Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Dienas» eksperiments: Veicot 8,8 km ceļu cauri Jelgavai, ceļā jāsastop 21 luksofors 39

Katrs rīdzinieks, kurš brīvdienās nolēmis apmeklēt Tērvetes dabas parku, vasarās dzīvo lauku mājās Dobeles rajonā vai jebkura cita iemesla dēļ savā automašīnā šķērsojis Jelgavu, būs sastapies ar dāsni izvietotajiem luksoforiem un pārdomājis pilsētas satiksmes organizāciju. Neapšaubot drošības nozīmi, rodas jautājums par to, cik šie drošības pasākumi ir racionāli, pamatoti un cik ļoti tie traucē vienlaidus transporta kustību. Lai noskaidrotu, cik lielas neērtības Jelgavas luksofori sagādā autobraucējiem, «Diena» apbruņojās ar hronometru un devās eksperimentā.

Iebraucām Jelgavā ap pulksten 19 no Ozolnieku puses. Pirmais luksofors mūs sagaida dažu sekunžu braucienā no pilsētas robežas, tas ir mirgojošs un neliek apstāties. Vēl pēc pusminūtes esam pie Loka maģistrāles. Šeit sagaida otrais luksofors, tas rāda sarkano gaismu, tiesa, jāstāv tikai astoņas sekundes, un tad aptuveni 10 sakrājušos auto bariņš turpina ceļu pilsētas centra virzienā.Nākamais luksofors - Rīgas ielas krustojums ar Pērnavas ielu - arī veiksmīgi iededzis zaļo gaismu, vēl pēc desmit sekundēm nonākam pie Strazdu ielas luksofora, kas arī ļauj braukt neapstājoties. Vēlāk piebraucām pavērot šī luksofora darbību, jo nešķita, ka šī mazā ieliņa būtu ar tik intensīvu satiksmi, ka jāaptur mašīnu plūsma Rīgas ielā. Zaļā gaisma dega pusotru minūti, bet sarkanā - pusminūti, tiesa, tikai pie trešā «sarkanā» Rīgas ielu šķērsoja velosipēdists, divi iepriekšējie nevienam nebija vajadzīgi. Kādēļ tad jāaptur autoplūsma galvenajā - Jelgavas ielā un vai nav kādi citi risinājumi, netapa skaidrs. Tirdzniecības centru Valdeka rūpīgi sargā divi luksofori. Pirmais luksofors rādīja zaļu gaismu, bet otrs - sarkanu, un šeit mēs stāvējām aptuveni minūti. Drīz esam pie Kalnciema ceļa, tur stāvam 35 sekundes, turpinām ceļu, veiksmīgi šķērsojam krustojumu ar Brīvības bulvāri, kur nu jau astotais sastaptais luksofors rāda zaļo gaismu, pārbraucam pāri Driksas upei un šķērsojam krustojumu ar Čakstes bulvāri, kur arī luksofora gaismas signāli ļauj braukt. Arī šo luksoforu mēs vēlāk papētījām pamatīgāk. Sarkanā gaisma tajā deg pusminūti, bet zaļā - pusotru. Taču, tā kā Pasta salas pusē notiek vērienīgi remontdarbi, satiksme Čakstes bulvārī ir neliela. Triju «sarkano» laikā krustojumu šķērsoja 5-6 gājēji un daži velosipēdisti. No rīta gan satiksme ir intensīvāka un arī automašīnu apjoms, ko šis «sarkanais» aptur, ir ievērojami lielāks.Aiz Driksas šķērsojam krustojumu ar Akadēmijas ielu, kur luksofors lūdz mūs uzkavēties 20 sekundes, tālāk pie Katoļu ielas sastapto luksoforu gājēji nav iedarbinājuši, bet pie Pasta ielas mēs stāvam 40 sekundes. Mātera ielas krustojuma nu jau 13. luksofors vēlīgi ļauj braukt, arī luksofors pie Annas baznīcas mūs neaptur, bet pie krustojuma ar Krišjāņa Barona ielu uzkavējamies 20 sekundes. Nākamais luksofors mūs sagaida pie lielveikala Iki, kur stāvam 15 sekundes, pie Dobeles šosejas krustojuma ar Lielo ielu arī apstājamies uz 10 sekundēm, arī krustojumā ar Satiksmes ielu stāvam 40 sekundes. Pie Rūpniecības ielas esam spiesti apstāties uz 20 sekundēm, bet nākamie luksofori pie 4. un 5. līnijas draudzīgi rāda zaļo gaismu. Vēl nepilna minūte ceļā, šķērsojam 6. līniju, un tad jau klāt arī ir tilts pār Svētes upi un Jelgavas robeža. Ceļā pavadītas 14 minūtes 40 sekundes, veikti 8,8 kilometri un sastapts 21 luksofors, pie kuriem stāvētas gandrīz četrarpus minūtes jeb apmēram trešā daļa no kopējā laika, nerēķinot ieskriešanās un bremzēšanas kavējumus. Ja aprēķina vidējo luksoforu blīvumu, katros 400 metros braucēju sagaida vidēji viens luksofors, tiesa, pilsētas centrā tie ir «sastādīti» blīvāk, kas saprotami. Intereses pēc nobraucam arī atpakaļceļu līdz Jelgavas robežai Ozolnieku virzienā. Attālums tas pats, ceļā pavadītais laiks, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus - 13 minūtes un 50 sekundes.Ķerot zaļo vilniZaļais vilnis ir manāms tikai centrālajā ielā. Lai to pārbaudītu, atgriezāmies uz Kalnciema ceļa, apgriezām mašīnu un šķērsojām Rīgas ielu, apstājoties pie luksofora sarkanā signāla. Jau pēc dažiem desmitiem metru aiz «Statoil» benzīntanka ir krustojums ar Brīvības bulvāri, kur arī jāapstājas pie sarkanā. Braucam atpakaļ uz centru pāri Lielupei un Driksai, tur apgriežamies, braucam atpakaļ un apstājamies pie sarkanā signāla Rīgas un Brīvības bulvāra krustojumā, tad griežam pa labi uz Brīvības bulvāri un braucam līdz Garozas ielai. Atkal sarkans. Zaļo vilni neizdevās noķert arī citās ielās, piemēram, Rūpniecības ielā.Jelgavas Domes priekšsēdētāja vietnieks Vilis Ļevčenoks «Dienai» paskaidroja, ka Lielajā ielā starp Čakstes bulvāri un Dambja ielu zaļais vilnis darbojas jau no 2005. gada, tomēr rekonstrukcijas dēļ tas ir daļēji «nojaukts». Tiekot strādāts pie zaļā viļņa izveidošanas arī starp Pērnavas ielu un Kalnciema ceļu. Dobeles šosejas rekonstrukcijas laikā krustojumos ar 4. un 5. līniju uzstādīti luksofori ar transportlīdzekļu fiksēšanas un uzskaites detektoriem, un šāda sistēma tiek veidota arī Raiņa un Lielajā ielā. V. Ļevčonoks norādīja, ka luksoforu darbība tiek regulēta arī pēc diennakts stundas, atšķirīgas ir signālplānu programmas rīta un vakara stundās, bet naktīs 27 luksofori darbojas mirgojošā dzeltenā režīmā. Domes amatpersona arī uzsvēra, ka transporta plūsma Lielajā ielā ir ārkārtīgi augsta, taču pilsētas iedzīvotāju interesēs nav pārvērst centrālo ielu par tranzīta maģistrāli, sadalot pilsētu divās daļās.

Pievieno komentāru

Komentāri 39

Zinātājs

Es varu ļoti labi saprast Jūsu sašutumu.
Par to jau esmu vairākreiz forumos runājis, bet škiet ka, ja nav "piecūkots" ar pārmetumiem, komentārus neviens nelasa!!!
1.
Nesaprotu kapēc visu bāž vienā maisā? Kāds sakars Domei, apkalpotājiem un vēl te kaut kam.. ar luksoforu darbību. Tas izklausās pēc tā paša, ka " banka vainīga, ka tiesu izpildītājs noņem Jums īpašumu, par Jūsu neveiktiem komunāliem maksājumiem." Nedz Dome viņus projektēja, nedz apkalpotājs uz savu galvu var ko mainīt!!!
2.
Ar priekšlikumiem griesties JPPA "Pilsētsaimniecībā",vai POIC kartē! Komentārus variet bārstīt forumos cik gribat - tā ir "apsaukāšanās no attāluma". Tas ir tāpat kā sava starpā "zākāt" valdību, bet streikot neiet. Iesniedziet OFFICĀLU problēmu vai tas risinājumu!!! Silti iesaku vispirms gan iepazīties vismaz ar reglamentējošiem standartiem
3.
Es saprotu, ka luksoforu pa daudz, ja grib braukt "pa taisno". Gribat ātri "joņot" cauri pilsētai, kā pa automaģistrāli, tad izmantojiet apvedceļus!!!
Vislaik pieminat Rīgu. Vai tad Rīgas centrs ir domāts maģistrāliem braucējiem??? Diemžel Jelgavas centram iet cauri maģistrāle. Pat Rīgas cetrā ir katrā kvartāla robežās luksofors!! Jelgavas kvartāls ir daudz mazaks.
4.
Luksofora objekti ir jāizbūvē pēc PROJEKTA! Lielāko daļu katrs objekts projektēts, nerēķinoties ar blakus esošiem objektiem.
5.
Par luksoforu darbību. Rīgas ielā NAV "zaļā viļņa"!!. Tur var dabūt patlaban tikai nosacīti vienā virzienā, ja Sinhronizē pulksteņus!!! (tur tas nav patlaban iespējams!!). Rīgas ielas krustojumos ir vecā tipa (lētie) kontrolieri. Ko tajos esi ierakstījis, tas tur dzīvo, bez iespējām pamainīt!!
6. Dobeles šosejai ir minimālas signālplāna nobīdes iespējas. Bet diemžēl tas notiet uz "tausti", jo trūkst dokmentācija. Regulārie braucēji ir pamanījuši, ka ik pa laikam satikmi mēģina optimizēt.
Optimizācija nenotiek uzreiz, jo tur vajag lielus līdzekļus, bet sekas ilgstošas. Jums jau tā liekas, ka tur pa daudz liek!
7. Lielo ielu arī ir izdevies mazliet optimizēt, bet tur nu diemžēl paši braucēji vairāk taisa "ziepes", Kam domāts dzeltenais signājs pirms zaļā signāla??? Jelgavā ir īss braukšanas cikls, tikai tāpēc, lai varētu uz Lielās ielas dabūt "zaļo vilni".
Ko līdz Jums, ka varat braukt Pasta vai Mātera krustojumā, kad brauc pretējais virziens, pie nākamā krustojuma, tāpat būs jāstāv! Vai, tad Rīgā Jums centrā ļauts nogriesties pa kreisi??? Būsiet ar mieru, lai nogriestos pa kreisi, braukt apļa ceļus???
8.
Optimizācija nenotiek uzreiz, jo tur vajag lielus līdzekļus, bet sekas ilgstošas. Jums jau tā liekas, ka tur pa daudz liek līdzekļus!
Tas būtu, kā pirmā izlaiduma telvizoram, kas raidīja no parastās antenas pateikt, lai darbojas no interneta!!!

pirms 6 gadiem, 2012.06.03 06:47

hmm...

Ja tā parēķina, tad 14 minūtes nav nemaz daudz!

pirms 6 gadiem, 2012.06.02 13:45

suķis

Jelgavas bezjēdzīgā luksoforizācija ir ciniska ZZS un , personīgi , Rāviņa ņirgāšanās par autobraucējiem , kuri spiesti stāvēt tukšos krustojumos pie sarkanās gaismas

pirms 6 gadiem, 2012.06.01 15:37

aķsts

Luksoforu un ceļa zīmju skaits ir tik liels ļoti vienkāršu iemeslu dēļ
1. Luksoforu un ceļa zīmju uzstādīšana notiek par Eiropas naudu
2. Pilsētas domē un SIGNUM firmā , kas izgatavo zīmes un uzstāda luksoforus strādā visi bijušie PSKP čomaki - Rāviņš , Upenieks , Ļevčonoks u.t.t.
3. No Eiropas naudas parasti Jelgavā " nobirst " 20%
4. Jo vairāk zīmju un luksoforu un jo tie ir dārgāki , jo vairāk " nobirst "
5. Visai šai zīmju un luksoforu saimniecībai ar satiksmes regulēšanu nav nekāda sakara , jo pilsētā neviens nekad nav pētījis satiksmes intensitāti un plūsmas . Nav domē neviena speciālista šajos jautājumos. Parasti visu šo biznesu vada Ļevčonoks - kā tas pasaka , tā arī dara un dala

pirms 6 gadiem, 2012.06.01 15:33

to "un"

Bet padomā, kāpēc tev šī šķiet "dullu braucēju" pilsēta? Varbūt tieši šo luksoforu dēļ viņi arī ir dulli, jo cenšas paspēt?
Piekrītu "braucējam": "kur tad visbiežāk dzirdam par negadījumiem? Lielā-Pasta, Lielā-Mātera. Bet tur virsur jau sen ir luksofori. Tātad tie vēl nedod drošību, un varbūt ja līdz cenmtram to luksoforu būtu mazāk, šofera psihe būtu mierīgāka, un viņš būtu pacietīgāks centrā... n-tie luksofori nokaitina šoferi, viņš kļūst nepacietīgs un sāk sacīkstes, lai paspētu pie nākamā."

pirms 6 gadiem, 2012.06.01 08:21

luksis

Lai dzīvo luksoforu galvaspilsēta Jelgava !!!Vai esat braukuši krustojumā no Mātera uz Lielo ielu..?Tas ir kronis visam zaļā gaisma dega apm.8 sek.pirmie divi autiņi godīgi palaida gājēus un izspruka pa dzelteno,tad vēl četras mašīnas jau pa sarkano..a ko darīt...!Starp citu: kaut kas ir mainījies:pēdējās pāris nedēļās šis krusts deg ilgāk..mērijis neesmu,bet tā šķiet

pirms 6 gadiem, 2012.06.01 01:53

zmuris

man ir variants kā organizēt pasta un lielas ielas luksaforu darbību, tikai kur man versties ar ideju?

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 21:40

Zïmes

Labāk būtu, intereses pēc, saskaitījuši ceļas zīmes. Pēc katriem uzlabošanas darbiem to paliek arvien vairāk. Man jau nav žēl, ka uzņēmējs uz to labi nopelna, bet žēl par to kā nodokļu maksātāju nauda tiek izlietota.,,

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:46

to nu gan

Atradis ar ko lepoties - ar pārspīlētu luksoforu skaitu!!! :DDDDDDDDDDDDDDD
Vispār jau routeros, treiseros, GPS vai Googlē pat tērvetnieks var izpētīt Rīgas tīklu :)))

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:38

un

šī ir 'dullu' braucēju pilsēta acīm redzot - jo, ja jau izvietojot tikai gājēju pāreju bez bojā gājušajiem neiztikt, luksoforam ir jābūt! Es par luksoforiem kaut uz katra stūra! Šī ir PILSĒTA nevis MAĢISTRĀLE!!!!!

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:36

braucējs

piekrītu, ka ir divējāds skatījums - drošība un ērtības... bet tomēr es ļoti šaubos, vai ar daudzāk luksoforiem ir drošāk. man kaut kā liekas, ka tad netiek ņemts vērā "cilvēciskais faktores" (domāšana, uzvedība)... kad n-tie luksofori nokaitina šoferi, viņš kļūst nepacietīgs un sāk sacīkstes, lai paspētu pie nākamā. un kaut kā izskatās, ka tieši tā arī ir. kur tad visbiežāk dzirdam par negadījumiem? Lielā-Pasta, Lielā-Mātera. Bet tur virsur jau sen ir luksofori. Tātad tie vēl nedod drošību, un varbūt ja līdz cenmtram to luksoforu būtu mazāk, šofera psihe būtu mierīgāka, un viņš būtu pacietīgāks centrā... varbūt es, Greex vai "betmens" ir vēsi braucēji, bet visi tādi nav, un drošībai ir jārēķinās ar "cilvēcisko faktoru" - pilnīgi piekrītu Zebras Timrotam. Kas svarīgāk - pāraudzināt šofera pacietību uz jelgavnieku veselības rēķina vai vienkārši parūpēties par satiksmes dinamiku?...
kaukā tā

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:35

nu gan

Jā, rīdziniekam tiešām izskatās, ka ir pārsteigums, ka ārpus Rīgas arī ir pilsētas, kurās izvietoti luksofori! :D :D :D (LOL)

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:34

braucējs

to Greex - es neesmu piešāvies Google kartei, bet lietoju vienu uzticamu šoferiem domātu 'Route planner'. "Žukovskas betmenam" taisība, ar Brīvības bulvāri ir problēmas, piemineklim adreses nav, bet nav arī tādu adrešu kā Brīvības bulvāris 2 vai 1 utml, bet es ievadīju Latvijas universitāti Raiņa bulvārī 19, kas turpat aiz stūra ir (tātad kāda 100 metru kļūda).
Nu, no Brīvdabas muzeja (Brīvības Gatve 440) līdz LU ir visi 13 km, no Juglas - tomēr 9 nevis 10 km, no Šmerļa (galapunkts "Šmerlis" Brīvības gatve 384b) - 7,5 km.

Man sanāca 15-16 luksofori (par viena esamību varbūt atmiņa pieklibo) tajos 9 km.
Īsti nepielec, kur "betmens" rāva vēl divus, bet kopumā nobīde maza, bet labāk arī Rīgā izskaitīt dabā. Tomēr izskatās tiešām Jelgava iekabina Rīgai un noteikti ir rekordiste (Liepājā vai D-pilī neesmu redzējis tik daudz luksoforu 1 trasē).

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 17:24

Greex

Ups, sorry, tiešām esmu mērījis Googles kartēs attālumu no Šmerļa (nevis Juglas) līdz Brīvības piemineklim :)
Bet nu par tiem luksoforiem viedoklis ir divējāds - kad man sīči iet uz skolu, es priecājos, ka tādi luksofori ir, jo piemēram, tikt pāri Pastai ielai ap astoņiem no rīta būtu gandrīz neiespējami. Savukārt tad, kad pats braucu, mani šie Lielās ielas trejači pamatīgi kaitina :) Un tomēr es apzinos, ka nevar likt vienos svaru kausos manu pāris minūšu ilgāko ceļu un kāda cita cilvēka veselību vai - varbūt - pat dzīvību. Tie, kuru kavēšanās pie luksofora nudien var būt liktenīga, ir apgādāti ar bākugunīm un sirēnām - un tie arī nekavējas, bet ja rīdzinieks nokļūs Tērvetē vai Jampāzijs pie televizora Elejā :) 5 minūtes vēlāk, nekas traģisks nudien nenotiks.

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 16:31

Žukovkas betmens

Labais! Beidzot nosauktas lietas īstajā vārdā...
Par Rīgu... Kmmm, būs jāizbrauc, bet kartēs "patreisoju" te ap 8,5 km no TC Tallina Juglā (Brīvības gatve 409) aizvilka līdz Dailes teātrim (Brīvības iela 75) - būs jāizbrauc dabā, bet kartē lēšot sanāk tikai kādi 10 luksofori!!!!!! (darba dienās tur lēnāk iet tikai pamatīga mašīnu skaita dēļ; Jelgavā ar tādu intensītāti būtu apokalipse :D )
Rīgā nav nemaz tik daudz luksoforu pie gājēju pārējam, un pašas pārējas ārpus krustojumiem laikam ir retāk un tālāk nekā Jelgavā...
Vēl pavisam droši 8 luksofori (tikai krustojumos un vispār bez regulētām pārejām) ir no Dailes teātra līdz Brīvības piemineklim pie Raiņa bulvāra, bet tad kopējais attālums jau velk pie 10 km (precīzi nesanāk "notreisot", jo Brīvības piemineklim nefiksējas adrese).

Bet tādā gadījumā - ap 18 luksoforiem (mazāk nekā 21) RĪGĀ ir no Juglas līdz Brīvības piemineklim, CAURI VISAM Brīvības bulvāra-ielas-gatves CENTRA TĪKLAM, un kopējais attālums ir nevis 8 km, bet jau ap 10 km. Par ar to Jelgava ir - rekordiste!!! :DDDDDD

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 15:32

jaa

Vienalga cik tie luksafori,bet nevajag saregulēt tā ka būtu kaut kāda megapilsēta ar 10 miljoniem iedzīvotāju.

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 15:26

Jelgavniece

Paldies par eksperimentu, ceram, ka kaut kas mainīsies!

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 14:51

Greex

Jelgava tomēr ir samērā liela pilsēta ar intensīvu satiksmi un pilsētas centrs ir pilsētas centrs. "Dienas" gudrinieki varētu paskaitīt, cik luksoforu viņi sastaptu, izbraucot cauri Rīgai, teiksim - nepilnus 7 km garā Brīvības ielas posmā no Juglas līdz Raiņa bulvārim. Cita lieta ir tā, ka Jelgavai joprojām nav kārtīga apvedceļa, lai visi caurbraucēji nepiekvēpinātu pilsētas centru.
Dažus luksoforus - piemēram, pie Lielās-Katoļu ielas - varētu novākt, ja tur uzbūvētu gājēju tuneli vai gājēju tiltu. Lielās-Dambja ielas stūrī arī varētu iztikt bez luksofora, ja gājēju plūsmu novirzītu ielai pa augšu vai apakšu, bet no Dambja ielas nākošais transports braukšanai taisni vai pa kreisi varētu izmantot apgriešanās vietu iepretī Asara ielai. Rīgas ielā un Dobeles šosejā daudzās vietās varētu pat izbūvēt divlīmeņu krustojumus - vietas tur ir cik uziet. Bet ko lai dara, ka mums svarīgāks šķiet gājēju tilts pārsimt metru blakus jau esošam tiltam?

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 14:35

vijolnieks

... LT (un ne tikai) lieliski darbojas vienmēr zaļais, nogriežoties pa labi. Šaubos gan, vai Jelgavas satiksmes organizētāji paši pie auto stūres ir izbraukuši vismaz tuvākās valstis ar mērķi iegūt pieredzi konkrētajā jomā. Nekas no jauna nav jāizdomā, civilizētajā pasaulē jau viss ir izdomāts un darbojas. Cita lieta, ka cilvēki, kuriem par to būtu jādomā, pieredzes apmaiņas braucienos dodas tikai ar lidmašīnām un tikai uz galvaspilsētām, kur tos izvizina kolēģi uzņemošajā pusē.
Cien., satiksmes organizētāji ! Ievietojiet savas pēcpuses automašīnā un izbrauciet pie stūres Somijas, Zviedrijas, Dienvidnorvēgijas atbilstoša lieluma pilsētas. Divu nedēļu laikā Jums būs pieredze un idejas. Varbūt, Jūs beidzot uzzināsiet, ka pastāv arī apļveida kustības satiksmes organizācija un daudz citu jaunumu ...

pirms 6 gadiem, 2012.05.31 14:26

Vietējās ziņas