiskā tiesiskā valstī ir jānodrošina taisnīgums un nav pieļaujama formāla tiesību normu piemērošana, ignorējot faktiskos apstākļus, kas konkrētu gadījumu būtiski atšķir no citiem gadījumiem, kuros likumdevējs ir paredzējis noteiktu valsts varas izmantošanas veidu” (sk. Satversmes tiesas 2013.gada 24.oktobra spriedums lietā Nr.2012-23-01, 14.2.punkts).

Ņemot vērā likumā “Par policiju” noteiktas izglītības prasības policijas darbiniekiem, autors nav pārsteigts ar E.Ņikiforova zemām valsts valodas prasmēm un ikdienas darba pienākumu regulējošo normatīvu aktu nepārzināšanu.

Pastāvīgie tiesību avoti Latvijas tiesiskajā sistēma ir:

  1. normatīvie tiesību akti, kurus pieņem likumdevējs Saeima, Ministru kabinets un pašvaldības;

  2. ieradumu tiesības jeb paražas;

  3. vispārējie tiesību principi.

Autors pieķersies paražām, kurus veido tauta jeb sabiedrība. Latvijā autovadītāju kultūra ir ļoti zema līmenī. Vidēji divas reizes nedēļā autoram ir reāla iespēja zaudēt dzīvību, pārvietojoties ar velosipēdu no Jelgavas Brankas virzienā pa apvedceļu. Ceļu satiksmes dalībnieki ignorē riteņbraucējus un veic manevrus uz ceļa, nerēķinoties ar velosipēdistiem. Lai atbrauktu mājas dzīvām, autors ir maksimāli uzmanīgs uz ceļa gan Jelgavā, gan ārpus tās. 2016.gada augustā, ceļojot ar auto Eiropā, Komo ezera apkārtnē, netālu no Šveices un Itāļu robežas, autors bija liecinieks tam, ka autovadītāji gaidīja (pat izveidojas sastrēgums) kamēr riteņbraucējs pārvarēja kalnu. Minētais atspoguļo itāļu un šveiciešu attieksmi pret velosportu un cieņu pret riteņbraucējiem. Itālijas un Šveices iedzīvotāji ir izveidojuši paražās attiecībā uz riteņbraucējiem, kamēr Latvijas policijas amatpersonas pat nav gatavas veidot dialogu šajā jautājumā.

26.jūlijā autors apmeklēja Jelgavas Satiksmes uzraudzības rotas priekšnieku Aivaru Putniņu ar mērķi apspriest notikušo un lūgt policijas amatpersonu nepievērst būtisku uzmanību riteņbraucēju pārkāpumiem, jo viņi, atrodoties uz ceļa, sporto nevis vienkārši pārvietojas. Autora skatījumā, nevar vienlīdzīgi vērtēt satiksmes noteikumu pārkāpumus, ko izraisa riteņbraucējs (sportists) un persona, kura ar alus pudeli padusē, “zīme” “kliņģerus” uz ceļa.

Ar skumju nožēlu nācās konstatēt, ka pulkveža leitnants nav gatavs dialogam, jo, pirmkārt, ir ļoti principiāls un neatlaidīgs likumsargs. Otrkārt, spriežot pēc policista miesas būves, ar sportu, un sevišķi riteņbraukšanu, ir uz “jūs”. Treškārt, amatpersona ar lielām zvaigznēm uz pleciem, kurai valsts uzticējusi nodrošināt satiksmes drošību, pat nebija gatava uzklausīt autora stāstu par riteņbraucēju kultūru Itālijā. “Mēs esam Latvijā”. Autors nav pārsteigts, ka valsts varas funkcijas Latvijā īsteno personas ar tik šauru redzesloku kā Putniņš, un protams, pulkveža leitnants nav īstā persona, ar kuru var veidot dialogu par paražu tiesībām. Nav brīnums, ka cilvēki mūk prom no Latvijas, un ne tikai dēļ sliktā materiāla stāvokļa, bet arī vides dēļ, kuru tajā skaitā veido tādi likumsargi. Autora paziņojumu, ka sociālajos tīklos šī problēma tiks izsludināta, Putniņš uztvēra kā draudus. Autors informē pulkveža leitnantu, ka Satversmes 100.pants piešķir autoram tiesības brīvi paust savus uzskatus, cenzūra Latvijā ir aizliegta.

“Tiesību normas, kuras piešķir valsts pārvaldei tiesības iejaukties privātpersonas tiesībās (tiesiskajā stāvoklī), piešķir arī subjektīvās publiskās tiesības privātpersonai prasīt valsts rīcības pārbaudi tiesā” (sk. LR AT Administratīvo lietu departamenta 2014.gada 29.decembra spriedums lietā Nr.SKA-534/2014).

Autors neplāno apstrīdēt protokolu, jo CSN pārkāpumi ir bijuši un par to strīds nepastāv. Slejas mērķis ir nevis sūdzība par 15.00 eiro sodu, bet diskusijas uzsākšana par velosipēdistu, riteņbraucēju un autovadītāju braukšanas kultūru, kā arī policijas uzdevumiem un mērķiem ceļu satiksmes uzraudzībā.


Sergejs Ņevoļskis

FOTO ir ilustratīva nozīme

Pievieno komentāru

Komentāri 37

Maija

Beidzot !!!! Pilnigi piekritu ,ka jabut diskusijai, bet kamer policijas darbu vertes pec iekasetas soda naudas un protokoliem nekas nemainisies.

pirms 27 dienām, 2017.07.27 23:35

tak

nu tik stulbs jautājums ,Maija jums jādodas pie med. speciālistiem .

pirms 27 dienām, 2017.07.28 01:17

Kārlis

Piemērs par abu policiju un atbildīgo attieksmi pret sabiedrību. Divas dienas kādu laiciņu nedarbojās luksofori Mātera un Lielās ielu krustojumā. Nevienam no abu policiju pārstāvjiem, ne atbildīgajiem par luksoforiem pilsētā, ne pat tiem tupakiem pie kamerām neienāca prātā, ka krustojumā uz to brīdi un arī visos pārējos gadījumos, kad intensīvas satiksmes laikā nedarbojas luksofori, jābūt policistam regulētājam. Pieļauju, ka ceļu policijā reti kurš to māk darīt. Tā kā Maijai ir pilnīga taisnība. Plus vēl tupaki atbildīgajās vietās un te nekāda diskusija nepalīdzēs, jo deguni ir augstāk pār visām diskusijām.

pirms 27 dienām, 2017.07.28 05:10

Autobusu satiksmes dalībniece

Paldies par izsmeļošo rakstu!! Izsaku apbrīnu par Jūsu dzīves ritmu, jo es BAIDOS BRAUKT AR DIVRITENI, piem., pa Kanciema ceļu.... Ja nu pa Ozolnieku veloceliņu... Par attieksmi- ar lielu sajūsmu saku, KA JELGAVAS AUTOBUSU PARKA ŠOFERI nu jau kādus gadus atbild uz manu rīta sveicienu, kas arī priecē ( braucēju skaits katastrofāli rūk...). Tātad- pieprasījums- piedāvājums- šajā gadījumā. Attiecības policists- satiksmes dalībnieks tas ,ACĪMREDZOT, NENOSAKA (tikai pienākumu izpratne, neizpratne- filozofija)... Domāsim kopīgi, lai droša riteņošana!

pirms 27 dienām, 2017.07.28 10:46

21x21

Nu gan pienākuši laiki-Kaut kāds riteņbraucējs,kas uzskata sevi par velosportistu pieprasa priekš sevis atsevišķus Satiksmes noteikumus!!!Ja jau tu esi sportists-riteņbraucējs-tqd tev jābūt nodrošinātai treniņu nometnei,bet to nenodrošina ceļu policija!!Pēc raksta autora raksta jāsaprot,ka viņš apzinīgi ignorē satiksmes noteikumus un vēl pie tak "kačā" savus noteikumus!!šajā gadījumā policijai jāpārskata šis jautājums ar m'rķi vest pie saprašanas šo sportistu ar DAUDZ draskākiem soda mēriem!!!

pirms 27 dienām, 2017.07.28 11:17

Greex

Kas būs nākamais satiksmes noteikumu pārkāpums, kam šādi "sportisti" prasīs indulgences? Vai triekšanās virsū gājējiem uz ietves?
Smiekliņš paspruka arī par to, ka šī savārstījuma autors kritizē policista valodas prasmes, bet pats raksta "Māteru iela"...

pirms 27 dienām, 2017.07.28 12:13

tāpat

Dienesta pakāpe ir PULKVEŽLEITNANTS. Tas tā turpmākai zināšanai pāgrudrajam sportistam.

pirms 25 dienām, 2017.07.30 07:11

Švimpāzijs

Kaut vai ŠTRUMBANTFĪRERS

pirms 25 dienām, 2017.07.30 12:17

x

Nu ja kaut vai, tad IEVĒRO CEĻU SATIKSMES NOTEIKUMUS. Nepieprasi sev kaut ko īpašu.

pirms 24 dienām, 2017.07.31 09:34

Mja

Man gan šķiet, ka sportošanai jāizvēlas citas vietas, kur ir iespējams attīstīt nepieciešamo ātrumu, nepārkāpjot noteikumus. Tad jau kāds Formula1 braucējs arī varētu sagribēt naktī, kad ir maz braucēju, pabraukāt pa pilsētu ar 300 km/h, ignorējot luksoforus. Treniņa nolūkos.
Nevajadzētu amatpersonām pārmest to, ka tās dara savu darbu. Un pavisam neglīti ir komentēt cilvēka ārējo izskatu.

pirms 27 dienām, 2017.07.28 12:45

Aculiecinieks nr. 4

Piekrītu, kādēļ nevar braukt pa Asteru, Rūpniecības, Tērvetes, Ruļļu un Viskaļu vai Vidu ielu? Luksoforu krietni mazāk. Un nonāks turpat.

pirms 24 dienām, 2017.07.31 17:42

Resnais

Zināms patiesības grauds rakstā ir! Bet ar sportu ir jānodarbojas trasē nevis pilsētas satiksmē. Satiksmes drošības inženieri drošvien teiks, ka naktī strādājoši luksofori novērš ātruma neievērošanu tranzītā braucošajiem. Pulkveža leitnants ir atsevišķs stāsts. Vai ir kāds redzējis, kā viņš kārto normatīvus atspoles skrējienā? Cienītais kungs ir diezgan ilgi iesēdējies krēslā. Un nevajag tos uzplečainos vienmēr saukt par likumsargiem. Likumsargs un policists ir divas dažādas lietas. Vai ir kāds redzējis, ka policists pasažiera krēslā sastāda protokolu vadītāja krēslā esošajam, kas runā pa mobilo tālruni? Nesenais gadījums Dobelē. Kamēr nav līķu, tikmēr policists visu noliedz un ne pie kā nav vainīgs. Aicinājumi domāt un jautājumi ko tagad darīsim... kādi vēl likumsargi? Neatceros kas bija par pasākumu, slēgta bija Rīgas iela pie Statoila.. Luksofors nebija izslēgts, visi tik brauc pie sarkanā pa kreisi, kas ir aizliegts, uz Ānes pusi. Policisti tikai noskatās, un pieļauj klaju likuma ignorēšanu tā vietā lai ierosinātu izslēgt luksoforu, aizsegt joslu zīmi, vai kaut pašiem regulēt satiksmi. Likumsargi... smiekli nāk.

pirms 26 dienām, 2017.07.28 22:43

Lapsa

Ļoti izsmeļoši, bet pārkāpums ir -sods ir , viss taisnīgi! To ka kāds uzskata sevi par sportistu par tādu viņu nepadara,ja es, pieņemsim, nodarbošos ar soļošana, tad jau varēšu soļot pie sarkanās gaismas un pieprasīt pret sevi īpašu attieksmi, ja nu gadījumā pieķer!Ar sportu janodarbojas tam speciāli paredzētajā vietā. Un nu riteņbraucēji jau nu nav tie kulturālākie satiksmes dalībnieki! Tie nesās gan pa ietvēm gājējiem virsū, gan pa braucamo daļu traucē autovadītājiem, turklāt bieži vien pēkšņi izdomā mainīt braukšanas virzienu, pa gājēju pārejām pārvietojas pārsvarā pa diagonāli. Un 13 gadu laikā tikai vienu reizi esmu redzējusi, ka riteņbraucējs parāda pagriezienu ar roku, un tas bija večuks, kurš brauca no veikala ar "šmigu".Tā kā šajā gadījumā velosipēdisti ir daudz piemērotāki satiksmes locekļi pilsētas robežās, nekā riteņbraucēji, kuri apdraud ne tikai sevi, bet arī visus pārējos. Visu cieņu policijas darbiniekiem, kas šoreiz ļoti profesionāli izpildīja savus darba pienākumus

pirms 26 dienām, 2017.07.28 23:59

Mantrausis

Raksta Autors iedziļinās sīkumos. Kas varbūt ir svarīgi, bet... Latvijā ir visai čābiski ar saskarsmes kultūru. Sods pie mums ir savulaik visuresošā Ļeņina pieminekļa vietā. Pats vairāk esmu kājāmgājējs, vellapēdu lietoju reti, taču...
1. Gadās - gājējs velosipēdistu nedzird! Zvaniņu lieto reti. Satiksme nav vairs kā 70., ielas ir gana skaļas.
2. Rīgā bieži redzams skats - ir velojosla, braucējs “triec” pa ietvi. Manuprāt, gājējs, redzot blakus esošo velojoslu, uzskatīs, ka vellapēdi brauks tur.
3. Cik saprotams, ja iela ir vienvirziena, velojosla nav divvirzienu. Rīgā tā nav! Brauc, kā pagadās!
4. Latvijā ir sajūta, ka daudziem indivīdiem eksistē tikai viņš pats un “telpa ap”. Jelgavas un Rīgas ielās, kur gar ielas malām, līdzās ietvei, stāv auto, durvis nereti veras ar joni, neskatoties. Tas pats attiecas uz namdurvīm. Ir gadījumi, kad cilvēkam jāiet pa to ietves daļu, kas tuvāka auto vai namam. Nav droši!
5. Var lasīt par pārkāpumiem, kas tīši atrasti, bet pilsētās (Rīga, Jelgava, Daugavpils) traka lieta ir mobilais vai smēķis pie stūres. Piecpadsmit minūšu maršrutā no Stacijas tādus ik pilsētā var saskaitīt vismaz 8-10. Rīgā nereti tādi “mauc” pie sarkanās gaismas, neredzot, ko rāda luksofors.
Ko te runāt par sarežģītāku noteikumu ievērošanu...

pirms 26 dienām, 2017.07.29 10:45

...

Likumi visiem ir vienādi, nevis kāds "sportists" izdomās, ka uz viņu jau tas neattiecas, jo viņš, redz, trenējas. Es ar braucu ar riteni, bet ievēroju noteikumus un nebraucu ar nezin kādu ātrumu utt. Esi pārkāpis satiksmes noteikumus, tad arī par to atbildi.

pirms 26 dienām, 2017.07.29 16:12

Gena

Lai mizo pa stadionu, turpat var arī paskriet un ielekt Driksā nodžumpīt :D

pirms 25 dienām, 2017.07.30 14:13

Gena

Lai mizo pa stadionu, turpat var arī paskriet un ielekt Driksā nodžumpīt :D

pirms 25 dienām, 2017.07.30 14:13

Linards

Tiešām ja aizdomājos, tad 20 gadu laikā esmu redzējis, ka velobraucējs rāda pagrieziena signālu ar roku reizes 2-3 , tā kā varbūt braukšanas kultūra vispirms ir jāattīsta pašiem velobraucējiem.

pirms 25 dienām, 2017.07.29 23:44

ROBOCOP

Reāli pacēla garastāvokli. Čegevara velosportists iet pret sistēmu! Sargās Ceļu policija!!! P.S. varbūt pat nāksies ieviest velopoliciju (ar dažiem netrafarētiem ričukiem).
Bet sasmējos pamatīgi :D

pirms 25 dienām, 2017.07.30 14:10

Kārlis

Netrafarētie ričuki, ej nost, kā es rēcu!!! Labais!

pirms 25 dienām, 2017.07.30 15:44

Kārlis

Par Če Gevaru runājot. Kāda vēl var būt diskusija, ja nekaunīgi pārkāpj likumu policijas acu priekšā?! Kādu reakciju tad autors gaidija?! Izskatās, ka vienā paurītī bezjēgā sabāzts par daudz izglītības un nav ar ko padalīties, nav kur pielietot. Konkrētā gadījumā ir pārkāpts likums, un autors, uzsākot šo diskusiju, nolicis sevi āksta pozīcijā. Atceļam likumus, lai iestājas anarhija, tā būtu pareizi pēc autora domām?!
Braucam tā, lai policija nevarētu piesieties, tad viss būs kārtībā!

pirms 25 dienām, 2017.07.30 17:30

Džambo

Velosportisti vēl nav tie bīstamākie, vēl jau pie sarkanās vajag ļaut autosportistiem un motosportistiem. Ja avārija nebūs - tātad nevienam netraucēja, ja būs, tad traucēja un var sodīt.
Šķēpmetējiem arī vajag ļaut pilsētas ielās trenēties, ja nevienam netrāpīs, tātad nevienam nebūs traucēts.

pirms 23 dienām, 2017.08.01 14:46

Guntiss

Sākumā varētu atļaut kaut vai ar litrobolu nesodīti nodarboties...

pirms 23 dienām, 2017.08.01 15:54

Vernons

Izlasiet šo:
http://www.awhelp24.com/lv/content/celu-satiksmes-noteikumu-ipatnibas-vacija
un sapratīsiet atšķirības braukšanas kultūrā!

pirms 22 dienām, 2017.08.02 00:16

:D

A par ko čīkstēt- ja atradies uz ceļa- tātad zīmes ievēro, pavisam elementāri. būtu braucis pa ietvi, neviens tev neko nebūtu teicis, vai rakstījis! Velosipēds=transporta līdzeklis, tātad jāievēro CSN, un "treniņam nav jēgas" brauc pa šoseju, varēsi izmīties līdz vemšanai! Kapēc tad citem nesagādā problēmas izpildīt treniņa programmu arī braucot pa pilsētu?
Kārtējais, vissirslikti.lv un visi citi vainīgi izņemot pašu!

pirms 22 dienām, 2017.08.02 08:51

AA

Vai riteņbraucējiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi?Jā, ir jāievēro nav nekādi pasaules "dievi" es uzskatu ka velobraucējus vajadzētu sodīt daudz stingrāk.

pirms 22 dienām, 2017.08.02 10:25

aaaa

vēl vaidzētu viņus sodīt ,ja ir trotuārs ar velo joslu,lai nebrauc pa auto joslu !!!

pirms 17 dienām, 2017.08.07 08:12

Tas pats Jānis

Kādai vēl diskusijai?!
Ievērot vai neievērot noteikumus vispār?
Ļisapēdistiem laikam visa asinsrite kājās aizgājusi un smadzenes badā palikušas.
Normāls autovadītājs par šādiem pārkāpumiem būtu šķīries no tiesībām uz laiku, vai arī dabujis paprāvu summiņu nomaksāt. Šis te biedrs saņēma 15 Eur un sacēla tādu troksni. Tiešām jāiet pārbaudīties un ārstēties. Visām minoritātēm piemīt netikums "kačāt pravas" un velosportisti ir vieni no tiem. Normāli cilvēki skatās, ievēro noteikumus un uzmanīgi pārvietojas pa pilsētu, bet šis te kundziņš trako. Glauni!

pirms 22 dienām, 2017.08.02 13:33

tekla

man tie burta kalpi noformēja protokolu par ielas šķērsošanu pie sarkanā Past-Sud.Edžus krustojumā pie Rimi vakarā, kad ne no vienas puses nebija neviena auto vispār. Sēdēja autiņā stāvvietā un viens visu laiku lēkāja laukā, ķēra gājējus un veda pie kolēģa, kas smērēja papīrus. Būtu labāk alkašus ap Rimi dzenājusi.

pirms 21 dienām, 2017.08.03 17:09

Alkani ir lv.zelta teļi kuri uztur valsti ar samilzušiem nodokļiem .

pirms 18 dienām, 2017.08.06 02:03

Vecā Vipele

Nē,nakui,velosipezģistiem nekas nav jāievēro,var maukt kur un kā sirds kāro!Vienīgi jāgatavojas tam ka kāds pārbrauks pāri un tai zarnu un smadzeņu putrai pat baltas čībiņas smuki neuzvilks.

pirms 17 dienām, 2017.08.07 12:34

asdfgh

ja tev ir treninsh tad brauc uz trasi un teneejies.... ja man buus drifta auto, tad es arii izdomaashu pa jelgavas ielaam treneeties... un arii prasiishu pret sevi iipashu atieksmi no policista????

pirms 17 dienām, 2017.08.07 18:41

Lietotāju raksti