Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Asfalts – pusei no Jelgavas ielām (FOTO) 16

Pilsētas ielu tīkls veido tās telpisko vidi un nodrošina satiksmi. Jelgava ir Zemgales lielākā pilsēta un atrodas Latvijas centrālajā daļā. Jelgavā krustojas sešas automaģistrāles un pieci dzelzceļa virzieni. Par to, lai tiktu noasfaltēta viņu iela, pārmaiņus ik pa laikam cīnās dažādu ielu iedzīvotāji – gan tuvāk centram, gan tālāk no tā dzīvojoši. 
Par ielu uzturēšanu, remonta un izbūves darbu pārvaldīšanu Jelgavā ir atbildīga pašvaldības iestāde “Pilsētsaimniecība”. Kā liecina tās informācija, Jelgavā ir 366 ielas 270 kilometru garumā un 123,68 kilometri no tām ir ar asfaltbetona segumu, kas ir vien 46 procenti no pilsētas ielu kopgaruma. 51 procents ceļu ir neasfaltēti – pārsvarā ielas klāj grants, trīs procenti ielu ir ar bruģakmens segumu vai skaitās bez seguma. 
Lai noskaidrotu jaunākos datus par ielu segumu Jelgavā, “Ziņas” “Pilsētsaimniecībā”  guva apstiprinājumu, ka pašlaik Jelgavā patiešām ir 51 procents neasfaltētu brauktuvju, kas nozīmē, ka asfaltbetona klājums ir mazāk nekā pusei.

Visu rakstu lasiet 15.augusta “Zemgales Ziņās”

Foto: Eva Pričiņa

Pievieno komentāru

Komentāri 16

Lauciniekiem

*Asfaltbetons (dažreiz sauc par asfaltu) ir būvmateriāls, asfalta java ar šķembu, grants un oļu pildvielu. Lieto galvenokārt autoceļu, pagalmu, ielu, tiltu segumos, kā arī rūpniecisko ēku grīdām un jumtiem. Asfaltu pagatavo izžāvētu, sakarsētu pildvielu sajaucot ar asfalta pulveri un bitumu. Maisot karsē līdz 175-180 °C. Izklāj un noveltņo karstu masu, tādēļ asfaltbetonu ražo tuvu patēriņa vietai. Eksistē divas asfaltbetona sagatavošanas metodes:
Karstā metode - saistviela ir izkausēts naftas piķis, šādu asfaltbetonu iestrādā karstu. Šī ir izplatītākā metode. Šāds asfalts ir lētāks un izturīgāks kā ar auksto metodi
Aukstā metode - saistviela ir piķa emulsija vai šķīdums kādā organiskajā šķīdinātājā. Šī metode nav tik darbietilpīga, jo šķīdinātāja iztvaikošana notiek lēnāk kā atdzišana. Mūsdienās šo metodi lieto maz.

pirms mēneša, 2019.08.15 10:28

Hmm

Kāds var paskaidrot, kas tā par debīlu praksi ceļiniekiem (Loka maģistrāle u.c.) uzbērt remontējamajam ceļam pagaidus joslai lielizmēra šķembu un akmeņu kaudzi, pa kurieni, burtiski neplēšot riepas, par piekari nemaz nerunājot, nav iespējams normāli pabraukt? Kaut ko smalkāku nav iespējams uzbērt, kamēr remontē otru ceļa pusi? Naudas nepietiek, dziļš pofigisms no ceļinieku puses, kaut kas cits?

pirms mēneša, 2019.08.15 10:53

Vimpis

Tie nav cełinieki bet gan reāli p!darasi kas tur strādā/nestrādā!

pirms mēneša, 2019.08.15 11:13

qqq

Man jau liekas ka tās šķembas ir rupjais slānis pamatam.... ja nepatīk tad nebrauc pa turieni! Visi vnm par kaut ko pārmet... Pagaidi un pacieties laiciņu un būs jauns ceļš... ar remonta darbiem ir jāreiķinās kad būs šada situācija

pirms mēneša, 2019.08.16 08:02

to qqq

Ja būtu iespējams apbraukt, tad neviens tur nebrauktu... pie Ksenukai vispār nesaprotams kā piebraukt, jāatstāj auto RAF RIMi stāvvietā. Tik daudz jau var saprast, ka tas būs jaunais segums, bet par cilvēkiem, kas tur brauc, nav jādomā? Nu un kas, ja būs nedaudz lielāki tēriņi, ja izveidos pagaidus mīkstāku segumu, toties netiks lauztas mašīnas, kas pa to ceļu ir SPIESTAS pārvietoties. Kaut kā neliekas, ka civilizētās ārzemēs, mēnešiem ilgi, tādi kurmja rakumi ceļa remonta laikā būtu kā šeit. Smagajai tehnikai jau protams nekas, bet vajag domāt plašāk, nevis tikai ar šaurpierīšu redzējumu.

pirms mēneša, 2019.08.16 17:28

zinātājs

Pilsētsaimniecība izdod Tehniskos noteikumus, kur cita starpā var likt organizēt satiskmi remontu laikā. Bet Būvvaldei un pašai Pilsētsaimniecībai šīs prasības jākontrolē, nevis tikai jāizvirza. Tā ir, ka būvvalde neko nedara un tikai konsultē, ko darīt nelikumīgas būvniecības gadījumā un kā jautājumu noklisināt, novilkt.

pirms 28 dienām, 2019.08.19 14:53

mhh

Tad jau pilsēta grantij ne izaugsmei? Bet no otras puses, tūrists tak nebraukā pa mazajām ielām. Lielās noasfaltētas un šis domā, kāds labs saimnieks pilsētā. A tie kas uz grantenēm dzīvo, viņu viedoklis neinteresē, jo tāpat nobalsos par zzs vai vispār neiet balsot.

pirms mēneša, 2019.08.15 12:01

no Asteru ielas

Savulaik mums bija bedraina, klusa sānieliņa. Zinājām, ka jābrauc lēni un uzmanīgi. Visādi caurbraucēji izvēlējās lielās ielas, rajonā valdīja relatīvs klusums un bija, kur noparkot auto
Tad mūsu ieliņu salaboja. Asteru iela uz brīdi kļuva par neoficiālo apvedceļu Lielās ielas remonta laikā. Ielas malās uzlika apstāšanās aizlieguma zīmes, kuras pēc Lielās ielas remonta pabeigšanas tā arī nenovāca. Gludo asfalto drīz vien atklāja bembisti, audisti, motociklisti un sīkie mērkaķēni ar ķīniešu pļerdakiem, un pamazām vien iela kļuva par tranzītielu, jo braucot nevis pa Lielo ielu, bet gan Asteru ielu, var ietaupīt kādu tējkaroti benzīna.
Tā kā palieciet vien, mīļie pilsētas nomaļu iedzīvotāji, pie savām grantainajām, nelīdzenajām ielām - asfalts jums neko labu nedos, jo nekad nevar zināt, vai jūsu ieliņa nekļūs par neoficiālu īsceļu starp divam maģistrālām ielām vai vietējo motorizēto stulbeņu treniņpoligonu.

pirms mēneša, 2019.08.15 12:17

Diemžel

Jelgava nav domāta braukāšanai ar kabrioletu. Esmu pats par to pārliecinājies. Pēc katras braukšanas pilna mute ar smiltīm.

pirms mēneša, 2019.08.15 12:42

jelgavniece

Braukšanas laikā jātur mute ciet, smiltis ies garām.

pirms mēneša, 2019.08.15 15:44

Šausmas!

Bet vistrakākais putekļaino grants ceļu pārpilnajā Jelgavā, kas citur, pieņemu, vairs neeksistē, ir atputekļotājs- greiders- atputekļotājs-greiders......

pirms mēneša, 2019.08.15 16:20

@

Tad jāparēķina, cik gadi pagājuši pēc karu postažas, lai uzzinātu, cik vēl paies, līdz visu nodokļu maksātāju apdzīvoto rajonu ielas tiks noasfaltētas.

pirms mēneša, 2019.08.15 16:29

Nu Ko

Vidus iela ar ir šausmīga un pretim iebrauktuvei uz ACDC ir izveidojies reāls tramplīns, iela aizaugusi ar krūmiem uz kokiem....nu neviens nekam līdzi neseko un NEKOPJ. Tikai saņem algu

pirms mēneša, 2019.08.15 16:58

Politika

Visādas te herņas notiek nahrena Jums laiku tērēt uz debiliem komentiem, kuri Jums un Valdībai neko nemainīs? Valdībai nospļauties par tautu! Tikai kā dabūt naudu maķelī!

pirms mēneša, 2019.08.16 21:10

puse

Protams, ka pusielām. Pusei no Bērzu ceļa, pusei no Zaļās ielas, pusei no Vecā ceļa, utt. Tiešām tik grūti noasfaltēt visu ielu, ja savesti materiāli, tehnika?! Vieglāk vest atpakaļ, nez uz kurieni materiālus, nekā noasfaltēt VISU ielu, lai nez kad atkal to pašu atkārtotu ar pārpalikušo ielu?!

pirms 29 dienām, 2019.08.17 16:49

eks peks feks

Vai tad sunīšiem vairs nebūs kur kārtoties, ja visus gājēju celiņus grib noasfaltēt? Mums ir pieklājīgi sunīšu saimnieki, jo viņu mīluļi kakā tikai pie māju sētām. Jelgavā nu gan ir progresu mīloši cilvēki, tikai par KĀDU un KĀ NAUDU? ES fondus atkal vajag pievilkt? Pievelk un tad terorizē pilsētniekus un valsti ar jaunu nodokļu nastu vai dūmu detektoriem katrā mājā un ko vēl neizgudros? Kura dāma tad jālaiž nu būs uz
Saeimu un jānomazgā balta kā Sniegbaltīte?

pirms 28 dienām, 2019.08.19 08:01

Vietējās ziņas