Autotransporta direkcija plāno palielināt kontroļu skaitu autobusos arī šogad 9

2017. gadā Autotransporta direkcija veikusi 1355 pārbaudes reģionālo maršrutu autobusos, kas ir par 16 procentiem vairāk, salīdzinot ar 2016. gadu, informē VSIA “Autotransporta direkcija” pārstāve Zane Plone. Savukārt, salīdzinot ar 2015. gadu, kontroļu apjoms pieaudzis pat par vairāk nekā simt procentiem. Pārkāpumi tika konstatēti aptuveni 16 procentos gadījumu, un izplatītākie bija biļešu tirdzniecības pārkāpumi, piemēram, biļetes neizsniegšana pasažierim. Pārvadātājiem, kuriem tika konstatēti pārkāpumi, tika piemērots līgumsods. Kontroļu apjomu Autotransporta direkcija plānojusi palielināt arī šogad.

Pērn Autotransporta direkcija palielināja kontroles apjomu, un to skaitu plānots palielināt arī šogad. Pērn kopumā tika konstatēti 213 pārkāpumu gadījumi – autobusā atradās pasažieri bez braucienam derīgas biļetes; pieturvieta, kas norādīta biļetē, neatbilda tai, ko autobusa vadītājam nosaucis pasažieris, norādot sava brauciena galamērķi; pasažierim, kurš samaksājis par braucienu, nepamatoti izsniegta nulles vērtības biļete. Tāpat tika konstatēts, ka atsevišķi pārvadātāji nav izpildījuši reisus, nav uzstādījuši kustības sarakstus pieturvietās, kā arī nevarēja uzrādīt dokumentus, kuriem brauciena laikā bija jāatrodas autobusā, piemēram, licences kartīti vai apliecinājumu. Par konstatētajiem pārkāpumiem Autotransporta direkcija piemērojusi pārvadātājiem līgumsodu.

“Mēs regulāri atgādinām to, cik svarīgi ir prasīt autobusa vadītājam biļeti un saglabāt to līdz brauciena beigām, jo, pirmkārt, tā pasažieris pasargā pats sevi, izvairoties no naudas soda pat 20 eiro apmērā, ko var saņemt, braucot bez biļetes; otrkārt, ikviena izsniegtā biļete uzrāda katra reisa pieprasījumu. Šobrīd reģionālā maršrutu tīkla samazināšanas kontekstā iedzīvotājiem, braucot ar autobusu un paņemot biļeti, ir iespēja parādīt, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi konkrētā reisā ir nepieciešami un pieprasīti. Nereti saņemam vēstules ar iedzīvotāju parakstiem un norādēm, ka konkrēts reiss ir vajadzīgs, bet diemžēl tie, kuri parakstās, sabiedrisko transportu, kā rāda statistika, paši izmanto reti. Tādēļ vēlējos atgādināt, ka veids, kā norādīt uz autobusu pārvadājumu nepieciešamību, ir sabiedriskā transporta izmantošana un biļetes paņemšana,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Šobrīd jau vairākos novados sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek nodrošināti ar transportlīdzekļiem, kuros ierīkota videonovērošana, kas fiksē autobusa vadītāja sēdvietu. Plānots, ka turpmākajos konkursos tā tiks noteikta kā obligāta prasība, lai būtiski samazinātu biļešu tirdzniecības pārkāpumus.

Ņemot vērā, ka ikviena maršruta un reisa pieprasījums tiek vērtēts pēc izsniegto biļešu skaita, Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus būt atbildīgiem un ņemt biļetes par braucienu sabiedriskajā transportā. Tāpat pasažieri tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt izsniegtajā biļetē norādīto informāciju par gala pieturvietu. Ja pasažieri konstatē gadījumus, kad autovadītājs nav rīkojies godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, pasažieri aicināti par to informēt, rakstot uz e-pasta adresi info@atd.lv, sociālajos tīklos Twitter un Facebook vai zvanot pa tālruni 67280485.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.


Foto: atd.lv

Pievieno komentāru

Komentāri 9

wow

Jēga tam visam? 16% ir pārspīlēts skaitlis. Pēdējos 10 gados personiski neesmu sastapies ar nevienu gadījumu, kad vadītājs negrib dot biļeti.

pirms 10 dienām, 2018.02.12 14:13

biļete

Autotransporta direkcijai izdevīgi "uzspūst" šo procentu....Darbinieku vairāk (paziņu un radu) kļūs par kontrolieriem :)

pirms 10 dienām, 2018.02.12 14:48

...

Viens riktīgs menedžments! Visi strādā!!!!

pirms 10 dienām, 2018.02.12 14:55

Resnais

braucot pa Staļģenes bedrēm šoferim notrīcēja roka un viņš izsita nulles biļeti.

pirms 9 dienām, 2018.02.13 00:26

JAP pasažiere

Kā iespējams Jelgavas autobusā paiet garām šoferim nenopērkot biļeti?! Cits jautājums - vajadzētu vairāk reklamēt, ieteikt e-karšu iegādi tiem, kas regulāri izmanto sabiedrisko transportu, lai nav jākavē laiks kamēr ar bankas norēķinu karti pieslēdzas bankai un dabū biļeti. Kad varēs e-kartes papildināt caur internetbanku? Kur tas redzēts , ka lai NĪP norēķinu punktos papildinātu e-karti tas jādara skaidrā naudā! Kur paliek tehnoloģiju piedāvātās iespējas?!

pirms 9 dienām, 2018.02.13 09:28

v

Visam piekrītu. Zelta vārdi. Īstenībā atkristu visas tās banku kartes, ja būtu pirmais tas japa e-talons. Nebūtu lieki jābaro banku resnvēderus.

pirms 9 dienām, 2018.02.13 17:36

Vietējā

Man bija, bet nokavēju papildināt, tā es uzdāvināju savu neizmantoto braucienu naudu JAP. Vairāk nepapildināšu, ja nevar papildināt caur internetbanku. Braukšu ar bankas karti un nekaunēšos, ka aizkavēju pārējos. NE JAU ES IZDOMĀJU ŠĀDU KĀRTĪBU. Un kur palika mēnešbiļetes? Citās Latvijas pilsētās tās eksistē, arī 1 brauciens ir lētāks nekā Jelgavā. Jelgavā visdārgākās izmaksas!!!!

pirms 8 dienām, 2018.02.14 12:08

Cukurs

Autotransporta direkcijā auditu, lauķi pilnīgi izlaidušies pilsētā.

pirms 9 dienām, 2018.02.13 12:07

vietējai

Kā var nokavēt papildināt e-karti? Papildiniet, kad vajag! un uzdāvināt naudu var tikai tad, ja 6mēnešus ar sabiedrisko transportu nebrauc. Mani vienkārši kaitina tie ļaudis, kuri katru dienu brauc ar autobusu un nevīžo nopirkt e-karti. Pārējie gaida lietū, vējā, kamēr notiek savienošanās ar banku un izdabū biļeti, līdz var iekāpt autobusā. Pie tam regulāriem braucējiem ar e-karti braukšana iznāk lētāk!

pirms 8 dienām, 2018.02.14 13:11

Vietējās ziņas