Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kā uzlabot pašsajūtu aukstajā laikā?

Zvana modinātājs, tu atver acis, bet istaba joprojām ir piķa melnumā. Pulkstenis tavā viedtālrunī rāda seši un trīsdesmit minūtes, ir decembra vidus, laiks posties uz darbu. Tu esi gulējis tieši sešas stundas, kas taču pieaugušam cilvēkam ir pietiekami, tomēr ķermenis jūtas smagnējs un jūtams manāms nogurums par spīti tam, ka esi tikko pamodies. Nav brīnums, ka šāda pašsajūta veicina arī drūmas domas un nomāktību visas dienas garumā. Līdz ar to, zūd arī enerģija, kas nepieciešama dienā paredzēto uzdevumu veikšanai.

Lai arī minētais rīta cēliena apraksts varētu šķist visai depresīvs, ar šādām vai līdzīgām izjūtām gada aukstajā laikā – vēlā rudenī un ziemā – saskaras liela daļa iedzīvotāju mūsu platuma grādos. Tautā šādu stāvokli mēdz dēvēt arī par rudens vai ziemas depresiju. Ja esi saskāries ar šādu stāvokli vai raizējies par kādu no saviem tuviniekiem, noderīgi būs daži padomi, kā rūpēties par sevi, lai uzlabotos pašsajūta un veselība ziemā/rudenī nesāktu klibot.

Lai gan varētu šķist, ka tā gluži vienkārši ir tumsas ietekme uz mūsu emocijām un psiholoģisko stāvokli, izskaidrojums (un risinājums!) šāda veida nomāktībai bieži vien ir vienkāršāks – atbilde slēpjas gara saistībā ar miesu! Tieši tā, pašsajūtu krietni var uzlabot, domājot par to, kā pareizi parūpēties par savu ķermeni. Turpmāk daži padomi, kas liks tev justies labāk jau nākošnedēļ!

Glāze ūdens pirms maltītes dara brīnumus!

Šis varētu būt diezgan dzirdēts padoms, tomēr tas patiešām strādā. Izdzerot glāzi ūdens pirms maltītes tu ne tikai pasargāsi sevi no pārēšanās, bet arī parūpēsies, lai tavs kuņģis uzņemtās vielas varētu ātrāk pārstrādāt. Tas pavisam noteikti ietekmēs tavu vispārējo pašsajūtu un enerģijas līmeni arī gada tumšajos mēnešos.

Izmaini ēdienkarti!

Iesākumā sev pat nav jāuzstāda pārāk augstas prasības, pietiks pat ar mazumiņu. Saprotams, ka daudziem no mums ēdienkarte ir tālu no tādas, ko patiešām varētu saukt pat veselīgu, tādēļ visnoderīgāk būtu nevis veikt ļoti lielas, straujas ēšanas paradumu izmaiņas, bet gan sākt pamazām. Pat tad, ja dienā apēdīsi pāris augļus vai sauju mandeļu, ko pirms tam nebiji aizdomājies izdarīt, tavs ķermenis tev pateiksies un noskaņojums nemanāmi paliks arvien labāks.

Fiziskas aktivitātes ir īpaši svarīgas rudenī un ziemā!

Pašsajūta noteikti ir cieši saistīta ar simpātisko un parasimpātisko nervu sistēmu. Cilvēka pašsajūta un veselība rudenī/ziemā ir ārkārtīgi atkarīga no tā, vai tas nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm. Nav pat tik ļoti svarīgi, ar kādu sporta veidu nodarbojies – galvenais ir darboties! Bieži vien krietni labāk jutīsies arī pēc pastaigas svaigā gaisā. Ja laikapstākļi to atļauj, noteikti ir vērts aizdomāties, vai uz darbu nevarētu doties ar velosipēdu.

Izaicini sevi ik dienas!

Lai pārliecinātos, ka patiešām izturies pret savu ķermeni labi un pietiekami to izvingrini, vari ieviest sev izaicinājumu sistēmu. Varbūt katru nedēļu vari pievienot piecus kilometrus vakara skrējienam? Vai varbūt vajadzētu ik vakaru uztaisīt desmit pietupienus un divdesmit atspiešanās no grīdas? Šādi izaicinājumi var kļūt par tavas fiziskās attīstības atslēgu! Gada tumšajos mēnešos slinkums noteikti liks par sevi manīt, tomēr gandarījums un laba veselība pēc to izpildes neizpaliks! Ar izaicinājumiem tev talkā var nākt arī dažādas mobilā telefona aplikācijas. Piemēram, dažādās fitnesa aplikācijās iespējams izaicināt draugus vai sevi krāt nedēļā noskrieto kilometru vai paveikto pietupienu rekordus. Iesākumā tas varētu šķist muļķīgi tomēr šāda sāncensība attīstībai nāk tikai par labu. Tajā pat laikā jāatceras, ka sev jāuzstāda izpildāmi mērķi – ja līdz vasarai vēlies noskriet maratonu, tad nebūtu prātīgi to censties paveikt jau otrajā nedēļā!

Ļaujies saldam miegam!

Tumšais laiks prasa savu – paliekam miegaināki. Tas ir tikai dabiski, nevajadzētu domāt, ka tev kas kaiš tikai tādēļ, ka guli par pāris stundām vairāk. Miegs ir viens no visefektīvākajiem veidiem kā ķermenis atjauno sevi un stiprina imunitāti! Gada tumšajā laikā noteikti papildu uzmanību vajadzētu pievērst laika plānošanai, lai varētu pilnvērtīgi izgulēties. Nav liela labuma mocīt sevi un celties agrāk, lai pēc tam cīnītos ar koncentrēšanās spēju trūkumu un nogurumu!

Ieteikums arī izvēlēties sezonai atbilstošus vitamīnus, kas ļaus justies labāk un palīdzēs saglabāt imunitāti arī rudens/ziemas periodā.

Reklāmraksti