Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Iepirkšanās kļūdas, ko tirgotāji vēlas, lai jūs pieļautu

Iepērkoties patērētāju mērķis ir iegādāties sev nepieciešamās preces par pēc iespējas zemākām cenām un ar augstāku kvalitāti, taču tirgotāju mērķis ir panākt, ka klienti veikalā atstāj pēc iespējas vairāk savas naudas, un viņiem īpaši neinteresē, vai patērētājiem konkrētās preces vispār ir vajadzīgas. Tirgotāji izmanto dažādus trikus, lai liktu patērētājiem nopirkt vairāk, un viņiem ir vienalga, vai varat to atļauties, vai arī jums ir jāņem pikavippi heti jeb ātrais kredīts, lai nopirktu visu, ko viņi mudina jūs nopirkt. Kuras ir tipiskākās patērētāju kļūdas, kas iepriecina tirgotājus?

1. Cenu nesalīdzināšana
Tirgotāji ļoti bieži apzinās, ka viņu cenas konkrētiem produktiem vai produktu grupām ir krietni augstākas nekā konkurentiem, taču viņi vienalga pozicionē sevi kā lētāko un izdevīgāko iepirkšanās vietu. Daudzi patērētāji arī pieņem, ka konkrētais veikals, kuru viņi apmeklē, patiešām ir vislētākais, jo vienkārši nav veltījuši laiku tam, lai izpētītu, kādas ir cenas citos veikalos. Tā ir tipiska iepirkšanās kļūda, ko pieļauj ļoti daudzi patērētāji, un kas maksā dārgi. Noteikti izpētiet, kuros veikalos kuri produkti ir lētāki. Lai to izdarītu ,mūsdienās nav obligāti jāskraida apkārt pa veikaliem un jāiegaumē cenas. Pietiek ar to, ka izpētāt atlaižu bukletus. Pēc tam zināsit, kurus produktus kurā veikalā pirkt.

2. “Izdevīgo piedāvājumu” izmantošana
Tipiska kļūda, ko pieļaujam mēs visi, ir tā saucamo izdevīgo piedāvājumu un atlaižu izmantošana pat tad, ja preces nemaz nav nepieciešamas. Tas ir tieši tas, ko tirgotāji vēlas, un tieši tāds arī ir šo izdevīgo piedāvājumu mērķis – likt nopirkt jebko. Tas patiesībā ir tikai apmāns, un jūs, visticamāk, no tā nebūsit ieguvējs. Nav runa par gadījumiem, kad atlaides vai izdevīgi piedāvājumi ir precēm, kuras jums ir nepieciešamas un kuras jūs tāpat būtu pirkuši, bet gan par precēm, kuras pērkat tikai un vienīgi tāpēc, ka tām ir atlaide. Ja jums preces nav vajadzīgas par pilno cenu, jums tās nav vajadzīgas arī tad, ja tām tiek piemērotas atlaides. Netērējiet lieki savu naudu un neuzķerieties uz šādām tirgotāju viltībām.

3. Preču pirkšana vairumā
Vēl ne vienmēr ir prātīgi pirkt preces vairumā. Ļoti bieži tirgotāji piedāvā apjoma cenu jeb zemākas cenas tad, ja pērkat konkrētu daudzumu preču. No vienas puses tas tiešām var būt izdevīgi, bet tikai tādos gadījumos, ja precei ir gana ilgs lietošanas termiņš un ja jūs skaidri zināt, ka visām šīm precēm būs pielietojums. Daudzi pērk vairākas preces tikai tāpēc, ka tad tiek samazināta cena. Patērētāji cer, ka gan jau kaut kad precei atradīsies pielietojums, taču bieži vien tā nenotiek. Tad šīs preces ir nopirktas nelietderīgi un nauda ir izšķērdēta, nevis ietaupīta.

4. Spontānu pirkumu veikšana
Tirgotāji dara visu, lai pamudinātu patērētājus veikt spontānus, neapdomīgus pirkumus. Vērīgākie noteikti ir iegaumējuši dažādus trikus, ko tirgotāji piekopj, lai liktu mums nopirkt vairāk. Piemēram, pie kasēm tiek izvietoti dažādi sīkumi, jo pastāv liela iespēja, ka, stāvot rindās, pircēji sagribēs tās iegādāties. Tā paša mērķa dēļ bieži vien tiek mainīts arī vitrīnu izkārtojums, visnepieciešamākās un biežāk pirktās preces novietojot veikalu vistālākajos stūros. Pircēji ļoti bieži arī uzķeras uz šiem trikiem un pērk visu, kas gadās tiem ceļā, nemaz neapdomājot, vai tas tiešām ir nepieciešams vai nav.

5. Ātro kredītu ņemšana pirkumiem
Kad runa ir par lielāku pirkumu veikšanu, tirgotāji ļoti negrib, lai patērētājiem ir laiks apdomāties, jo tad tiks meklēts izdevīgākais piedāvājums un veikalam būs mazāks ietirgojums. Nereti cilvēki atrod kādu preci, kura ļoti iepatīkas, un ir gatavi to pirkt, bet vienīgais, kas viņus attur, ir naudas trūkums. Pēc tam gan bieži vien izrādās, ka naudas trūkums konkrētajā brīdī ir bijusi laba lieta, jo prece nemaz tik lieliska nav. Tomēr ne vienmēr patērētāji samierinās un iziet no veikala tukšām rokām. Tā kā mūsdienās brīvi ir pieejami dažādi ātrie kredīti, naudas trūkums nav šķērslis. Tirgotājiem, protams, tas ir liels ieguvums, bet patērētājiem būs jārēķinās ar procentu maksājumiem. Ņemt ātros kredītus spontānu pirkumu veikšanai noteikti nevajadzētu. Pirmkārt, pirms lielāku pirkumu veikšanas ir jāapdomājas, neatkarīgi no tā, cik piedāvājums šķiet izdevīgs, un otrkārt, ir pieejamas arī lētākas un izdevīgākas kreditēšanas iespējas, piemēram, kulutusluotto jeb patēriņa kredīts.

Patērētāju un tirgotāju vēlmes pamatā vienmēr būs ļoti atšķirīgas, jo par savu labumu jādomā ikkatram, tāpēc tirgotāji mudinās pirkt vairāk un tērēt pēc iespējas lielākas summas. Patērētājiem ir jābūt gudriem, lai pamanītu tirgotāju viltības un rīkotos savās interesēs. Vienmēr jāpatur prātā, ka iepirkšanās ir domāta, lai iegūtu preces, kas ir vajadzīgas, nevis šķērdētos ar naudu.

Reklāmraksti