Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Lūdz atcelt braucienu skaita ierobežojumus pensionāriem 18

Jelgavas pensionāru biedrība (JPB) vērsusies ar iesniegumu pie Jelgavas domes priekšsēdētāja Andra Rāviņa (ZZS), lūdzot atcelt braucienu skaita ierobežojumus pensionāriem pilsētas sabiedriskajā transportā, aģentūra LETA uzzināja biedrībā.

JPB valde ir saņēmusi daudzu biedrības biedru lūgumus pensionāru vārdā uzrunāt Jelgavas pilsētas domi par ikmēneša braukšanas biļešu ar atlaidēm pilsētas satiksmē skaita palielināšanu mēnesī. Šobrīd ar atlaidi pieejamie 20 braucieni, kā skaidro JPB, ir nepietiekami.

Šī brīža normatīvais regulējums paredz, ka Jelgavā deklarētie pensionāri pilsētas sabiedriskajā transportā mēnesī var braukt 20 reizes ar 50 procentu atlaidi jeb 42,5 centiem par braucienu. Pārsniedzot noteikto braucienu skaitu, pensionāram biļete jāpērk pa pilnu cenu  – 0,85 eiro.

Biedrības kopsapulcē šā gada martā tika veikta biedru aptauja par braucienu skaita palielināšanas nepieciešamību, un priekšlikumu braucienu skaitu palielināt vismaz vēl par 10 reizēm mēnesī atbalstīja visi kopsapulces dalībnieki.

Dalībnieki atbalstīja arī ierosinājumu summēt braucienu skaitu pa ilgāku laika posmu (pusgadu, gadu, kā tas notiek dažās pašvaldībās), jo bieži ir gadījumi, ka veselības problēmu dēļ ir ik dienu jāapmeklē rehabilitācijas, fizioterapijas un citas procedūras, ir citi līdzīgi gadījumi un daļa no šiem braucieniem ir jāapmaksā par pilnu cenu.

"Tāpat slimību saasinājumos braucieni nenotiek, bet pēc atlabšanas ir regulāri jāapmeklē ārstniecības iestādes, un iepriekšējā periodā ietaupītie braucieni iet zudumā, bet konkrētā mēneša limits bieži vien ir nepietiekams," teikts JPB iesniegumā.

Pēc kopsapulces biedrības valde uzdeva JPB Pensionāru tiesību aizstāvības grupai izpētīt citu lielo pilsētu pašvaldību praksi šajā jautājumā un noskaidrot, vai Jelgavas pensionāru prasības nav pārmērīgas. Izrādījās, ka Jelgavas pensionāri saņem vispieticīgāko lielo pilsētu pašvaldības atlaižu atbalstu braucieniem pilsētas satiksmē, jo Rīgā, Valmierā (no 1.03.2018.g.), Daugavpilī (no 1.01.2017.), Jūrmalā (no 01.01.2018.), Rēzeknē, Liepājā (vecuma pensionāriem virs 80 gadiem) ir 100 procentu braukšanas maksas atlaides.

Liepājā nestrādājošajiem pensionāriem zem 80 gadiem ar ienākumiem līdz 300 eiro mēnesī atlaides ir 50 procentu visiem braucieniem, Ventspilī nestrādājošiem vecuma pensionāriem virs 80 gadiem ar ienākumiem līdz 266,76 eiro mēnesī ir 90 procentu atlaides, pārējiem nestrādājošiem pensionāriem ar ienākumiem līdz 266,76 eiro mēnesī ir 50 procentu atlaides visiem braucieniem, bet Jēkabpilī  – 50 procentu atlaide pensionāriem visiem braucieniem (0,24 eiro brauciens).

"Jelgavas pašvaldības iestādes un citas organizācijas sniedz iespējas pensionāriem piedalīties daudzos bezmaksas pasākumos (vai par simbolisku samaksu), ko rīko Jelgavas Zinātniskā bibliotēka, Jelgavas mākslas muzejs, pašvaldības iestāde "Kultūra", Sabiedrības integrācijas pārvalde, Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs, Zemgales Olimpiskais cents, tajā skaitā veselības veicināšanas bezmaksas pasākumi. Pensionāri labprāt piedalītos šajos pasākumos, bet liela daļa nevar atļauties samaksāt dārgos braucienus uz pasākumiem," savu nostāju iesniegumā pauž JPB.

Tādēļ iesniegumā tiek lūgts Jelgavas pilsētas domi pozitīvi risināt atlaižu skaita palielināšanu braukšanai pilsētas autobusos jau tuvākajā laikā, kā arī no 2019. gada pārņemt Latvijas lielo pilsētu izmantoto 100 procentu atlaižu piemērošanu pensionāriem braucieniem pilsētas autobusos arī Jelgavā.


Foto: Raitis Puriņš

Pievieno komentāru

Komentāri 18

Vernons

Par ko noziegušies cilvēki, kas dzīvo ārpus Rīgas, Jelgavas un citu viet? Par ko pensionārs Jelgavā labāks par pensionāru Aucē, Elejā un Rubā? Paklau "penšuki" ar ko Jūs esat labāki par laukos dzīvojošajiem???

pirms gada, 2018.04.24 11:29

ja

nav man, lai nav Sašam arī, tik tipiski

pirms gada, 2018.04.24 14:53

Vernons

Autobuss pilda sociālo funkciju. Latvijas nomalē dzīvojošam, kur nav darba iespējas jābrauc uz Jelgavu, Rīgu un citur. Un šajā kontekstā tiem, nomālē dzīvojošiem, satiksmes ministrija vēlas likvidēt vēl kādu reisu. Uzskatu ka satiksmes ministrija ir viena no tām ministrijām, kas ir veicinājusi iedzīvotāju izceļošanu no Latvijas. Tā ir bezjēdzīga politika. Jūs, lielpilsētu iedzīvotāji, dzīvojat leiputrijā! Es esmu par to lai leiputrijā dzīvotu visi.

pirms gada, 2018.04.25 10:36

zzz

jelgavnieki salīdzinājumā ar Rīgu nebrauc par brīvu, bet par puscenu,

pirms gada, 2018.04.24 12:21

Aija

Penzionārs Jelgavā ir penzionāriskāks par citiem penzionāriem, vispenzionāriskākais penzionārs.

pirms gada, 2018.04.24 15:11

Paija

jā, ar pesiju 200 euro...un uzreiz visu nomaksā, paliek maizei un ūdenim, a tev skauž?

pirms gada, 2018.04.24 15:52

Cūkkāja

Gribu kā Igaunijā-vietējiem brauciens pa velti. Kas mēs esam sliktāki par igauņiem???

pirms gada, 2018.04.24 15:51

andris

Kā var lūgt to kas ir kā ūdens ,kā gaiss nepieciešams, jums ir nevis jālūdz ,bet jāpieprasa bezlimita un pilnīgi pa brīvu, saprotu ka tie pensionāri kuru pensijas pārsniedz 600.euro slieksni var arī atteikties no šā vecajiem ļaužiem tik nepieciešamā,vēl jo vairāk ja puse izmanto to pilnībā ,bet liela daļa varbūt pat trešdaļu nebrauc un kaut vai es ,pēdējo 15.gadu laikā nebraucu ar autobusu vispār,tad pa ko ir jāmetas ceļos un jālūdz .kauns domei. A tu Vernon esi āksts,čakarē prātu ar gudru braukšanu , bet nelien kur tev pa tumšu.

pirms gada, 2018.04.24 17:38

Vernons

Indijā arī ir kastu sistēma!

pirms gada, 2018.04.25 10:40

Mammas viedoklis

Nu, par ārstiem labi pateikts, sit uz sirdsapziņu, skaidra lieta. Patiesībā - vienkārši dārziņu sezona ir sākusies. Diemžēl trāpījāmies autobusā, kurā kursē šie dārznieki-amatieri. Kā pienāk pavasaris- līdz rudenim autobusi tik pilni, ka nav ne kur apsēsties braucot mājās vai uz pilsētu, ne kur ābolam nokrist. Un nebrauc jau organizēti - (ja neguļas) 6 no rīta uz dārziņu, un 20.00 atpakaļ uz centru. Nē, viņi visu dienu pa 50 cilvēku grupām sadalās un ieņem visus autobusus, kas brauc gar/uz dārziņiem. To, ka viņi nav 100 galvas katrā busā - ir tieši šis braucienu ierobežojums. Tāpēc katrs piepilda autobusu atbilstoši savam atliušo braucienu skaitam. Vismaz uz mājām var stāvus tikt! Būs mazākā cena, vairāk braucienu vai bez maksas - autobusam pakaļ būs jāskrien. Turklāt, ja pensionāri pie ieejas autobusā veido rindu- tad pārējie stājas aiz viņiem, lai kaut cik iekāptu braucamajā. Ja nepkensionāri uzsāk rindu, tad busam piebraucot, pensionāri nokāpj no beņķiem un iestumjas priekšā tiem, kas jau stāv un gaida piebaucošo busu, un tad apkārt cilvēkam parastajam, veido savu penšu rindu, kurā vairs iespraukties nav iespējams, izturoties pret citiem pasažieriem ar cieņu. Un tas nav 1 vai pāris cilvēki, vai 1 vai pāris gadījumu. Tā ir sistēma. Viņiem vajag pirmajiem, gan pasēdēt uz beņķīša, gan tikt busā. Un, ja nu tomēr, paveiksies apsēsties un nolikt smagas somas vai bērniem vietu atrast apsēsties, lai nesamīca nestabili pasažieri, tad ātri vien, iekāpjot jau nākamajā pieturā, šie ilgdzīvotāji dzen nepenšus no vietām, viņiem vajag, viņi pelnījuši. Bet, jklmn, es dzīvoju savā mājā visu cauru gadu, man arī jātiek mājās, kad kājās vairs neturos. Sanāk izmantot tikai sabiedrisko, bet izskatās, ka šiem atlaižu braucienu izmantotājiem ir vienmēr vairāk tiesību un vajadzību nekā tiem, kas JAP uztur cauru gadu. Jā, es zinu, es arī kādreiz būšu veca, uz kājās sāpēs vēl trakāk kā tagad, pēc aktīvas dienas, bet tas ir fakts - pensionāru sezonālie iebrukumi sabiedriskajā ir kā strazdu bars ķiršu dārzam - laimīgi tikai viņi. Turklāt, ja viņiem atļaus summēt braucienus ilgākā laika posmā, viņi ziemu krās - lai dārzu laikā brauktu katru dienu katrs!!!!!! Piebildīšu, ka tie, kas ierakstās savos 20 braucienos, uzskata, ka cena autobusam 42 centi ir pilnīgi normāla, un nesaprot, ka citi maksā 85 par vienu braucienu! Cīniski smin - vai tad autobuss tik dārgs, ka nevarat braukt biežāk, kad labpatikas? tāpēc, piedāvāju, tomēr atstāt viņiem tos 20 braucienus mēnesī un ieteikt labāk plānot braucienus. (nezinu nevienu ārstu vai rehabilitologu, pie kura varētu katru mēnesi pierakstīties uz 10 vizītēm (4 nedēļu ietvaros)). Patiesībā - runa iet par dārziem.

Un vēl, pensionāriem ir 20 braucieni mēnesī ar atlaidi. Skolas vecuma bērni no 7 gadiem - vasarā maksā pilnu cenu par biļeti, tas ir ģimenei aizbraukt uz centru un atpakaļ, kaut uz koncertu, Pludmales Festiņu vai kur citur trīs cilvēkiem 0,85*6=5,10 EUR. Tas nozīmē, ja ģimenē vairāki skolēni, tad nekādus Festiņus vasarā vairs nevarēsim atļauties. Jāsēž mājās 3 mēnešus, jo par autobusu katram braucienam katram cilvēkam gandrīz eiro jāatliek. Kamēr bērni negāja skolā - Festiņā man izmaksāja - 1,70 EUR. Kad vecākais skolā aizgāja - vasarās - 3,40 EUR. Jau dārgi. Šovasar - 5.10 EUR noteikti vairs nemaksāšu, tas nozīmē, ka Jelgavas pilsēta, varat neko daudz neplānot pilsētas iedzīvotājiem. Līdz pasākumiem fiziski nav iespējams ,tikt - pilnos autobusos, dārgos autobusos, autobusos ar nereāli retu kustību sarakstu.

Labāk kaut 10 braucieniem mēnesī nosponsorētu skolēnus vasarā. Tikai 3 mēneši. Daļa no skolēniem savus braucienus vispār neizmantos. Citi varēs piedalīties pilsētas pasākumos.

pirms gada, 2018.04.24 19:54

unda

Vai jau ir pilnmēness? Tādi murgi sen nav dzirdēti!!! Kuri ir tie pilnie autobusi? Katru rītu braucu uz darbu - jā, kāpj iekšā, ārā , bet vietu sēdēšanai var atrast mierīgi. Tieši otrādi, JAP būtu jārūpējas, lai būtu vairāk to braucēju, samazināt cenu e-kartēm, lai tās iegādāties patiešām būtu izdevīgi un mazinātos maksāšana ar bankas kartēm, kas kavē tikai laiku visiem.

pirms gada, 2018.04.24 21:25

->undai

Skolēnu braucienus subsidēt Jums izklausās pēc murgiem? Saprastu vēl vidusskolnieku 18 gadus vecu, kaut tas arī ģimenei nepelna maizi, bet mazie skolēni, kas patiesībā ir tikai bērni, kas arī vēlās kaut reizi-divas mēnesī kaut kur aizbraukt vasarā ar vecākiem, kaut līdz Pasta salai, ko viņi noziegusies šai pilsētai, ka par tādu naudu jābrauc?

Pilni ir dārziņu autobusi, ja Jūs dzīvojāt dārziņos, tad nevarat nepamanīt, ka ziemas autobusi ir krietni tukšāki. Mūsu pusē rudenī, kad brauc gan skolēni, gan strādājošie, gan pensionāri no rītiem, jau kāda 7.pieturā pirms Centrs vairs nav sēdvietu. Uz savu galu no Autoostas nepateikšu cikos nesen braucu pa dienu - bija tik pilns, ka knapi pietika vietas, bet vasarā - somas lieku uz kastes aiz šofera vietas un stāvu turpat (jau Autoostā!!), jo tikt salonā garām cilvēkiem vairs nav iespējams, un sēdvietas arī visas aizņemtas. Un pārsvarā tie ir pensionāri un skolēni. O, ja skolēni, tad braucu uz galapunktu ne ātrāk kā 14, ne vēlāk kā 17.30. Tur jau tik pāris reizi ir, bet tie ir dienas reisi.

Un, atzīšos, ka man pēc murga izklausās, ka kāds gaida, ka jebkas šajā pilsētā paliks lētāks, ja to vairāk izmantos :)))))))) PAr katru subsidēto braucienu dome aizskaita JAPam kompensāciju. (skolēniem Izgl. Pārvalde). Tātad, jo vairāk pensionāriem kompensēs braucienu, jo vairāk naudas vajadzēs Domei, lai uzturētu JApu. Jo vairāk Dome domās, kur to naudu ņemt un kādas nodevas, nodokļus, maksājumus pilsētniekiem pacelt, lai ieliktu summiņu budžeta, kuru par pensionāriem aizskaitīt JAPam. Kam kas paliks lētāks? Zemes nodokli pacels? Atkritumi vēl dārgāki paliks? Kas vēl? JAPs vēl cenas pacels? Pensionāri neņems sev atlaidi no gaisa, bet no mūsu kabatām kārtējo reizi.

Un par tām e-kartēm, jā, man tāda ir, bet ziniet, ir bijušas daudzas reizes, kad karte neiet un šoferis kliedz uz visu autobusu, ka man nav naudas, un kliedz, ka neparstārtēs aparātu, viss viņam kārtībā, bet, tad ņemu tā paša konta bankas debeta karti un ievadot paroli samaksāju par braucienu, jo nauda kontā ir. Uz ko šoferis vēl ciniski pasaka, ka vienam kontam nevar vairākas kartes piesaistīt, ka tas noteikti nav tas pats konts. Pilsētnieka karte ir piesaistīta tam pašam SEB kontam. Bet vienam norēķinu kontam var piesaistīt arī vairākas parastas maksājumu kartes- sev, vīram, bērnam. Bet šoferi jau zina labāk par bankām, ko var un ko nevar. Tāpēc, rindas un laiku bremzē nevis maksāšanas kartes, bet bieži vien šoferu plānprātība un slinkums. Turklāt - maksāju par konta apkalpošanu, kartes apkalpošanu un pilsētnieka kartes apkalpošanu. Gudrāk tomēr atteikties no pilsētnieka kartes, lai maksātu 0.85 no bankas kartes, par kuru jau tiek maksāts.

pirms gada, 2018.04.25 02:43

z

Kad 4.aut.gala punktā šoferi piebrauks pie tā saucamās platformas? Ar spieķiti grūti tik augsti iekāpt ,un tik zemu izkāpt?Saprotu ,ka grūti tur pie platformas piebraukt,bet kad to savedīs kārtībā? Tas par ĢINTERMUIŽU.JAP tik cenas paceļ ,tad lai iekārto normālas pieturas .Kaa zināmās DĀEK komisija ir tieši tur ,bet pieturas dēļ jātērē nauda taksim,jo ,ja krītot izkāpjot ,vai iekāpjot ,traumu ārstēt sanāks krietni dārgāk .Tik nesāciet tagad apriet invalīdus ar spieķīti! No tā nav pasargāts neviens! Lai Dievs jūs sargā!

pirms gada, 2018.04.25 06:56

andris

Diemžēl kā jau visur , jo tālāk no centra , jo lielāks bardaks, Laikam Rāviņpapus uz ģintareni nebrauc,bet vajadzētu, un iestūķēt autobusā kopā ar MAMMAS VIEDOKLI arī derētu ,bet viņam jau volva ekskļuziv, tur jau kājās nav jāstāv un brauciens pa velti.

pirms gada, 2018.04.25 08:05

Cents

JAP uzlieciet par braucienu 5 euro un aizrijieties

pirms gada, 2018.04.25 09:35

Valda

Vai tad es Jelgavas pensionare sliktaka ka Rigas pensionare,jo Rigā brauc bez maksas

pirms 4 mēnešiem, 2019.10.04 19:31

Jelgava