Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jānis Bergs sestdien “Rullīša” trasē Jelgavā aicina baudīt spraigas cīņas rallijkrosā

Šajā nedēļas nogalē, 18. augustā, Jelgavas “Rullīša” trasē norisināsies “Valtek Grand Prix” Latvijas rallijkrosa čempionāta piektais posms, uz kuru laipni aicina sacensību organizators Jānis Bergs. Ko gaidīt jelgavniekiem un pilsētas viesiem, un kā vērtējama rallijkrosa attīstība pēdējos gados Latvijā? Stāsta sacensību organizators.

Kādas sajūtas par to, ka šogad pirmo reizi rallijkrosa sacensības noris Latvijas čempionāta līmenī?

Pēc 15 gadu pārtraukuma rallijkrosam tik tiešām esam atjaunojuši Latvijas čempionāta statusu. Par to ir neviltots prieks gan kā organizatoriem un Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvjiem, gan kā autosporta faniem. Tas ir liels panākums gan pasākuma sponsoru piesaistē, gan, kā paši sportisti atklāj, “čempionāta statuss sacensībām piešķir citu svaru”.

Piektais posms Jelgavas atjaunotajā “Rullīša” trasē. Kā tu raksturotu trasi?

Šī sezona skrien vēja spārniem. Nedēļas izskaņā jau piektais posms Jelgavā. Ir liels prieks par to, ka “Rullīša” trases saimnieki ar katru gadu iegulda papildu līdzekļus, lai to padarītu pievilcīgāku ne tikai kartingiem un drifta sacensībām, bet arī rallijkrosam. Šī ir tā trase, kurā gribētos iegriezties biežāk nekā tikai vienu reizi sezonā, tomēr laiks ir limitēts, un ļoti priecājamies par iespēju, kas atvēlēta.

Ceturtais posms norisinājās leģendārajā Mūsas trasē, šis “Rullīša” trasē. Ar ko, pēc tavām domām, atšķiras abas trases sajūtu ziņā?

Šķiet, ka Mūsas trase tik tiešām autosporta faniem Latvijā komentārus neprasa. Trasei ir bagātīgas tradīcijas. Ja abas trases salīdzina, tad var teikt, ka Mūsas trase ir krietni platāka un piemērotāka tieši autokrosam, savukārt “Rullīša” trase pamatā ir veidota kā kartingu trase. Līdz ar to ir daudz vairāk asfalta seguma. Trase ir šaurāka, ir grūtāk izpildīt apdzīšanas manevrus. Tieši tas padara savstarpējās cīņas sīvākas. Katrai trasei ir sava specifika – esmu pārliecināts, ka sacensības “Rullīša” trasē būs spraigas!

Un kur gaidāms nākamais posms?

Nākamais un noslēdzošais Latvijas rallijkrosa čempionāta posms paredzēts 29. septembrī Ropažos, Sporta kompleksā “333”. Tur, kā ierasts, noslēgsim šī gada rallijkrosa sezonu. Jau tagad varu teikt, ka sacensības Jelgavā daudz ko izšķirs gan šī gada čempionāta sportistu individuālajās ieskaitēs, gan komandu vērtējumā.

Vai sacensībās būs kādi jauninājumi un pārsteigumi? Kam no organizatoriskā viedokļa pievērsta vislielākā uzmanība?

Arī uz šo posmu, tāpat kā uz iepriekšējiem, esam domājuši par papildus aktivitātēm, pasākumu apmeklējot vecākiem kopā ar bērniem. “Rullīša” trase skatītājiem “sarūpējusi” arī jaunas skatītāju tribīnes, cīņas trasē būs ļoti labi pārskatāmas. Sportiskā sadaļa solās būt dinamiska. Tāpat varam apsolīt, ka teritorijā varēs garšīgi iestiprināties. Netālu no tribīnēm ir arī veikparks, kur varēs izkustēties ūdens aktivitāšu piekritēji. Visā visumā solām, ka, pasākumu apmeklējot, būs iespēja pavadīt brīnišķīgu dienu.

Bauskā vispārstāvētākā bija “Lada RX” klase. Vai paredzams, ka tā būs arī Jelgavā?

“Lada RX” klase jau izsenis sevi pierādījusi kā vispopulārākā un visplašāk pārstāvētā klase. Tas ir saistīts ar salīdzinoši zemākām izmaksām sporta mašīnu uzturēšanā. Mašīnas ir tehniski ļoti līdzīgas, tāpēc ļoti svarīga ir tieši pilota meistarība. Protams, tehniskas ķibeles ir neizbēgamas, tomēr, pie normāliem apstākļiem, visu izšķir pats braucējs. Gadu garumā ir strādāts pie tehnikas – notikusi attīstība, tomēr atšķirība starp mašīnu tehniskajiem rādītājiem nav lielāka kā piecu zirgaspēku – desmit ņūtonmetru – robeža. Tāpēc sacensība šajā klasē vienmēr bijusi ļoti spraiga.

Vai paredzams, ka līdzās “Touring”, “Lada RX” un “Open RX” klasei nokomplektēsies arī “Super 1600” klase?

“Super 1600” un “Open RX” klases mūsu organizētajā čempionātā ir dārgākās, līdz ar to tās nav tik plaši pārstāvētas kā, piemēram, “Lada RX” klase. Autosports ir valsts ekonomikas spogulis. Lai gan gribētos domāt, ka mums valstī un arī rallijkrosā viss attīstās, paskatoties realitātē, ne vienmēr tas tā ir. “Super 1600” klasei ir tendence pēdējos gados attīstīties, un pašlaik izskatās, ka uz sacensību posmu Jelgavā savāksies vajadzīgais sportistu skaits.

Līdzās rallijkrosa disciplīnai redzēsim arī kroskartus. Kādā ieskaitē tos redzēsim trasē?

Jā, šosezon pie katras mazākās izdevības cenšamies rallijkrosa faniem parādīt, kas ir kroskarti jeb bagiji. Atklāšu, ka nākotnē sacensībās plānojam ieviest nacionālo bagiju klasi, jo saskatām tajā potenciālu attīstīties. Tā ir pateicīga klase gan izmaksu, gan pieejamības ziņā. Lielisks kroskartu attīstības piemērs ir Skandināvijas valstis. To pierādīja NEZ Ziemeļeiropas kroskartu čempionāts, kas norisinājās 14.–15. jūlijā Biķernieku Motorsporta festivālā Rīgā.

Vai paredzams, ka trasē būs arī ārvalstu sportisti?

Jā, kā čempionātā ierasts, būs arī ārvalstu braucēji. Cīņā iesaistās Baltijas sportisti – gan lietuvietis Kajus Samsons, gan igauņu braucēji kroskartu un salona automašīnu klasēs. Uz “Super 1600” klases starta līnijas redzēsim arī krievu sportistu Raisu Minnikhanovu.

Kādas ir kopējās autokrosa tendences Latvijā? Ja raugāmies no sportistu skaita un kopējiem sasniegumiem, vai vērojami autosporta un tieši rallijkrosa “ziedu laiki” vai to izkonkurē citas disciplīnas?

Rallijkrosa attīstība pašlaik noris pozitīvā gaisotnē, jo ar katru gadu aug dalībnieku skaits šīs disciplīnas sacensībās. Protams, gribētos, lai jauno sportistu skaits būtu vēl lielāks, nekā tas ir pašlaik. Pie tā aktīvi strādājam, un turpmāko gadu laikā nedomājam apstāties.

Kas attiecas uz mūsu pārstāvjiem uz Eiropas un pasaules rallijkrosa skatuves – tur viss notiek tā, kā tam jānotiek. Reinis Nitišs šobrīd ir līderis Eiropas ieskaitē, savukārt Jānis Baumanis “privāto komandu” konkurencē ir līderis pasaulē. Cīnīties ar lielo rūpnīcu komandām Latvijas sportistiem pašreiz ir sarežģīti. Arī Artis Baumanis Eiropas čempionātā regulāri cīnās par TOP 3 “Super 1600” klasē. Novēlam viņam šosezon piepildīt mērķi, izcīnot Eiropas čempiona titulu! Ļoti ceru, ka jau drīzumā manis minētajiem puišiem pievienosies jauni, spēcīgi braucēji, kas gatavi nest Latvijas vārdu pasaulē.

Darbojoties pie rallijkrosa attīstīšanas, nedomājam par veidiem, kā kādu citu autosporta disciplīnu izkonkurēt. Autosportā novērojama līkne, uz kuras noteiktā laika posmā zenītā ir kāda no autosporta disciplīnām. Attīstība norisinās cikliski. Pirms pāris gadu desmitiem tas bija autokross, tad – rallijs, tagad – rallijkross. Kas būs nākamais? Grūti pateikt. Paldies var teikt mūsu puišiem, kas rallijkrosa disciplīnā Latviju pārstāv Eiropā un pasaulē, radot impulsu attīstībai nacionālā līmenī.

Kādas galvenokārt ir pārstāvētās vecuma grupas rallijkrosā? Ir manāmi arī talantīgi jaunieši.

Vecuma grupas rallijkrosā kā tādas dalītas netiek. Sacensībās var piedalīties, sākot no 14 gadu vecuma. Mēs priecājamies par ikvienu jauno, entuziasma pilno sportistu, kas startē kādā no čempionāta klasēm gan nacionālā, gan Eiropas un pasaules līmenī. Pāris ļoti talantīgu, strauji progresējošu sportistu parādās ik sezonu. Daļai no viņiem ir potenciāls neapstāties pie Latvijas čempionāta ieskaites un piedalīties sacensībās arī Baltijas, Eiropas un pasaules līmenī.

Manāma ne tikai pašu sportistu, bet arī sporta komandu atpazīstamības celšana. Vai novērojama jaunu komandu rašanās vai sportisti izvēlas startēt no komandām, kas jau attīstījušās?

Ir prieks, ka Latvijas rallijkrosa čempionātā izveidojušās spēcīgas komandas, kas ar katru sacensību posmu turpina attīstīt gan savu vizuālo noformējumu, gan publisko tēlu jeb atpazīstamību kopumā. Gan “MKM Motorsport”, “Tehnical ART RX”, “Rencēnu Autoklubs”, gan citas komandas domā par to, kā attīstīties. Esmu pārliecināts, ka, startējot no labas komandas, arī individuālu rezultātu augšupeja neizpaliks.

Jāatceras, ka pats braucējs nevar visu izdarīt viens pats, ir vajadzīga komanda. Startējot komandā vairākiem braucējiem, veiklāk un efektīvāk var rast piemērotākos regulējumus, salīdzināt datus. Tas viss ir attīstības sākumā, un esmu pārliecināts, ka jau nākamajā gadā komandas būs vēl spēcīgākas.

Vai nākamgad paredzēts organizēt Latvijas rallijkrosa čempionātu?

Latvijas rallijkrosa čempionāts ir uz palikšanu! Organizēsim gan nākamgad, gan tālākā nākotnē.

Vai no finansiālā viedokļa ir iegūts nepieciešamais atbalsts sacensību pilnvērtīgai organizēšanai?

Ar vajadzīgā atbalsta gūšanu ar katru posmu paliek arvien vieglāk. Rallijkrosa kausi – un šogad čempionāts – kļuvuši daudz atpazīstamāki. Arī potenciālajiem atbalstītājiem ir lielāka interese ar mums sadarboties. Protams, to varētu būt vairāk, tomēr esam apmierināti ar situāciju un gatavi jau tuvākajā nākotnē piesaistīt jaunus atbalstītājus, sponsorus un labvēļus, kas arī vēlas redzēt to pašu, ko mēs – rallijkrosa attīstību Latvijā.

Vēlos teikt lielu paldies šī posma atbalstītājiem – Jelgavas puses uzņēmumam “Valtek”, Jelgavas novada pašvaldībai, Jelgavas Sporta servisa centram un citiem, bez kuru atbalsta un labvēlības šis posms nebūtu iespējams.

Vēlos visus laipni aicināt sestdien, 18. augustā, pulksten 11 būt atjaunotās “Rullīša” trases tribīnēs un sekot līdzi pirmspēdējā Latvijas rallijkrosa čempionāta posma spraigajām cīņām!

Publicitātes foto

Pievieno komentāru

Citas ziņas