Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Gazprom» delegācija atkārtoti apmeklē rūpnīcu «Amo Plant», meklējot sadarbību gāzes degvielas izmantošanā 4

Šonedēļ rūpnīcā «AMO Plant» notika otrās pārrunas ar «Gazprom Export» delegāciju, lai meklētu risinājumus gāzes izmantošanai par degvielu «AMO Plant» ražotajos autobusos.

AS «Amo Plant» korporatīvā stila un sabiedrisko attiecību vecākā speciāliste Dzintra Krūze aģentūru LETA informēja, ka 4.septembrī notikušajās pārrunās «Gazprom Export» delegācijas sastāvā bija pārstāvji no «Gazprom Germania» un ASV konsultācijas firmas «Pace Global», bet no Jelgavas sanāksmē piedalījās «Amo Plant» vadība, SIA «Kavitus», SIA «Jelgavas Autobusu parks» un pārstāvji no Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU).Sanāksmē pārrunāti jautājumi, kas saistīti ar iespēju parakstīt daudzpusēju sadarbības līgumu par gāzes degvielas pielietošanu sabiedriskajā transportā.Pēc pirmās tikšanās, kas notika šā gada 23. aprīlī, Jelgavā tika izveidota darba grupa, lai izmeklētu visus nosacījumus un iespējas realizēt šādu projektu Latvijas teritorijā. Darba rezultāti tika prezentēti šīs nedēļas sanāksmē, skaidroja Krūze.Pēc tikšanās par daudzpusējā sadarbības līguma iespējamiem dalībniekiem tika noteikti septiņi uzņēmumi un iestādes - «Gazprom Export», «Gazprom Germania», AS «Amo Plant», SIA «Kavitus», SIA «Jelgavas Autobusu parks», SIA «Rīgas Satiksme» un LLU.«Amo Plant» pārstāve skaidroja, ka daudzpusējā sadarbības līguma pamatā paredzēts izstrādāt un ieviest izmēģinājuma projektu, kas paredz būvēt divas gāzes uzpildes stacijas «Jelgavas Autobusa parka» un «Rīgas satiksmes» teritorijās. Tāpat projekts paredzētu «Amo Plant» eksperimentālās partijas gāzes autobusu ražošanu.Sekmīga izmēģinājuma projekta gadījumā sadarbības līgums paredz pāreju uz plašāka mēroga gāzes autobusu izplatīšanu pa visu Latvijas teritoriju. Šajā gadījumā ieguvēji ir visas partneru puses.«Gazprom export» vēlas radīt pilnīgi jaunu tirgu gāzes degvielas pielietošanai sabiedriskajā transportā, savukārt autotransporta uzņēmumi Latvijā saņems lētus un videi draudzīgus transporta līdzekļus un «Amo Plant» varēs palielināt ražošanas jaudu, kas vērsta uz vietējo, Latvijas tirgu, par pušu interesēm skaidroja Krūze.«Amo Plant» lēš, ka gāzes autobusu Latvijas tirgus apmērs var sasniegt 400-500 autobusus, kurus izmantos Jelgavā, Rīgā, Liepājā un Daugavpilī. Naudas izteiksmē šī programma varētu tuvākajā nākotnē nodrošināt rūpnīcai «Amo Plant» ienākumus no 120 līdz 150 miljoniem eiro (84-105 miljoni latu).Patlaban SIA «Kavitus», kas ir Jelgavas darba grupas koordinators, apkopo sapulču materiālus un gatavo dokumentus daudzpusējā sadarbības līguma parakstīšanai. Līguma parakstīšana ir plānota septembra beigās vai oktobra sākumā.Kopš marta sākuma ir sākta pilsētas autobusu «Ambassador» sērijveida ražošana, kas paredzēti Baltijas valstu, tostarp Latvijas, pilsētām. Īpaši populāri «Ambassador» autobusi ir Jelgavā. Pirmos piecus autobusus «Jelgavas Autobusu parks» saņēma 2010.gada septembrī. Līdz septembra beigām JAP rīcībā būs jau 30 «Ambassador“ tipa jaunie autobusi.Līdz šā gada beigām būs jau redzami «Amo Plant» rezultāti sadarbībā ar citām Latvijas pašvaldībām, pauda Krūze.Viņa skaidroja, ka pavisam drīz jaunie «Ambassador» autobusi priecēs Jūrmalas pilsētas viesus un iedzīvotājus. Lai gan tie būs tikai četri autobusi, rūpnīcas vadība ir pārliecināta, ka tas ir tikai sākums veiksmīgajai sadarbībai ar Jūrmalas pilsētu, kas ir sava veida Latvijas vizītkarte.Palielinātu interesi par «Amo Plant» autobusiem izrādot arī citas Latvijas pilsētas, un uzņēmumā ir pārliecība par to, ka nākamais gads būs izrāviena gads kā Latvijas, tā arī ārzemju tirgos.AS «Amo Plant» ir dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS «Amo Zil» (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un AS «Ferrus» (0,3%). Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē patlaban ir virs 30 miljoniem eiro (21 miljona latu). Rūpnīcā strādā 79 darbinieki. Galvenais ražošanas process - pilsētas autobusu montāža.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

3.14...

ZZ skribentiņi, nu esat jūs pamuļķi!
Vai tiešām pasaules līmeņa gigantam "Gazprom" var būt jel kāda interese par kaut kur Eiropas nomalē saražotiem pārdesmit autobusiem? Un dzinējus, kuriem tā degviela nepieciešama, toč Jelgavā neražo!

pirms 6 gadiem, 2012.09.08 09:56

mjullers

to Resnais.Lai uzbūvētu gāzes uzpildes staciju JAP teritorijā vajag līdzekļus un ne mazus,būs atkal ,,otkats,,ja būvēs vietējie,ir jāizsludina vienreiz konkurs uz autobusu iepirkšanu

pirms 6 gadiem, 2012.09.08 09:49

Resnais

Neuzmanīgi lasīju, bet prasās precizējums, kas ir domāts zem vārdiem "gāzes degviela", vai tā būtu dabas gāze, biogāze, godmaņa krāsniņas gāze vai propān-butāna maisījums. Turklāt tas viss dīzeļdzinējam.

pirms 6 gadiem, 2012.09.07 23:36

Vietējās ziņas