Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Plāno uzlabot autoostu darbu un samazināt iebraukšanas maksu

Valdība šodien konceptuāli atbalstījusi Satiksmes ministrijas un Autotransporta direkcijas  sagatavoto informatīvo ziņojumu, kas paredz sekmēt autoostu darbības pilnveidošanu.

Izstrādātajā ziņojumā ietverta virkne priekšlikumu, kas veicinātu autoostu sistēmas efektīvāku darbību, samazinot ekspluatācijas, uzturēšanas un iebraukšanas izmaksas, informē ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Diāna Ļaha.Tā kā vairākos gadījumos autoostu pakalpojumu izmantošana ir neefektīva un zaudējumus nesoša, viens no ziņojumā ietvertajiem priekšlikumiem ir pārskatīt un definēt kritērijus būvēm, kurām valsts uzskata par nepieciešamu saglabāt autoostas statusu.Dažkārt reisu atiešanas laikā autoostas ir slēgtas, piemēram, vēlu vakaros vai agri no rīta, tad autoosta pēc būtības nepilda tai paredzēto sabiedriskā transporta infrastruktūras mezgla funkciju, bet funkcionē kā vienkārša pieturvieta, taču maksa par iebraukšanu autoostas teritorijā no pārvadātāja tiek iekasēta pilnā apmērā. «Šāda neracionāla līdzekļu izlietošana vēlāk noved pie atsevišķu reisu slēgšanas un pakalpojumu samazināšanas pasažieriem. Pašvaldības šajos gadījumos bieži uzstāj saglabāt autoostas statusu, lai gan pasažieru apmaiņu būtu iespējams veikt labiekārtotās pieturvietās,» problēmas ieskicē ministrija.Ministrijas ziņojumā ietverts arī priekšlikums noteikt autobusu iebraukšanas maksas autoostās, nosakot minimālo pakalpojumu apjomu, kas tiks apmaksāts no valsts budžeta. Lai arī pēdējo 3-4 gadu laikā gan ministrija, gan direkcija ir mēģinājušas ar autoostu valdītājiem risināt jautājumu, lai samazinātu iebraukšanas maksas autoostās, taču tās joprojām ir nesamērīgi augstas - robežās no 0,50 līdz pat 8,39 latiem par katru iebraukšanas reizi.Ziņojumā minēts, ka, pamatojoties uz 2011.gada finanšu rezultātiem, no valsts budžeta dotācijas zaudējumu segšanai kopā pasažieru regulārajiem pārvadājumiem tika pārskaitīti 51,4 miljoni latu. Savukārt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju, kas apkalpo reģionālos starppilsētu un reģionālos vietējās nozīmes maršrutus, izdevumi par autoostas sniegtajiem pakalpojumiem veidoja ap 3,03 miljoniem latu, bet maksa par autobusu iebraukšanu autoostās 2,46 miljonus. Tas nozīmē, ka autoostām pārskaitītie līdzekļi no sabiedriskā pakalpojuma sniedzējiem autopārvadājumu jomā piešķirtā finansējuma sasniedza aptuveni 10,4 procentus.«Ņemot vērā iepriekš minēto, būtu jāmaina pašreizējā autoostu izmaksu segšanas kārtība, kad dotāciju veidā no valsts budžeta tiek segti praktiski visi autoostu izdevumi. Autoostām jākļūst par patstāvīgām komercstruktūrām un jābūt vairāk ieinteresētām sniegto pakalpojumu klāsta paplašināšanā, jo nereti tas aprobežojas tikai ar biļešu tirdzniecību un naudas iekasēšanu par autobusu iebraukšanu autoostās,» norāda ministrija.Valstij turpmāk būtu jāsedz tikai tās izmaksas, kas saistītas, piemēram, ar perona izmantošanu pasažieru iekāpšanai autobusā vai izkāpšanai no tā, pasažieriem nepieciešamās informācijas par autobusu pienākšanas-atiešanas laikiem izvietošanu, kā arī, iespējams, daļu platības no uzgaidāmās telpas dotēšanu.Ziņojumā uzsvērts, ka arī pašvaldībām būtu jāiesaistās autoostu darbības efektivitātes celšanā un jāizstrādā nepieciešamā finansējuma aprēķināšanas un sadales metodika starp pašvaldībām autoostu sniegto pakalpojumu apmaksai no valsts budžeta līdzekļiem.Izstrādātie priekšlikumi vēl ir jāietver Ministru kabineta grozījumu normatīvajos aktos un jāapstiprina valdībā.

Pievieno komentāru

Jelgava