Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Neveiksmīga situācija uz ceļa – Ko darīt?

Tiklīdz noliekam tiesības un tiekam paši pie sava (visbiežāk pirmā) auto, esam pakļauti neskaitāmi daudz dažādām riskantām un nedrošām, kā arī vienkārši nepatīkamām situācijām. Un tomēr – tas neattur no vēlmes vadīt auto. Nevajadzētu jau arī – vienkārši, jābūt gatavam reaģēt un pareizi rīkoties dažādās situācijās, lai nerastos lieki zaudējumi, uztraukumi vai vēl nepatīkamāk – avārijas un sadursmes.

Pie stūres esot jau 10 gadus, gadījies novērot ārkārtīgi daudz nestandarta situāciju, kas likušas gan sasmieties, gan bailēs nodrebēt un ilgi stāvēt pie auto, kas nobraukts ceļa malā, lai atgūtu mierīgu sirds ritmu. Tomēr, domājam, šādas situācijas zina ikviens šoferis. Arī tad, ja esi atbildīgs, gana drošs braucējs, kas ievēro likumu, nav iespējams pārzināt citus ceļu satiksmes dalībniekus, viņu prasmes un apziņas līmeni. Tāpat, kā nav iespējams kontrolēt dažādus zvērus, kas neprognozēti izskrien uz ceļa.

Viens no spilgtākajiem piemēriem, kas gan man atgadījās jau kā krietni pieredzējušam šoferim – sadursme stāvlaukumā, kas rezultējās ar zaudējumiem man, lai gan nebiju vainīgs tās izraisīšanā. Pie vainas steiga un nezināšana. Braucot jau vairākus gadus pie stūres, nekad nav izraisīta neviena avārija vai sadursme. Un arī no visām potenciālajām avārijas situācijām, kur būtu vainīgs kāds cits, ir izdevies izvairīties ar nelielu pārbīli un dūres pakratīšanu vainīgā virzienā! Šoreiz savādāk. Atpakaļgaitā lēni braucot ārā no stāvlaukuma, kāds cits šoferītis (vai nu steidzoties, vai neieskatoties, vai vienkārši paviršības pēc), arī mēģinot izbraukt atpakaļgaitā, pamanījās iebraukt mana auto priekšējā spārnā! Ne smagi, bet tā – lai atstātu bukti un atrautu no to likumīgās vietas dažas detaļas. Ceļu turpināt var, bet vienalga “sāpīgi”. Protams, pirmais – izkāpjot no mašīnas – dusmas. Nu kā tik neuzmanīgi un neskatoties var! Bet todien bija pārņēmusi steiga – gan mani, gan šoferīti, kas pamanījās izraisīt negadījumu. OCTA polise ir, jāraksta saskaņotais paziņojums vai jāsauc policija. (Īsti kā aizpildīt saskaņoto – neviens no mums nezina – nav iepriekš bijis vajadzības. Policiju saukt – laika nevienam nav. Un “skāde” jau arī nav tik liela). Puisis aizsteidzas līdz bankomātam, iespiež man saujā banknotes, atzīstot savu vainu un sakot – vairāk man nav, bet ļoti steidzos! Varbūt šoreiz iztiksim! Palūkojos uz auto, līdzīgā steigā nospriežu, ka nav jau tik traki – esam vienojušies un katrs dodamies savā virzienā. Es – ar savu sabuktēto, viņš ar savējo arī.

Tiesa, vēlāk servisā nācās samaksāt vismaz divas reizes vairāk, lai izlabotu visus bojājumus un auto atkal izskatītos kā bija. Galvenā mācība no šīs situācijas – pirmkārt, vienmēr vadāt līdzi mašīnā saskaņoto paziņojumu, Otrkārt – mājās patrenēties to pildīt – meklējot paraugus internetā, pašam izdomājot situācijas – vienkārši, lai zinātu kā, ja rodas nepieciešamība. Trešais – steigties nekad nevajag. Un ceturtkārt – paļauties uz OCTA polisi. Visticamāk, būtu atguvis visus zaudējumus par auto, ne steigā piekritis vien trešajai daļai. OCTA spēj pasargāt šoferīti (arī vainīgo, jo puisim nebūtu jāšķiras no pēdējās naudas). Ja reiz likums nosaka, ka OCTA polisei jābūt, ja tā ir – tad nebaidāmies izmantot!

OCTA apdrošināšana ir obligāta katram auto īpašniekam vai tā turētājam. Par piedalīšanos ceļu satiksmē bez apdrošināšanas polises paredzēts sods 85 līdz 114 Eiro apmērā, kā arī tiks piešķirti 2 soda punkti. Apdrošināšanas objekts ir transportlīdzekļa īpašnieka vai tiesīgā lietotāja civiltiesiskā atbildība par ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu trešajai personai.

OCTA standartlīguma iespējamie termiņi - 3, 6, 9, 12 mēneši. Polise ir derīga Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valstīs.

Reklāmraksti