Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Ātrie» nepamatotos izsaukumos dalīs vizītkartes ar ģimenes ārstu tālruni 5

Ātrās palīdzības mediķi izsaukumos, kam ir tikai konsultatīvs raksturs un nav nepieciešama nogādāšana slimnīcā, pacientiem dalīs vizītkartes ar Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001, aģentūrai BNS pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) pārstāve Ilze Bukša.

Tas tiek darīts ar mērķi samazināt augsto sekundāro izsaukumu skaitu, jo pašlaik 28% gadījumu ātrās palīdzības mediķi ierodoties konstatē, ka situācija nav kritiska un pacientam patiesībā būtu nepieciešama ģimenes ārsta aprūpe."Kartiņas dalīsim, lai šādi pacienti zinātu, kur nākamreiz līdzīgās situācijās saņemt padomu. Ir būtiski mācīt par jauno," stāstīja Bukša, norādot uz pērn maijā atklāto Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, kas darbojas ārpus ģimenes ārstu parastā darba laika.Vizītkartes brigāžu rīcībā varētu nonākt aptuveni nedēļas laikā. Tās izgatavotas kampaņas "Jūties švaki - ne vienmēr ir tik traki!" ietvaros, kuras mērķis ir samazināt nepamatoto ātrās palīdzības izsaukumu skaitu un mācīt cilvēkiem par citām iespējām, kā saņemt medicīnisko palīdzību gadījumos, kad stāvoklis nav kritisks.Kampaņas materiāli tiks izplatīti arī ģimenes ārstiem un sociālajiem dienestiem - pacienti varēs saņemt uzlīmes ar Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, lai tas vienmēr būtu pa rokai - pie telefona, uz ledusskapja vai kādā citā ērtā vietā, pastāstīja Bukša.Tāpat NMPD un Veselības ministrijas īstenotās kampaņas ietvaros tiks translēts videoklips Latvijas Televīzijā un izgatavoti stendi, ko izvietos iepirkšanās centros, pašvaldībās un dažādos pasākumos, lai informētu par ātrās palīdzības darba specifiku. Kampaņas kopējais budžets ir ap 10 tūkstošiem latu.NMPD arī jau pērn sācis sūtīt vēstules tiem ģimenes ārstiem, kuru pacienti ātro palīdzību izsauc biežāk kā piecas reizes mēnesī. Pagaidām gan ģimenes ārstu atsaucība neesot liela, tomēr dažos gadījumos ir izdevies panākt, ka hroniski slimi pacienti turpmāk vēršas pēc palīdzības pie ģimenes ārsta, nevis katru otro dienu sauc ātros, iepriekš aģentūrai BNS stāstīja NMPD direktors Armands Ploriņš.Jau vēstīts, ka NMPD un Veselības ministrija janvārī sākusi kampaņu "Jūties švaki - ne vienmēr ir tik traki!", lai skaidrotu, kādos gadījumos jāsauc ātrā palīdzība un kādos gadījumos tomēr jāvēršas pie ģimenes ārsta.NMPD aptaujā secinājis, ka liela daļa nepamatoto izsaukumu veidojas tāpēc, ka par ātrās palīdzības saukšanu nav jāmaksā, vai arī tāpēc, ka nav pieejams ģimenes ārsts.Ziņots arī, ka pērn maijā darbu sāka ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis, kura numurs ir 66016001. Pieredzējuši ģimenes ārsti un ārsta palīgi padomus sniedz darba dienās no plkst.18 līdz plkst.8 no rīta, bet brīvdienās un svētku dienās - visu diennakti.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

Spiediens

Ja man uzskrien asinspiediens pie 200, tad kas tad īsti jādara - dzeru savas zāles, nepāriet, tad zvanu uz kons. telefonu, paklausos ko saka, ja vairs sajēdzu ko tur saka, tad tomēr izsaucu ātros, tie man iedod ārsta vizītkarti, ja es vēl spēju to paņemt.... Tāds ir tas scenārijs, paldies par informāciju!

pirms 7 gadiem, 2012.01.09 13:24

piemēram

Lietoju zāles asinsspiediena regulēšanai.Dažreiz gadā ir tādas denas,kad spiediens nesaprotamu iemeslu dēļ uzlec 220/120.Protams ,dzeru vēl vienu devu zāles..Nepāriet...sāku uztraukties.Nu jau ir sirdsklauves 120'....minūtē.Kādu padomu man var dot ārsts pa telefonu,ja tikai ātrā palīdzība var venozi normalizēt asinsspiedienu?Ātrie operatīvi veic kardiogrammu un no tā secina, kādas zāles man dot ,lai paliktu labāk. Es jau nesaucu ''ātros'' tāpat,bet, kad tiešām nevaru pati neko izdarīt.

pirms 7 gadiem, 2012.01.08 17:41

egle1

Es ne par ātro darbību runāju, bet par konsultatīvo telefonu. Nopietnakas kaites viņiem nav pa spēkam konsultēt, jo recepšu zāles aptiekā bez receptes neiedos, bet tādus parastus padomus es pati zinu.

pirms 7 gadiem, 2012.01.08 17:29

priede2

Ar klepu un aizcietējumiem ātros nevajag saukt, pašiem jātiek ar tādiem sīkumiem galā. Es pat nesaucu ātros, kad man spiediens ir kosmosā- zinu,kādas zāles jārij un guļu mierīgi kamēr pāriet. Varbūt nav pareizi, bet uz slimnīcu negribu doties, jo Jelgavai neuzticos, bet uz Rīgu maz ticams vai vedīs. Tāpēc neaizraujos ar ātrajiem, jo ir bijuši gadījumi, kad ātrie lēnāki par katafalku.

pirms 7 gadiem, 2012.01.08 17:03

egle1

Fufelis tas telefons 66... Pilnīgi 0 vērtība tiem konsultantiem, tāpat recepti neizraksta un tās tautas metodes pilnīgi garām. Kad zvanīju par mazu bērnu (ap 2-3 gadi), otrā trubas galā žagojās un tik un tā ieteica meklēt ārsta palīdzību. Braucām ar bērnu uz slimnīcu. Kad zvanīju par pieaugušo, nekas no tiem padomiem nederēja, netiku galā, tāpat zvanīju ātrajiem un beigās bija vajadzīgas recepšu zāles.
Pie tam smieklīgi: zvanu ātrajiem, šie savieno mani ar slimnīcas dežūrārstu, viņa paklausās, īsti padoma nav, beigās pasaka, "es pa telefonu neprotu ārstēt, lai izbrauc ātrie."
Te es, protams, runāju par krīzes situāciju nevis hronisku slimību, un lai iet ieskrieties tie vizītkaršu dalītāji.

pirms 7 gadiem, 2012.01.08 16:02

Jelgava