Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Statistika kā propagandas rīks: Kā “Facebook” tīklā sasniegt tūkstošus

Atlasīt tikai tos salīdzinošās statistikas datus, kuros Latvija ir sliktākajās pozīcijās. Izņemt no konteksta, pārspīlēt un dažus piemērus piedomāt klāt. Pievienot meistarīgi samontētu ilustrāciju, biedējošu virsrakstu un ievietot “Facebook”. Paļauties, ka nostrādās līdzīgi domājošo pārpublicēšanas tīkls un “Facebook” algoritms, kas daudz komentētiem ierakstiem palīdz kļūt vēl populārākiem.Aptuveni pēc šāda principa acīmredzami veidots “Facebook” ieraksts ar nosaukumu “Latvijas veiksmes stāsts”, ar kuru dalījušies vismaz seši līdz septiņi tūkstoši cilvēku – Latvijas “Facebook” auditorijai ļoti liels skaitlis. “Re:Check” centās saprast, kāpēc tik daudzi šo vēstījumu par Latviju kā neizdevušos valsti uzskatījuši par vērtīgu, kas to izplata un kādus jautājumus sev būtu jāuzdod, pirms spiest pogu “share”.

Visu rakstu lasiet 17. oktobra “Zemgales Ziņās”

Pievieno komentāru

Projekts “Mediju kritika”