Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

SMS mārketings: 7 soļi, kas palīdzēs iesākt

Laikā, kad arvien lielāka nozīme ir mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām iespējām, kas strauji attīstās, arī uzņēmumiem jādomā par arvien jaunām mārketinga aktivitātēm, kas palīdzētu sasniegt biznesa mērķus. 
Viena no iespējām ir SMS mārketings, kas klientus ļauj uzrunāt ar īsziņu starpniecību. Šo risinājumu veiksmīgi izmanto dažādu nozaru uzņēmumi visdažādāko mērķu sasniegšanai, tostarp klientu informēšanai, zīmola popularizēšanai un pārdošanas veicināšanai. 

Kādēļ SMS mārketings ir tik efektīvs?
SMS mārketinga aktivitātēm ir daudz priekšrocību:

  • Mobilais telefons mūsdienās ir teju katram, tādēļ SMS joprojām ir ērtākais un efektīvākais komunikācijas veids, kas adresātu sasniedz ar teju 100% precizitāti;
  • Šo mārketinga kanālu var izmantot dažādu mērķu sasniegšanai, piemēram, klientu informēšanai par jaunākajiem produktiem, akcijām un loterijām, atgādinājumu nosūtīšanai par vizītēm, rēķiniem un citiem finanšu darījumiem, informēšanai par pasūtījuma piegādi u.c.;
  • Izmantojot modernu SMS platformu, ziņojumus iespējams nosūtīt lielam skaitam adresātu vien dažu sekunžu laikā;
  • SMS pakalpojumi ir arī ekonomiski izdevīgāks risinājums, jo ļauj ietaupīt laiku un naudu, ko citkārt būtu jātērē, piemēram, par drukāto materiālu gatavošanu. 

SMS mārketings nav tikai īsziņu izsūtīšana vien. Efektīva mārketinga stratēģija tiek rūpīgi plānota, ņemot vērā vairākus faktorus. Kas tad nepieciešams, lai uzsāktu veiksmīgu SMS mārketinga kampaņu? Par to raksta turpinājumā. 

7 soļi, kas palīdzēs iesākt
Ja plāno izmantot šo mārketinga kanālu arī savā biznesā, Tev noderēs vairāki ieteikumi, kas palīdzēs veiksmīgi iesākt un arī sasniegt vēlamo rezultātu. 

Atbildi uz svarīgākajiem jautājumiem
Pirms stratēģijas izstrādes jāgūst atbildes uz vairākiem jautājumiem:

  • Kādā veidā plānots iegūt klientu telefona numurus;
  • Ar kādām grūtībām var nākties saskarties, īstenojot mārketinga plānu;
  • Kā un kādam nolūkam SMS ziņojumi tiks sūtīti

Kad svarīgākās atbildes gūtas, var pāriet pie tālākiem uzdevumiem.

Telefonu numuru apkopošana
Iegūt klientu telefona numurus var būt visai sarežģīts uzdevums, jo cilvēki labprātāk dod savas e-pastu adreses, nevis atklāj mobilā tālruņa numurs. Un tas ir arī saprotams, jo mobilā telefona numurs ir daudz privātāka informācija. Lai uzticētu savu telefona numuru, klientam jābūt drošam, ka viņš saņems vērtīgu un interesantu informāciju. 
Viens no veidiem, kā iegūt telefona numurus, ir izmantot reģistrācijas formu uzņēmuma interneta vietnē vai tiekoties klātienē, komunicējot ar klientu pa tālruni vai dodot iespēju abonēt jaunākās uzņēmuma ziņas.
Lai kāda būtu izvēlētā stratēģija, svarīgi saņemt klienta atļauju mobilā telefona numura izmantošanai šādā veidā un saglabāt šīs atļaujas kopiju, lai vēlāk nerastos domstarpības. 

Vadlīniju izstrādāšana
Ja vēlies, lai SMS sūtīšana nestu rezultātu:

  • Nepārcenties ar to sūtīšanu, īpaši, ja mērķis ir veicināt pārdošanu. Īsziņas vajadzētu izsūtīt ne biežāk kā vienu vai divas reizes mēnesī;
  • SMS jāsūta tikai tiem klientiem, kuri ir piekrituši informācijas saņemšanai šādā veidā;
  • Jāsūta vērtīga, mērķauditorijai piemērota informācija

Izredzes papildināt klientu datu bāzi būs lielākas, ja ievērosi šīs vadlīnijas un informēsi klientus, kādam nolūkam viņu telefona numurs tiks izmantots. 

Domā par saturu
Izstrādājot kampaņu, jādomā ne tikai par tehnisko pusi, bet arī par ziņojumu saturu. Pirmkārt, tam jābūt trāpīgam, skaidri saprotamam un uzrunājošam. Ja ziņojums sūtīts ar mērķi vedināt saņēmēju uz rīcību, tajā ieteicams iekļaut aicinājumus rīkoties, piemēram, ‘’ieskaties’’, ‘’pasūti jau tagad’’ un tml. 
Labs variants ir izmantot tādu papildiespēju kā Landing lapas, kas ļauj uzzināt plašāku informāciju par konkrēto piedāvājumu. Tas ir noderīgi, jo SMS rakstu zīmju skaits ir ierobežots, savukārt landing lapā var ievietot arī attēlus un piedāvāt veikt pasūtījumu. 
Saiti uz landing lapu jāiekļauj SMS ziņojumā, taču tai jābūt vienkārši atveramai, un tai, protams, jābūt pielāgotai skatīšanai mobilajā telefonā. 
Vēl kāda būtiska nianse, kas var veicināt pārdošanas apjomus – izmanto personalizētas uzrunas un tekstu maksimāli pielāgo konkrētā klienta interesēm. 

Izvēlies pareizo SMS sūtīšanas laiku
Ja SMS sūtīšana kalpo kā pārdošanas instruments, būtisks ir arī ziņojumu sūtīšanas laiks. Piemēram, to nevajadzētu darīt agri no rīta vai vēlu vakaros, jo pastāv risks, ka ziņojumam netiks pievērsta pienācīga uzmanība vai arī tas vispār netiks izlasīts, tāpat arī radīs negatīvu attieksmi. 

Izvēlies piemērotāko SMS sūtīšanas platformu
Mārketinga kampaņas īstenošanai un SMS sūtīšanai ieteicams izmantot kādu no speciāli tam izveidotajām platformām. Tādā veidā iespējams vienkārši izsekot kampaņas investīciju atdevei, ērti pārvaldīt klientu datu bāzi, pielāgot ziņojumus attiecīgajai mērķauditorijai un iestatīt automātisko SMS izsūtīšanu. 
Vēl viena šāda pakalpojuma priekšrocība – iespēja saņemt pieredzējušu speciālistu konsultāciju veiksmīgā kampaņas izveidē, kā arī tehnisko atbalstu. 

Sāc rīkoties
Kad klientu datu bāze ir gatava, juridiskie un tehniskie jautājumi atrisināti, un mārketinga kampaņa izstrādāta, atliek to īstenot. 

Sasniedz savus biznesa mērķus, izmantojot modernu un efektīvu risinājumu – SMS mārketingu!

Reklāmraksti