Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Mobilais mārketings – uzņēmumu slepenais ierocis

Mobilais mārketings ir mārketinga stratēģija, kuras mērķis ir sasniegt to auditorijas daļu, kas lieto viedtālruņus, planšetdatorus un citas mobilās ierīces. Un tas notiek ar mājas lapas, pielāgotas displeja reklāmas, sociālo mediju un dažādu aplikāciju palīdzību. Šīs stratēģijas pamatā ir arī SMS jeb īsziņu izsūtīšana uzņēmumu klientiem, jo tā ir viena no iedarbīgākajām metodēm, kā sasniegt klientus.


Dažkārt tiek izmantotas arī, piemēram, MMS ziņas, tomēr svarīgi ir nodrošināt to, ka klientam ir iespēja šo ziņu viegli pārskatīt, tādēļ MMS mūsdienās sāk izmantot arvien retāk, vairāk pievēršoties tieši SMS sūtīšanai.


Kādēļ uzņēmumi vispār izvēlas kā mārketinga rīku izmantot īsziņu sūtīšanu klientiem? Pirmkārt, mobilie telefoni mūsdienās ir praktiski ikvienam klientam, tādēļ tas ir kanāls, caur kuru ir iespējama visefektīvākā saziņa. Otrkārt, klientiem ar īsziņu palīdzību ir iespējams paziņot par dažādām uzņēmuma akcijām, produktiem, kā arī izsūtīt, piemēram, rēķinu atgādinājumus, kas ir ne tikai uzņēmuma, bet arī klienta interesēs.


Treškārt, nosūtīt īsziņu ir vienkārši, ātri un arī lēti – īsziņas reizē var tikt nosūtītas neskaitāmiem klientiem, tās neprasa lielus izdevumus, kā arī process ir automātisks, kas nozīmē to, ka katram klientam nav nepieciešams veidot individuālu ziņu, kas rezultējas arī laika ekonomijā. Tā kā bieži vien nosūtāmā informācija ir steidzama un neatliekama, SMS ir ļoti efektīvs veids, kā ātri sasniegt klientu un nodot nepieciešamo informāciju. Pareizi integrējot SMS mārketingu un e-pastu komerciju iespējams panākt izcilus pārdošanas rezultātus.


Kā mārketinga stratēģiju izvēloties mobilo mārketingu, uzņēmumam ir svarīgi saprast dažādus priekšnoteikumus – īsziņas nevajadzētu izsūtīt pārāk bieži, vislabāk to darīt līdz divām reizēm mēnesī. Tāpat uzņēmumam ir jāvienojas par stratēģiju, kā tiek iegūti klientu telefona numuri. Bieži tiek izmantota anketēšana, kad klients aizpilda pieteikuma anketu, viņam tiek prasīts telefona numurs un iespēja izvēlēties, vai uz konkrēto telefona numuru klients vēlas saņemt īsziņas, piemēram, par akcijām, atlaidēm vai arī kādu citu informatīvu pakalpojumu.


Citi stratēģiju veidi iekļauj elektronisko anketu aizpildīšanu, arī sarunu klātienē vai izmantojot telefona starpniecību. Jāatceras, ka klientam ir jādod izvēle – piekrist īsziņu saņemšanai vai nē, citādāk īsziņu nosūtīšana bez klienta piekrišanas vairs nenesīs vēlamos rezultātus, bet izraisīs tieši pretējo efektu, radot SMS spamu.


Īsziņu izsūtīšana klientiem noteikti uzlabo komunikāciju klienta un uzņēmuma starpā, bet ir nepieciešams atrast labāko pieeju mobilajam mārketingam, lai klients nejustos traucēts un būtu apmierināts.


Lai šī mārketinga stratēģija būtu pēc iespējas efektīvāka, uzņēmumam ir nepieciešams izveidot klientu datu bāzi, kurā ir pieejami klientu mobilo telefonu numuri – tas nodrošina vēl ātrāku un efektīvāku klientu sasniegšanu.


Svarīgi ir pievērst uzmanību tam, kādos laikos klientiem tiek nosūtītas īsziņas – tās nevajadzētu sūtīt agri no rītiem, kā arī vēlos vakaros, jo šajos brīžos, visticamāk, īsziņai netiks pievērsta nepieciešamā uzmanība, kā arī klientu traucēšana šajās dienas stundās var izraisīt negatīvu atbildes reakciju.


Svarīgs solis šāda mārketinga stratēģijas izvēlē ir mobilā mārketinga pakalpojuma sniedzēja atlasīšana. Uzņēmumam ir jāizvēlas uzticama platforma, kas nodrošina pašu svarīgāko etapu mobilajā mārketingā – informācijas nosūtīšanu klientiem.


Sales.lv piedāvā ar platformas “Traffic” palīdzību nosūtīt nepieciešamo informāciju lielam skaitam uzņēmuma klientu tikai dažu sekunžu laikā. Gala rezultātā uzņēmumam tiek nodrošināta veiksmīga komunikācija ar klientiem, kā arī laika gaitā šī stratēģija var nest lielāku peļņu un veicināt uzņēmuma attīstību, atpazīstamību un radīt klientu lojalitāti. Turklāt “Traffic” ir īpaši draudzīga tās lietotājam, jo uzņēmums var administrēt gan SMS, gan e-pasta kampaņas vienuviet.


Vislabāk SMS mārketings noderēs tādiem uzņēmumiem, kuriem ir daudz klientu un kuriem diezgan bieži ir nepieciešams nosūtīt svarīgu informāciju. Bet jebkurā gadījumā mobilais mārketings un tieši SMS mārketings var sniegt pozitīvu efektu ikvienam biznesam, jo tas nodrošina ar rezultātu. Un droši var teikt, ka uzņēmumu galvenais “ierocis” ir tieši šis.


Kā veiksmīgus piemērus mobilajam mārketingam var minēt apdrošināšanas kompānijas, kas izsūta atgādinājums par polišu derīguma termiņa beigām, bankas, kuras informē klientus par konta stāvokli, kredītiestādes, kas atgādina par mēneša maksājuma grafikiem. Šādos gadījumos ir grūti iedomāties iedarbīgāku stratēģiju par mobilo mārketingu.


Kā jebkuru mārketinga stratēģiju, arī mobilo mārketingu izmantojot nepareizi, ir iespējams sasniegt pretējo efektu, sākot zaudēt uzņēmuma klientus. Kā jau minēts iepriekš, sūtot īsziņas neadekvātos diennakts laikos (agros rītos un vēlos vakaros), pārsātinot tās ar lieku un nenoderīgu informāciju, sūtot tās pārāk bieži (piemēram, reizi nedēļā), nosūtot īsziņas bez klienta piekrišanas, neļaujot izvēlēties, vai klients vēlas saņemt šādu pakalpojumu, netiks sasniegts galvenais mārketinga mērķis – nodrošināt efektīvu komunikāciju starp klientu un uzņēmumu.


Skaidri zināms, ka klients nebūs apmierināts ar šādu noteikumu pārkāpšanu, tādēļ mobilais mārketings ir efektīvs tikai tādos gadījumos, ja tas tiek rūpīgi plānots, tiek izvēlēta uzticama platforma, kas nodrošina SMS nosūtīšanu lielam cilvēku skaitam, kā arī ja uzņēmums ir pārliecināts, ka tā klientu skaitam un uzņēmuma veidam šī mārketinga stratēģija ir piemērota.


Mobilajam mārketingam mūsdienās ir milzīgs potenciāls, kas, ja tiek pareizi izmantots un izprasts, nākotnē tikai arvien vairāk palīdzēs uzņēmumiem attīstīties un veidot labākas attiecības ar saviem klientiem. 

Reklāmraksti