Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Šogad gandrīz divkāršojies par dažādiem pārkāpumiem sodīto velosipēdistu skaits 1

Šā gada trīs mēnešos par dažādiem administratīviem pārkāpumiem policija sodījusi jau 1500 velosipēdistus, bet pērn analogā laika posmā sodīto divriteņu braucēju skaits bija 900, aģentūrai LETA pastāstīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes Metodiskās vadības nodaļas priekšnieks Andris Pāže.

Velosipēdistu skaits ar katru gadu pieaug, turklāt riteņbraukšanas sezona praktiski netiek pārtraukta arī ziemas periodā. Policija uzskata, ka velosipēdu skaita pieaugums saistāms gan ar degvielas cenu kāpumu, gan veselīga dzīvesveida popularizēšanu.Policijai neesot informācijas, cik Latvijā kopumā varētu būt aktīvo velosipēdistu. Pēc Pāžes domām, ļoti daudz cilvēku «vismaz reizi dienā min pedāļus».Lai pārvietotos ar velosipēdu, ir nepieciešamas tiesības, kas apliecina velobraucēja zināšanas ceļu satiksmes noteikumos. Ja velobraucējam ir cita transportlīdzekļa vadītāja apliecība, tad speciālas velosipēda braukšanas tiesības nav jākārto. Turpretim visiem pārējiem, sākot no 12 gadu vecuma, ir nepieciešams tās nokārtot.Kā aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors, šogad līdz 23.aprīlim kopumā visā Latvijā velosipēdista tiesības nolikuši 1527 cilvēki, bet pērn šajā laika posmā - 1533. Šogad pie velotiesībām ticis 941 bērns vecumā līdz 14 gadiem, 107 jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, bet no 19 gadiem un vecāki - 479.Par braukšanu bez tiesībām velosipēdistu var sodīt, izsakot brīdinājumu, vai uzliekot naudas sodu no pieciem līdz 20 latiem. Pāže gan atzīst, ka šie sodi ir visai neadekvāti sekām, kas var iestāties, nezinot ceļu satiksmes noteikumus. Tomēr par sodu palielināšanu pagaidām netiekot domāts. Ja velosipēdists tiek pieķerts bez tiesībām, pirmo reizi viņam izsaka brīdinājumu, taču, ja pārkāpums izdarīts atkārtoti vai papildus tam vēl tiek konstatēti citi pārkāpumi, piemēro naudas sodu.Vaicāts, vai un cik bieži policija pārbauda velosipēdistu tiesību esamību, Pāže apgalvoja, ka tas notiek regulāri. Piemēram, pagājušajā gadā par dažādiem pārkāpumiem kopumā sodīti vairāk nekā 11 000 velosipēdistu. Tiesa, policijā nav uzskaites, konkrēti par kādiem pārkāpumiem riteņbraucēji tiek sodīti. Pāže skaidroja, ka statistika atsevišķi neuzrāda, cik sodīto velosipēdistu ir par braukšanu bez tiesībām, par braukšanu reibumā un citiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.Policija arī iesaka visiem velosipēdistiem lietot aizsargķiveres, lai gan likums to obligāti neparedz. Ķiverēm obligāti jābūt galvā vien bērniem vecumā no septiņiem līdz 12 gadiem, ja viņi kopā ar pieaugušo pārvietojas pa brauktuvi. Tomēr Pāže iesaka tās lietot ikvienam, jo ceļu satiksmes negadījumā riteņbraucējs var tikt pasargāts no nopietnām traumām.Policijas vērojumi liecina, ka pēdējā laikā būtiski palielinoties to velosipēdistu skaits, kuri brauc reibumā. Par braukšanu reibumā velosipēdistam var piemērot līdz 120 latu lielu naudas sodu. Soda apmērs esot atkarība no alkohola promilēm organismā. Visvairāk reibušo riteņbraucēju tiek aizturēti Rīgā, kas ir saprotams lielā iedzīvotāju skaita dēļ, taču, ja raugās uz citiem iemesliem, lielākoties reibumā brauc lauku apvidos dzīvojošie. Viņu kontingents esot visdažādākais - jauni, veci, vīrieši, sievietes, jaunieši.Pāže uzskata, ka sodu palielināšana par braukšanu reibumā situāciju neatrisinās, jo laukos tāpat iedzīvotājiem nebūs līdzekļu tos nomaksāt. Kā vienīgo iespēju policija saredz izskaidrošanas darbu, cik bīstami tas var būt.Runājot par to, cik labi velosipēdisti pārzina ceļu satiksmes noteikumus, Pāže atzīst, ka daudzi grēko. Galvenie iemesli to pārkāšanai esot nepareiza manevra veikšana, braukšana pa nepareizo brauktuves pusi, nepareiza brauktuves šķērsošana krustojumus - gan regulējamos, gan neregulējamos.Pāže velosipēdistiem arī vēlējās atgādināt, ka, braucot pa ietvei, priekšroka ir gājējiem, bet, braucot pa veloceliņu, gājējiem drīkst pa to pārvietoties, taču netraucējot riteņbraucējus. Jaunums ir tas, ka pa veloceliņiem nedrīkst pārvietoties mopēdi, tiem jābrauc pa brauktuvi kopā ar citiem transportlīdzekļiem.Un vēl viens drošības aspekts, ko vēlas atzīmēt ir policija, ir braukšana ar mūzikas atskaņošanas ierīcēm ausīs. Pāže ir pretinieks tam, ka velosipēdisti brauc ar «austiņām ausīs», jo mūzikas klausīšanās novērš uzmanību no pamatnodarbes, kas savukārt var izraisīt kādu negadījumu. Likumā gan nav aizlieguma pārvietoties ar velosipēdu un klausīties mūziku.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

anita

Riteņbraucējam priekšroka braukt'pa veloceliņu- bet kā tas izskatās pie bērnu dārza Tērvetes ielā? No vienas puses celiņam vārti pa kuriem jebkurā mirklī var izskriet bērns( mammas vienkārši tos palaiž skriet pa priekšu) no otras puses lepnās māšīnas ar atsprākstošām durvīm un skrejošiem bērniem un nepieklājīgām mammām. Vai prātīgāk nebūtu ļaut velosipēdistam braukt paielas brauktuvi?

pirms 7 gadiem, 2012.05.02 19:42

Jelgava