Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Cilvēki ar dzirdes un runas traucējumiem operatīvos dienestus var izsaukt ar īsziņu

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) radījis iespēju cilvēkiem ar dzirdes un runas traucējumiem ar mobilā telefona īsziņas starpniecību vērsties pēc palīdzības glābšanas dienestā.

Ar Latvijas Nedzirdīgo savienības palīdzību ir apzināta lielākā daļa vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku. Ir izveidota datu bāze, lai, saņemot īsziņu, 112 sakaru punkta dispečere uzreiz identificētu sūtītāju, skaidro VUGD pārstāve Inga Vetere. Cilvēki, kuriem šis pakalpojums ir paredzēts, ir informēti, kas jāraksta īsziņā, lai, to saņemot, dienesti varētu atbilstoši reaģēt. Šis pakalpojums ir paredzēts tikai cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kuri nevar piezvanīt un izstāstīt, kāda nelaime notikusi un kāda palīdzība nekavējoties nepieciešama. Saziņa ar īsziņu palīdzību notiek daudz lēnāk, jo dispečerēm ir jāprecizē informācija. Tādēļ cilvēkiem, kuriem nav valodas traucējumu, nav jāizmanto šis pakalpojums, jo operatīvos dienestus var izsaukt ar zvanu brīdī, kad palīdzība nepieciešama nekavējoties.  «Ikvienam ir jāsaprot, ka tajā brīdī, kamēr sniedzam nenozīmīgu informāciju dispečeriem, iespējams, tieši tajā laikā īsziņu sūta cilvēks, kurš savu saucienu pēc palīdzības nevar pateikt mutiski. Tādēļ ikviens tiek aicināts neizmantot ļaunprātīgi jaunizveidoto pakalpojumu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām,» aicina I.Vetere.

Pievieno komentāru

Jelgava