Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Plānošanas reģions no Dombrovska prasa taisnīgu dotāciju sadali sabiedriskajam transportam novados

Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) administrācija sagatavojusi un nosūtījusi Attīstības padomes priekšsēdētāja Ginta Kaminska parakstītu vēstuli Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim, kurā pausta neapmierinātība ar valdībā apstiprināto kārtību, kā valsts budžetā paredzētos līdzekļus sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos sadala starp plānošanas reģioniem.

«Uz šādu rīcību ZPR pamudinājuši ilgstoši, bet atbalstu neguvuši mēģinājumi panākt reģiona iedzīvotājiem pieņemamus risinājumus sabiedriskā transporta nodrošināšanā visā teritorijā. Jau vairāk nekā pusgadu ir ilgušas asas diskusijas Autotransporta direkcijā, Satiksmes ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, reģionu vadības, speciālistu un pārvadātāju starpā,» informē ZRP pārstāvi Juris Kālis, piebilstot, ka ZPR administrācija ir centusies panākt valsts dotācijas nesamazināšanu vietējiem pārvadājumiem, kā arī pārliecināt atbildīgās institūcijas par tādas aprēķina metodes pielietošanu, kas maksimāli pietuvināta taisnīguma principa ievērošanai.Tā kā ierosinājumi netika ņemti vērā, Zemgales pašvaldību vadītāji novembrī izvērtēja Attīstības padomes ārkārtas sēdē un nosūtīja vēstuli Satiksmes, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, lūdzot apturēt attiecīgā Ministru kabineta noteikumu projekta virzību uz laiku, lai precizētu aprēķina metodiku. Taču drīz pēc tam, 2011.gada 27.decembrī, valdība tik un tā apstiprināja dotācijas aprēķināšanas metodiku, ko pielietojot, daži reģioni tiek nostādīti sevišķi neizdevīgā situācijā. Piemēram, Zemgalei naudas piešķīrums pārvadājumiem, salīdzinot ar pērno gadu, samazinās par 47 procentiem.«No tā izriet, ka Zemgalē strādājošajiem pārvadātājiem, lai iekļautos finansiālajos žņaugos, nobrauktā kilometra pašizmaksa, kas ir jaunā aprēķina pamatā, būs jāsamazina līdz 0,548 latiem – rādītājam, ko nevienā reģionā līdz šim vēl nav izdevies sasniegt. Turklāt pie tik dramatiska finansējuma samazinājuma Zemgalē šogad pārvadājumu apjomu nāktos samazināt par vairāk nekā 30 procentiem,» situāciju apraksta J.Kālis. Tāpēc ZPR vadība gada pirmajās darbdienās vēlreiz vērsās ar vēstuli Satiksmes ministrijā, norādot, ka dotācijas sadales jaunais mehānisms ir klaji netaisnīgs un tā pielietošana zemgaliešu vidū var radīt neprognozējamu sociālo un ekonomisko spriedzi.Savukārt vēstulē premjeram ZPR lūdz šogad atstāt dotāciju zaudējumu segšanai pērnā gada līmenī, atcelt jauno dotācijas piešķiršanas kārtību un uzdot Satiksmes ministrijai izstrādāt tādus noteikumus, kas kļūst par pamatu taisnīgai dotācijas piešķiršanai vietējos un starppilsētu pārvadājumos.

Pievieno komentāru

Jelgava