Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Par pārvietojamiem fotoradariem tomēr nebrīdinās 1

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien neatbalstīja Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz izvietot brīdinājuma ceļa zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem.

Komisija vienojās tālākai izskatīšanai Saeimā grozījumus nevirzīt, DB informē Saeimas Preses dienestā.Komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (Reformu partija) uzsvēra, ka fotoradaru mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, taču šie grozījumi neveicinās mērķa sasniegšanu. Pēc viņa teiktā, izvietojot brīdinājuma zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem, transportlīdzekļu vadītājiem zudīs motivācija ievērot atļauto braukšanas ātrumu, un viņu braukšanas paradumi nemainīsies. «Tāpat tas pārvietojamos fotoradarus pielīdzinātu stacionārajiem, un zustu pārvietojamo fotoradaru jēga. Ja tiktu pieņemts šāds grozījums, tad tāpat arī varētu paredzēt ceļu satiksmes dalībnieku informēšanu par ceļu policijas patruļu vietām,» norāda V. Dombrovskis.Normatīvie akti jau paredz zīmes «Fotoradars» izvietošanu pirms stacionārajiem fotoradariem, taču Skandināvijas pieredze rāda, ka ceļu marķējumi un atļautā braukšanas ātruma atgādinājuma zīmes būtiski uzlabo transportlīdzekļu vadītāju braukšanas paradumus, minēja deputāts Dzintars Zaķis (Vienotība), aicinot šīs metodes izmantot plašāk.Savukārt Edvards Smiltēns (Vienotība) un Ingmārs Līdaka (ZZS) bija vienisprātis, ka normatīvajos aktos jāreglamentē arī fotoradaru izvietošanas kārtība, vēršot uzmanību uz to, ka pašreiz pārvietojamie fotoradari bieži tiek izvietoti vietās, kur ir zems ceļu satiksmes negadījumu risks un avārijas rodas tieši tādēļ, ka autobraucēji pirms fotoradara strauji bremzē.Komisijas deputāti vienojās aicināt Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kas regulētu foto radaru un foto radaru brīdinājuma ceļa zīmju un marķējumu izvietošanas kārtību, norāda Saeimā.DB jau rakstīja, ka Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija piedāvāja noteikt, ka ceļa zīmes ir jāizvieto ne tikai pirms stacionārajiem, bet arī pārvietojamajiem fotoradariem. Grozījumus komisija piedāvāja, ņemot vērā to, ka pārvietojamo fotoradaru izvietotāji bieži cenšas tos slēpt aiz reklāmas stendiem, stabiem, automašīnām. Likumā tika rosināts noteikt, ka fotoradaru izvietotājiem jānodrošina, ka 50 metrus pirms katra pārvietojamā fotoradara apdzīvotās vietās un 200 metrus pirms katra pārvietojamā fotoradara ārpus apdzīvotajām vietām tiek uzstādīta pagaidu ceļazīme «Fotoradars».

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vernons

Pajautājuši būtu, ko domā par visu to autobusu un kravas auto vadītāji. To ka 22 gadu garumā ceļu satiksmes Noteikumos nav sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana", nevienam nav ienācis prātā. To ka ceļu policija ir izkropļojusi, pēc padomju laiku parauga, ceļu satiksmes Noteikumu traktējumu pilsoņiem liekas pašsaprotama parādība. Piemēram no publikācijas internetā atskaite par negadījumu - "nepareizi izvēlēta distance un nepareizi izvēlēts braukšanas ātrums". No 119. punktā rakstīto "ievēro distanci" tālāk izlasīt pat ceļu policija nemāk un CSDD neiebilst. Bet "priekšā braucošam bremzējot" netiek pārmesta strauja bremzēšana pie kuras nekad netiek lietoti savlaicīgi brīdinājuma signāli, kas ir patiesais avāriju izraisošais faktors. Ja 22 gadu garumā STOP signāls ir paredzēts tikai ar augšup paceltu roku 73. punkts un tas tiek uzskatīts par pietiekošu un par to pat diskusijas nav cēlušās, tad kāda runa var būt par ātrumu kā tādu. Sakārtosim Noteikumus, radīsim apstākļus auto mašīnās un tad varēs runāt par drošu satiksmi un kā to panākt. Ātrums ir mūsu sabiedrotais ne viss ienaidnieks!

pirms 7 gadiem, 2012.09.20 20:40

Jelgava