Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Finansējuma trūkuma dēļ neskaidra fotoradaru nākotne 8

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde ir zem jautājuma zīmes, aģentūrai LETA pastāstīja Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.

Ierēdnis skaidroja, ka valsts no fotoradaru sodiem iegūst mazāku finansējumu nekā sākotnēji bija plānots. Tas esot saistīts ar remontdarbiem uz centrālajām šosejām un ielām, kuru dēļ autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu vietās, kur izvietoti fotoradari. Tāpat kopumā augusi arī autovadītāju disciplīna satiksmes noteikumu ievērošanā.

Apsveicama ir satiksmes drošības uzlabošanās, taču, ņemot vērā minēto, patlaban IeM un Finanšu ministrija (FM) veic pārrunas par esošo fotoradaru turpmāku darbību. Lai arī valdība iepriekš nolēma, ka pirmās kārtas radari turpina darboties, finansējuma šim mērķim nav. Ja par šiem fotoradariem vienošanās netiks panākta, to turpmākais liktenis ir zem jautājuma zīmes un tos var nākties demontēt, skaidroja IeM valsts sekretārs.

Runājot par iepriekš nosprausto mērķi uzstādīt vēl 50 fotoradarus un 50 to mulāžas, Trofimovs norādīja, ka nekāds finansējums šim projektam nav piešķirts un faktiski papildu fotoradaru projekta ieviešana būs jāatliek. "Valdība vasarā pieņēma lēmumu, ka par otrās kārtas atbalstīšanu lems budžeta veidošanas procesā. Budžeta veidošanas procesā papildu fotoradariem naudas piešķiršanu neatbalstīja," uzsvēra Trofimovs.

Jauna fotoradaru projekta ieviešana ir politiskas izšķiršanās jautājums. Visticamāk, par jauno fotoradaru projektu drīzumā tiks diskutēts arī Ceļu satiksmes drošības padomē, skaidroja Trofimovs.

Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari, bet Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.

Foto: no arhīva

 

Pievieno komentāru

Komentāri 8

Resnais

Kas tad ir svarīgāk, finansējuma ieguve vai satiksmes drošība?

pirms 9 dienām, 2019.10.07 14:04

juris

Tie radari kas dara savu darbu un cilveki brauc lenak, nenes vairs naudu, tapec protams,ka janem nost.

pirms 9 dienām, 2019.10.07 16:23

Mjā

Spēcīgs arguments valsts sekretāram! Kā vispār soda naudas var plānot?

pirms 9 dienām, 2019.10.07 14:45

Seska Smaka

Skat,Banānzeme atkal ir appļūtijusi savas pakaļkājas!Tas iepriecina.

pirms 9 dienām, 2019.10.07 15:05

!

Cinisks ceļa radaru nozīmības skaidrojums. Vēl neefektīvāki būs 5g radari,- ceru, ka līdz to uzstādīšanai nekad Latvijā nenonāks! Vismaz kāds labums no tās nabadzības!

pirms 9 dienām, 2019.10.07 15:07

100g

Kas ir 5g radari?

pirms 9 dienām, 2019.10.07 19:21

no novada

Nevajadzēja uzspridzināt Skrundas lokatoru.

pirms 9 dienām, 2019.10.07 16:24

Īpaši "gudrajam" 100g

..."Latvijas teritorijā, pēc neoficiāliem datiem, ir vismaz 30 radaru un liels skaits FM diapazona raidītāju un antenu. Mobilo telefonu bāzes stacijas ir radioraidītāji, kas uzstādīti uz brīvi stāvošiem torņiem vai ēku jumtiem un nodrošina divpusējus sakarus ar mobilajiem telefoniem. Antenas izstaro elektromagnētisko lauku radiofrekvenču jomā un darbojas 900 MHz vai 1800 MHz frekvenču joslās. Mēs nezinām, vai tiek veikti regulāri mērījumi un šo iekārtu ietekmes novērtējums uz cilvēka veselību un dabu.

Vienīgā organizācija, kurai nav noslēpumu, ir Latvijas Bruņotie spēki, to jaunos radarus demonstrē televīzija. Atbilstoši likuma prasībām notiek regulāri mērījumi. Vienu gadu veicu mērījumus un konstatēju, ka radara radītais elektromagnētiskais lauks atbilst pieļaujamām robežvērtībām. "... un, vai nav vienalga, kā sauc, gudrie sapratīs.

pirms 8 dienām, 2019.10.08 12:33

Vietējās ziņas